Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Får stadig påminnelser om at jeg burde lage en sikkerhetskopi fra ett pop-up vindu fra startlinjen, helt til høyre side der klokken er. Hvordan fjerner jeg denne påminnelsen permanent?

Lenke til kommentar
Får stadig påminnelser om at jeg burde lage en sikkerhetskopi fra ett pop-up vindu fra startlinjen, helt til høyre side der klokken er. Hvordan fjerner jeg denne påminnelsen permanent?

Neste gang denne påminnelsen kommer, trykk på den(i vinduet). Da kommer det opp en boks hvor du da kan velge at du ikke vil ta backup og at det ikke vil komme flere påminnelser. Husker ikke nøyaktig hva det står, men noe lignende...

Lenke til kommentar

Hei!

Har hatt denne pc'en i ett par uker nå og er stor fornøyd. Men idag skjedde det plutselig at disse touch-sensitive media knappene på høyre siden sluttet å fungere. Har forsøkt å installere drivere på nytt uten hell...Noen som har vært borti dette, eller noen av dere som har forslag til hva som kan gjøres?

 

EDIT: På forhånd takk...

Endret av djkkass
Lenke til kommentar
bruker du noe annet programm? fordi de tuch knappene virker bare i Windows media player og Acer Arcade

Pluss iTunes og sikkert andre spillere .. Spørs hvilken spiller du har som standardavspiller

Funka ikke i MediaMonkey når jeg hadde det som standard. :)

 

De funker også med winamp, men man må vente ti sekuder før man kan begynne å trykke. Det går ikke ann å trykke hele tiden, etter man har skiftet sang må man vente i ti sek eller mer

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Har et problem når jeg spiller cod4.

 

Når jeg spiller multiplayer så får jeg bare 30-40 FPS, men når jeg spiller single så får jeg 50-60FPS.

 

Hvorfor er det så stor fps forskjell?

 

PS: I MAIN MENU PÅ MULTIPLAYER SÅ FÅR JEG KONSTANT 45FPS, MENS PÅ SINGLE SÅ FÅR JEG OPP I MOT 60. HADDE IKKE DETTE PROBLEMET FØR JEG FORMATERTE PC-EN, DA FIKK JEG FRA 60-90FPS PÅ MULTIPLAYER.

JEG HAR ALLEREDE SLÅTT AV VSYNC.

TRENGER VIRKELIG HJELP HER!

Endret av halo2k
Lenke til kommentar
bruker du noe annet programm? fordi de tuch knappene virker bare i Windows media player og Acer Arcade

Pluss iTunes og sikkert andre spillere .. Spørs hvilken spiller du har som standardavspiller

Funka ikke i MediaMonkey når jeg hadde det som standard. :)

 

De funker også med winamp, men man må vente ti sekuder før man kan begynne å trykke. Det går ikke ann å trykke hele tiden, etter man har skiftet sang må man vente i ti sek eller mer

Jeg får det ikke til men. MM er satt som standardprogram og hotkeys er enabla så vidt jeg kan se. Litt rart da Winamp og MM bygger på mye av det samme.

Lenke til kommentar

noen som har formening om aspire 7730G T5800 vs. 5930G?

 

Er mye samme specs men en Giga mer ram, blue ray og ikke minst større skjerm på 7730G.

 

Usikker på denne prosessoren siden jeg ikke finner noe info om den men tror det er

centrino 2 plattform den også.

 

7730 har NVIDIA® GeForce® 9600M GS i stedet for GT på 5930, gs er noe kjipere.

 

Den er ikke mye dyrere så jeg finner ikke hva som er minuset. (bortsett fra 6 cellers batteri og noe svakere skjermkort) kan denne være et bra alternativ til 5930, skal

brukes mye i photoshop så større skjerm er stort pluss.

Lenke til kommentar

inegn vits med 4gb fordi windows 32 bit som du får med på de fleste dataer ikke utnytter mer enn 3.2gb (og minne på GPU teller)

bluray er ingen vits (i mitt hode kommer vell litt an på :))

T er IKKE centrino 2 fordi P er centrino 2 (så langt jeg hvet)

17" blir en tanke for stort hvis du skal ha den med på mye LAN skole osv. men siden du skal bruke photo shop osv er det vel greit :)

Lenke til kommentar
Tja, det er ikke mye forskjell fra 1280x800 til 1440x900 i PS, mener jeg. I alle fall ikke nok til at jeg vil ofre skjermkort, prossessor, batterikapasitet og vekt for å få det :p

Først tenkte jeg "Det er stoor forskjell i Photoshop med litt større skjerm!", men når du bladde opp skjermkortet, prosessoren og batterikapasiteten sank den litt til "det er jo et godt poeng..". Jeg ville nok vurdert det om jeg måtte ha en stor skjerm, men 1280x800 fungerer helt greit til PS og Premiere (Videoredigering) og de andre CS3 programmene. Er du kresen på skjermen går du for en større en. En kompis har 17" skjerm og han synes ikke det er noe problem å ha den med på skolen hver dag :) Blir opp til hver enkelt.

 

 

Bare vurder om du vil legge vekk bedre batterikapasitet og prosessor samt skjermkort pluss en tyngre og større laptop mot bedre og større skjerm :) Du får som sagt ikke utnyttet 4Gb med mindre du har 64bit Windows så dette er egentlig ikke så mye å ta med i vurderingen. Blue Ray kan være greit hvis du skal ha laptopen litt, men du må egentlig bare sette tingene opp mot hverandre og se hvilken side det veier mest mot!

Lenke til kommentar

fint og se at folk er oppe så "sent":

 

5930G:

+/- 1gb mindre ram (MEN 32 bit windows utnytter ikke mer en 3.2gb)

+ bedre grafikkort 9600m GT

+ berde prosessor

+/- mindre skjerm

 

7730g

+/- 1gb mer ram (MEN 32 bit windows utnytter ikke mer en 3.2gb)

- dårligere skjermkort

- dårligere prosessor

+/- 17" skjerm

+/- den har blueray

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...