Dezzorex Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Går det ann å få lyden uten noen av de equalizergreiene som er i Acer eAudio Management? huh? Hvis du har Acer Empowering technology menygreia fremme så kan du jo skifte mellom forskjellige lydmoduser som film, musikk, spill o.l. Går det ann å slå det av? Bare å avinstallere hele eAudio shiten, det virtual surround greiene drev meg gal, så jeg avinstallerte det og lyden funker helt nydelig. Ominstallerte driverne til lydkortet for morroskyld, og har nå fått realtek sitt eget program, som er mye bedre, men så lenge virtual surround er borte, er jeg fornøyd Endret 27. oktober 2008 av Dezzorex Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) gi meg link til driverne du brukte og programmet har hatt lyst på det siden jeg så noen på skola med det XD http://www.realtek.com/downloads/downloads...p;GetDown=false Her er nyeste driverne til lydkortet. Pass på å avinstallere eAudio og Realtek lyddriverne før du kjører denne. Hvis du er like heldig som meg, får du Bluescreen etter omstart, etter at du har avinstallert lyddriveren, men bare la den restarte igjen og alt er fint, og det er bare å installere ny driver. Endret 27. oktober 2008 av Dezzorex Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg regner med at denne maskinen (uansett utgave) ikke er på noen måte av samme "kvalitet" som en Lenovo ThinkPak SL-300? Eller SL-400? Vurderer en ThinkPad, men de koster jo litt sammenlignet med maskinvaren, men til gjengjeld får du jo kvalitet i alle ledd. En ThinkPad SL-300 er jo fult på høyde og har faktisk bedre prosessor enn denne Aceren, men så har den "bare" et 9300M GS kort som kommer veldig kort sammenlignet med 9600M GT og batterilevetiden på SL-300 / SL-400 og 5930G er visst mer eller mindre den samme? Da er jo valget: 1#: En liten, fin og bunnsolid ThinkPad, med et veldig godt tastatur, god touchpad, væske filter, slitasjebeskytelse på harddisk og alt av godbitene som følger med ThinkPad maskinene. Samtidig som den har samme oppløsning på sin 13" OLED skjerm som skal ha bedre farger og bilde? Og den har en raskere prosessor. Dette til en sum av 9500kroner 2#: En nokså stor og klumpete Acer Aspire, med 15" skjerm (som er både negativt og positivt, ettersom maskinen blir større (negativt) men skjermen blir da også større (positivt)), et tastatur og en byggekvalitet som ikke helt kan måle seg med ThinkPaden men på den andre siden får du jo et 9600M GT skjermkort som parkerer ThinkPaden sitt 9300M GS skjermkort. Og dette til en sum av 7000kroner? Jeg vet ikke helt om ThinkPaden smaker mer enn hva den koster, er vell det som er mitt lille dilemma her når jeg skal velge. 9500kroner er ikke lite penger, og når du kan få en bedre spesifisert (om vi ser bort ifra prosessoren) bærbar til 2500kroner mindre som samtidig har et langt kraftigere skjermkort uten at det ser ut til å gå utover batterilevetiden så blir jeg enda mer usikker Hvordan er det med kvaliteten på 5930G? Er tastaturet ok? Byggekvaliteten generelt? Har vært borti blant annet en 5920G og den var jeg mildt sagt ikke spesielt imponert over, tastaturet var på ingen måte særlig behagelig, den glossy skjermen imponerte vell ingen og maskinen i seg selv var stor og klumpete, var ikke nok med at den var 15" men Acer hadde jo ikke engang forsøkt å lage den kompakt? Litt skuffende at oppløsninga på Acer sin 15" faktisk ikke er høyere enn ThinkPaden sin 13"? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 er det noe som virkelig skuffer meg på denne maskina så er det nettopp oppløsning og lysstyrke.. mange spill blir helt bånn fordi skjermen er for mørk, og det å jobbe med powerpoint og slikt er litt vanskelig fordi man har så liten plass... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 er det noe som virkelig skuffer meg på denne maskina så er det nettopp oppløsning og lysstyrke.. mange spill blir helt bånn fordi skjermen er for mørk, og det å jobbe med powerpoint og slikt er litt vanskelig fordi man har så liten plass... kan hende du sitter i feil vinkel så skjermen bli veldig mørk men jeg sitter i nesten et helt svart rom og synes ikke skjermen er for mørk :s Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 testa masse vinkler og skrudd opp gamma og det som er men akk nei... men det er ikke det viktige kjøpte ikke maskina for å spille... Lenke til kommentar
