aspic Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Om eg er heldig og finn riktig versjon til rett pris nede i byen i morgon kjem eg nok mest sannsynleg til å bli ein stolt eigar av 5930G. Må jo ha bærbar som dreg båe Red Alert 3 og Star-Craft 2 (den gong det kjem). Doog.. stor investering for fattig student =/ Lenke til kommentar
Cochise Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg fikk min 5930G med 4 gig RAM og Blu-ray på torsdag. I går så begynte den å skurre ganske kraftig. Med skurre så mener jeg støy. Den støyer når den ligger flatt på bordet, men dersom jeg holder den i en 45 graders vinkel så er den rolig som bare det. Dette er litt merkelig. Kan det være vifta som tar borti noe når den ligger flatt? Det skal ikke mer enn en liten bevegelse til fo at den blir rolig igjen. Noen som kan tipse meg om hvordan dette kan løses? Ellers er jeg svært godt fornøyd med maskinen Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg fikk min 5930G med 4 gig RAM og Blu-ray på torsdag. I går så begynte den å skurre ganske kraftig. Med skurre så mener jeg støy. Den støyer når den ligger flatt på bordet, men dersom jeg holder den i en 45 graders vinkel så er den rolig som bare det. Dette er litt merkelig. Kan det være vifta som tar borti noe når den ligger flatt? Det skal ikke mer enn en liten bevegelse til fo at den blir rolig igjen. Noen som kan tipse meg om hvordan dette kan løses? Ellers er jeg svært godt fornøyd med maskinen skru opp bakplata skru på maskina og test ivei (nb vært litt forsiktig med fingre Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kva klokkehastighet er det på P7350 prosessoren, og kor mange GB ram kan ein setje i totalt? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nix! Får ikke kjørt live-cd'n Får valget når jeg booter fra cden men når den begynner å laste så får jeg flere feilmeldinger virker det som. Forsøker å installere dirkete fra windows nå på d disken. Krysser fingrene... Får du blåskjerm og automatisk reboot? Da må du sette SATA kontrolleren til IDE eller noe sånt i BIOS. Det var eneste mulighet for å legge inn XP på en kompis sin, han kjører dual boot med vista og xp.. Og da må han bytte til "IDE" hver gang han skul bruke XP.. Merkelige greier... Hvis du ikke skjønner hvoe du skal bytte setting i BIOS så kan jeg sjekke neste gang jeg er hos ham, eller sende ham en sms Dette funket fint Tusen Takk! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kva klokkehastighet er det på P7350 prosessoren, og kor mange GB ram kan ein setje i totalt? infoen som jeg får av p7350 er 2.0ghz 1066mhz FSB 3mb L2 cache totalt så tåler datan 4gb ram (?) Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Herlighet så vanskelig det skulle være å få driverne til å fungere da Kan noen gi meg en kjapp liste over hvilke drivere dere har installert til vista 64? Det virker som om jeg ikke får lastet ned de fleste av driverne i full størrelse og dermed virker de ikke http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html I første øyeblikk står det at filen er på 74.4MB Når den har lastet ned så er filen på bare 11.2MB Når jeg åpner filen med winrar så får jeg denne feilmeldingen: Og driveren får jeg ikke pakket ut Endret 21. oktober 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg bestilte nettopp LX.AQ40X.046 hos mshop.no for bare 8000, sto at de hadde 100 stykker inne. Syns dette hørtes rart ut, med tanke på at den koster 1000 kroner mer hos andre forhandlere, men det er vel bare å vente å se https://www.mshop.no/more_info.php?k=Acer_&...=0&limit=20 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 snip Finn du ingen andre kjelder å laste ned frå då? =o Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er akkurat det samme problemet fra alle kilder på nettet, så jeg konkluderer med at det er internettlinjen som er problemet. Har det samme problemet på en annen pc også. Har også testet ulike kabler og koblingspunkter her i huset. Det er som om nedlastningen stopper opp iblandt før den fortsetter helt til den stopper fullstendig og tror at den er ferdig å laste ned filen. Jeg har enda ikke testet trådløst. Må bare finne en driver som fungerer og som jeg faktisk klarer å laste ned. De små filene går som regel greit å få ned. Hvilken driver for trådløst nett bruker dere? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som har driverne for vista 64bit som torrent Da bør jeg kunne laste ned tenker jeg selv om det stopper opp iblandt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Prøv å installer "download manager" eller noko, slik at du kan gjenoppta nedlastinga når den blir broten. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sjekk første post. Lyd og lan driverer står på acer sin hjemme side. Instaler de det ikke stå noen bit versjon etter. Det funket i hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Yeeey det funket fint med download manager Takktakk Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Går det ann å få lyd gjennom HDMI porten? Får bilde men ikke lyd sånn som jeg har koblet det nå: PC med HDMI til forsterker (yahama RXV-663) og HDMI fra forsterker til TV. Eller støtter HDMIen på pcen bare bilde, så må man få lyd på en eller annen måte? Lenke til kommentar
ReWrite Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Du setter Lyd til HDMI porten i Realtek driveren. Evt via Windows Kontrollpanel. Dette fungerer yppelig! ^^, Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Var det jeg også tenkte.. men har gjort det.. i windows kontrollpanel ser jeg de grønne strekene vedsiden av HDMI-audio greia gå opp og ned.. så virker som den prøver å gi lyd via HDMIen men kommer jo ikke noe lyd.. og forsterkeren må jo være på riktig kanal siden jeg får bilde, audi på forsterkeren er også satt til HDMI.. rart.. Lenke til kommentar
ReWrite Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har du verifisert at HDMI porten på forsterkeren funker? Har du noe annet du kan prøve med f.eks ? Sjeldent jeg ser defekte HDMI-porter, så vil tro enten software eller forsterker her. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har nå lagt inn følgende vista 64 drivere: Wireless_Intel shirely peak_v12.0.0.73 Wireless_Broadcom4312_v4.170.25.19_Vista32_64 Wireless_Foxconn_v7.6.0.126_Vista32_64 Audio_Realtek_v5.10.0.5610 Chipset_Intel_v8.7.0.1007 VGA_NV_v7.15.11.7561_Vista64 Hvilke andre bør jeg legge inn? Og trenger jeg bare en av de wireless driverne? Trådløsen ser ikke ut til å fungere, heller ikke noe reaksjon når jeg trykker på det trådløs symbolet på tastaturet. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Det er jo INGEN som har den kjekke versjonen på lager.. Verken nettbutikker eller lokalt =/ Du kan jo be en av de lokale butikkene om å bestille den for deg.. den versjonen du vil ha det var det jeg gjorde :) og en annen ting:p jeg spurte om det før men vet noien om denne data'n tar farcry 2? har sett littt selv og jeg syns det ser lyst ut, men noen som vet dette helt sikkert, da jeg ikke kan veldi mye om skjermkort og prossesorer Endret 21. oktober 2008 av henderico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå