Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fint og se at folk er oppe så "sent":

5930G:

+/- 1gb mindre ram (MEN 32 bit windows utnytter ikke mer en 3.2gb)

+ bedre grafikkort 9600m GT

+ berde prosessor

+/- mindre skjerm

7730g

+/- 1gb mer ram (MEN 32 bit windows utnytter ikke mer en 3.2gb)

- dårligere skjermkort

- dårligere prosessor

+/- 17" skjerm

+/- den har blueray

Dårligere skjermkort på 7730G? Noen bevis på denne påstanden? Begge pc'ene har jo 9600M-GT

Og etter det jeg har sett ligger gjennomsnitts prosessoren i en 5930G på rundt en 2 GHz +/- men i 7730G er den på 2,26 GHz

Endret av Pwn3r
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er på utkikk etter ny pc. Jeg har en stasjonær pc som jeg betalte 10 lapper for i juli og som jeg mener er mer en bra nok til å takle de fleste spill.

Nå er jeg på utkikk etter en laptop. Mitt bruk er hovedsaklig å surfe, word, se film, og Football manager (kanskje andre spill også som age of empires osv).

Vil denne maskinen passe til mitt bruk? Og er det 6600 kr som er det billigste å kjøpe denne for fortiden?

http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=139311

Jeg har budsjett på 7000 kr, kan jeg få billigere er jeg seff med på det ;)

Lenke til kommentar

5930G:

+ berde prosessor

+/- mindre skjerm

7730g

- dårligere skjermkort

- dårligere prosessor

+/- 17" skjerm

+/- den har blueray

Dårligere skjermkort på 7730G? Noen bevis på denne påstanden? Begge pc'ene har jo 9600M-GT

Og etter det jeg har sett ligger gjennomsnitts prosessoren i en 5930G på rundt en 2 GHz +/- men i 7730G er den på 2,26 GHz

7730g bruker 9600m GS som er noe dårligere : http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...-GS.9450.0.html så på sia der på class 2 og du ser 9600m gt er OVER 9600m GS

prosessor kan godt hende men P bruker da mindre strøm = lenge batteri leve tid så da kan du vel tenke på at 0.26GHz ytelse mer (som ikke er merkbar) og mindre leve tid :)

Lenke til kommentar

5930G:

+ berde prosessor

+/- mindre skjerm

7730g

- dårligere skjermkort

- dårligere prosessor

+/- 17" skjerm

+/- den har blueray

7730g bruker 9600m GS som er noe dårligere : http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...-GS.9450.0.html så på sia der på class 2 og du ser 9600m gt er OVER 9600m GS

prosessor kan godt hende men P bruker da mindre strøm = lenge batteri leve tid så da kan du vel tenke på at 0.26GHz ytelse mer (som ikke er merkbar) og mindre leve tid :)

Her tar du nok feil, har selv en 7730G og har tatt ett lite screenshot for å bevise at mine påstander er riktig:

268041.jpeg

Her ser du at både prosessoren er bygd på den nyeste platformen og har forbokstav P og at skjermkortet som sitter i pcen faktisk er et GeForce 9600M-GT.

Endret av Pwn3r
Lenke til kommentar

5930G:

+ berde prosessor

+/- mindre skjerm

7730g

- dårligere skjermkort

- dårligere prosessor

+/- 17" skjerm

+/- den har blueray

Her tar du nok feil, har selv en 7730G og har tatt ett lite screenshot for å bevise at mine påstander er riktig:

268041.jpeg

Her ser du at både prosessoren er bygd på den nyeste platformen og har forbokstav P og at skjermkortet som sitter i pcen faktisk er et GeForce 9600M-GT.

MEN han hendviser til T5800 versonen http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=97516 ;)

edit: så da kan vi vel tenke oss at det finnes andre versoner av denne også ;)?

edit:

noen som har formening om aspire 7730G T5800 vs. 5930G?

Er mye samme specs men en Giga mer ram, blue ray og ikke minst større skjerm på 7730G.

Usikker på denne prosessoren siden jeg ikke finner noe info om den men tror det er

centrino 2 plattform den også.

7730 har NVIDIA® GeForce® 9600M GS i stedet for GT på 5930, gs er noe kjipere.

Den er ikke mye dyrere så jeg finner ikke hva som er minuset. (bortsett fra 6 cellers batteri og noe svakere skjermkort) kan denne være et bra alternativ til 5930, skal

brukes mye i photoshop så større skjerm er stort pluss.

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg HDMI-kabel for å få kobla pc'n opp mot min tv. Funka fett første gang jeg prøvde, men nå får jeg kun en stripe øverst på tv'n når jeg prøver å bruke den som skjerm.

Tar jeg ut strømkabelen funker alt helt perfekt, men får altså ikke sett mer enn en liten stripe øverst på skrivebordet når jeg prøver med kabelen i. Noen som har peil på hvorfor det er blitt sånn?

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg HDMI-kabel for å få kobla pc'n opp mot min tv. Funka fett første gang jeg prøvde, men nå får jeg kun en stripe øverst på tv'n når jeg prøver å bruke den som skjerm.

Tar jeg ut strømkabelen funker alt helt perfekt, men får altså ikke sett mer enn en liten stripe øverst på skrivebordet når jeg prøver med kabelen i. Noen som har peil på hvorfor det er blitt sånn?

Glem det. Fant det ut.

Måtte inn i Acer ePower Management og slå på full ytelse på grafikken når strømmen er kobla i. Har vel blitt slått på lavere ytelse ved en feiltagelse av meg ; )

Lenke til kommentar

Sitter nå med en 5930G i fanget, og må si jeg er imponert. Prøvde nettopp Unreal Tournament 3 som har følgende recommended requirements:

2.4 ghz dual core processor

1 gb ram

Nvidia 7800gtx+

Spilte med den høyeste oppløsningen og grafikken som var mulig, og lå jevnt på rundt 50 fps, så fullt spillbart.

Kult å se at man kan få¨Bærbarer som greier å dra nye spill brukbart for 7 lapper:)

Lenke til kommentar

Et spørsmål:

Jeg vet det er et program som er preinstallert som gjør at jeg kan "tune" lyden på PCen. Jeg fant det den første dagen jeg brukte PCen men nå finner jeg det pokker meg ikke igjen. Irriterende siden jeg synes den gir for mye bass på utgangen, dette gjelder spill, film uansett hva det er for noe.

Noen som har peiling på hva jeg prater om?

PS: Er trøtt og har hodepine så det kan være litt/veldig dårlig forklart :p

Lenke til kommentar
Hva anbefales av 32-bits og 64-bits Vista på maskina? Er det gode drivere til 64-bits? Ellers, er maskina fortsatt like solid hos dere som har hatt den en stund, og blir den fort stygg(riper, bulker o.l.)?

Maskina er like god nå som når jeg fikk den, og den holder seg veldig bra her hvertfall :) Jeg har den med til skolen hver dag, legger den i skolesekken da jeg ikke har noen form for laptopsekk eller veske. Legger den med skjermen inn mot ryggen og fungerer helt fint! Jeg har ikke fått noen stygge riper ellernoe, så det ser ut som den tåler litt. Tørker du av den med en fille i ny og ned (fettflekker) ser den ganske pen ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...