Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Skjønner.. Akkurat no ser eg på denne:

http://www.telebutikken.no/article.php?art...;categoryID=186

 

Om eg er heldig har telebutikken den inne på lager her eg bur. Men i byrjinga når Elprice og dei byrja å selje denne lurer eg på om prisen låg på akkurat rundt 6000 kr, eller er dette berre noko eg har innbilt meg?

 

Ikkje for å mase altså, men det virkar som om du har fulgt rimeleg godt med på desse maskinene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nix! Får ikke kjørt live-cd'n :( Får valget når jeg booter fra cden men når den begynner å laste så får jeg flere feilmeldinger virker det som.

 

Forsøker å installere dirkete fra windows nå på d disken. Krysser fingrene...

 

Får du blåskjerm og automatisk reboot?

 

Da må du sette SATA kontrolleren til IDE eller noe sånt i BIOS.

Det var eneste mulighet for å legge inn XP på en kompis sin, han kjører dual boot med vista og xp.. Og da må han bytte til "IDE" hver gang han skul bruke XP.. Merkelige greier...

 

Hvis du ikke skjønner hvoe du skal bytte setting i BIOS så kan jeg sjekke neste gang jeg er hos ham, eller sende ham en sms ;)

Lenke til kommentar
Nix! Får ikke kjørt live-cd'n :( Får valget når jeg booter fra cden men når den begynner å laste så får jeg flere feilmeldinger virker det som.

 

Forsøker å installere dirkete fra windows nå på d disken. Krysser fingrene...

 

Får du blåskjerm og automatisk reboot?

 

Da må du sette SATA kontrolleren til IDE eller noe sånt i BIOS.

Det var eneste mulighet for å legge inn XP på en kompis sin, han kjører dual boot med vista og xp.. Og da må han bytte til "IDE" hver gang han skul bruke XP.. Merkelige greier...

 

Dette stemmer, jeg har selv installert XP på maskina, du må bare skru av SATA i bios først. Da slipper du blåskjermen!

Lenke til kommentar

Okei da prøver jeg å formatere hele harddisken :)

 

Men hvor og hvordan bør jeg gjøre dette? Vanligvis når jeg formaterer harddisken så gjør jeg dette under instalasjonen av operativsytemet som jeg nå ikke får startet. Eller jeg formaterer de enkelte partisjonene.

 

Jeg har ingen erfaring med å slette alt innhold på en disk inklusivt os. Så hvor starter jeg? I Bios? Bare gi meg en pekepinn :)

 

Ps:

Klarte å installere Ubuntu på d partisjonen fra windows. Så den ser ut til å fungere fint. Men jeg føler meg egentlig aldeles hjelpesløs uten skikkelig windows på maskinen.

Lenke til kommentar

mr gnom: eg klarte suksesfullt å installere xp pro sp3 på denne pc.Det eg gjorde var at eg brukte programmet nlite til å integrere sata drivere i xp cd. Etter at eg brennte plata , gikk in i bios settings (du kan gjøre det ved å trykke del i oppstrten av systemet eller gå til acer esettings managment og gå på oppsratsaltarnativer, der velger du cd/dvd stasjon først.)

Hvordan eg ingrerte sata drivere kan du lese detaljert her:

Integration SATA drivers in the distribution Windows Xp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...