hanskro Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Hei, jeg kjøpte meg en Acer Aspire 5930 for en halvannen måned siden. Det jeg ønsket å gjøre var å bruke både vga- og hdmiutgangene for å ha på to eksterne skjermer samtidig, og ikke bruke bærbarskjermen fordi slik jeg forstod det gikk det med maks 2 skjermer på samtidig. Problemet er at selv om skjermene vises i nvidia-kontrollpanelet, så kommer det bare bilde på den ene skjermen (vga). Jeg har prøvd å ha kun en skjerm, men dette virker kun på vga'en, og ikke på hdmi'en. Jeg sitter på datasal, så jeg vet at det ikke er noe feil med skjermene(da jeg har prøvd mange forskjellige og alle har virket med vga), og kabelen jeg har brukt er splitter ny, samt at jeg har prøvd med en dvi-til-hdmi-adapter(ingen av disse ga liv i skjermen), så jeg tror ikke feilen ligger i det leddet. Acer support ba meg laste ned ny driver til skjermkort (som de forøvrig prøvde å gi meg feil versjon av) og ny bios. Jeg lastet ned rebootet, uten at dette har hjulpet. 1. Svensken jeg snakket med sa i midlertid at to eksterne skjermer ikke går på denne bærbaren, noe jeg finner merkelig da det i Nvidia-kontrollpanel helt klart står at du kan velge 2 eksterne (hvis du har dem plugget i). Kan dette stemme? 2. Selv om jeg ikke kan ha to eksterne skjermer så virker ikke hdmi-utgangen på bærbaren min, er det andre som har hatt tilsvarende feil? Hvis ja, er det noen som har en løsning på det? Maskinen fungerer forøvrig helt fint ellers og jeg har ikke formateret eller noe slikt, og instillingene er stort sett som når jeg fikk den. På forhånd takk. Endret 28. oktober 2008 av hanskro Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 desverre så kan du bare ha 1 eksterm skjerm laptop skjermen også en ekstern Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Noen som har prøvd King's Bounty på 5930g? Synes jeg får urettferdig dårlig ytelse Prøver å oppdatere til det nyeste på driverfronten, men tror jeg skal være rimelig up to date.. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei folkens Etter mye frem og tilbake, har jeg bestemt meg for å bestille en Acer Aspire 5930G fra MPX. Den er foreløpig ikke på lager, men jeg kan vente. Den som venter på noe godt, venter vel ikke forgjeves? Men før jeg legger igjen en ordre på mpx.no, har jeg noen spørsmål til dere som har erfaring: - Tror dere en gamer som er ute etter god grafikk og som vil spille de nyeste spillene (super-ultra grafikk er ikke påkrevd ) blir fornøyd med denne maskinen? - Hva er helhetsinntrykket deres? - Er det mye problemer med maskinen? Skal bestille i morgen ettermiddag, så håper på så raskt svar som mulig Jeg blir jo i det tilfellet et kommende tråd-tilskudd, for jeg kommer nok til å være aktiv på denne tråden om valget mitt består! På forhånd takk for hjelp! Jeg kan jo nevne noen spill jeg vil spille? - Call of Duty 4 - Far Cry 2 - Spore - Empire: Total War (Det som kommer neste år?) - FSX? Fungerer det på denne maskinen? - Kanskje Crysis? Som sagt, jeg krever og forventer ikke at denne maskinen skal klare spillene på maksimale grafikk-instillinger, men selvsagt, jo flottere og raskere, jo bedre Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har et lite irriterende problem. Jeg skal oppdatere skjermdriveren og har lastet ned driver herfra. http://laptopvideo2go.com/drivers/2 Problemet mitt er at driveren ikke vil installere seg. Får denne feilmeldingen. "Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare". Har lyst til å få oppdatert driveren siden den gamle er fra April (i følge enhetsbehandlingen). Og det er jo ingen nyere på hjemmesiden til Acer. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 alt-ctrl: har du huska og lagt til modda inf fila da i mappa? galexon: denne datan kjører CoD4 med alt på maks (untatt vertical sync og skygger) glatt Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 alt-ctrl: har du huska og lagt til modda inf fila da i mappa? galexon: denne datan kjører CoD4 med alt på maks (untatt vertical sync og skygger) glatt Unntatt skygger? Er det ikke skygger i det hele tatt? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Var ikke klar over det med modda inf fil. Bare lasta ned driveren jeg Takk for tipset, ser ut til at det funker nå. Endret 31. oktober 2008 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) alt-ctrl: har du huska og lagt til modda inf fila da i mappa? galexon: denne datan kjører CoD4 med alt på maks (untatt vertical sync og skygger) glatt Unntatt skygger? Er det ikke skygger i det hele tatt? bare skrudde det av har egentlig ingen nytte av skygger Xd tror det bare blir en liten prikk under folka Endret 31. oktober 2008 av Submit Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Forresten, hvordan yter 5930G til Battlefield 2 og 2142? Håper på "maxed out" Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Da er handlekurven klar! Varene får en totalsum på cirka 7.700 kr (uten medregnet frakt) Varene bestiller jeg fra mpx.no. Noen innvendinger? Den er vel bra den 5930G-versjonen til MPX? Endret 31. oktober 2008 av galexon Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) den sandisk tingen hvorfor skal du ha den? og den 5930g versonen er den "riktige" Endret 31. oktober 2008 av Submit Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 den sandisk tingen hvorfor skal du ha den? og den 5930g versonen er den "riktige" Jeg skal ha den sandisk-tingen fordi jeg driver med fotografering, og maskinen i seg selv støtter ikke minnekortet jeg har i kameraet:P Har mistet CD-en med drivere til å bruke kabel mellom kamera og data, så jeg må bruke en minnekortleser Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hva slags type minnekort er det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå