Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
batteriet skal vel ALTID være i -.-? (hvertfall når den er på :p)

Har et problem med pc'n jeg sitter på nå. Så lenge jeg sitter på med strømmen koblet i går den, men så straks kabelen går ut slåes den av. Går ut i fra batteriet ikke funker eller noe liknende, har i grunn ikke giddet å finne det ut :p

 

RIKTIG, MEN feil!

 

Du har i følge forbrukerkjøpsloven 2år reklamasjonsrett på batteri. Dette er en svært omdiskutert og het tema for elektronikkbransjen. Jeg har jobbet på elkjøp som data tekniker, og kan med 100% si at en ny lov som ble innført i 2008 gjorde at vi som elektronikkbransje måtte bite i det sure eplet å gi kunde et nytt batteri. Dette gjøres ved at kunde leverer inn pc på butikk der en kjøpte produktet, så sender dem evnt pcn til verksted, og der får dem videre beskjed fra leverandør.

 

om deres respektive 2.part forhandler ( el-price) hevder at du ikke har rett på mer en 6mnd garanti. så trykk loven i trynet på dem. det funker ;)

Lenke til kommentar

Jippi! Da døde plutselig WLAN på maskinen! Reinstallere drivere, skru av og på, ingenting funket... Eneste løsningen var eRecovery! Fine greier... Snakka med en forhandler og han sa at dette bare skjedde på flere Acer uten forvarsel og ingen hadde noen løsning...

 

Kan bli fint med recovery en gang i uka hvis det fortsetter sånn her...

Lenke til kommentar
du hvet det er en knap som aktiverer/deaktiverer Wlan på venstre sia øverst?

Jeg er utdannet dataingeniør så jeg tror jeg vet om WLAN knappen ja!

 

WLANet stoppet bare rett og slett å fungere, fant ingen trådløse nettverk uansett hva jeg gjorde... Da ikke driveroppdateringer eller noe annet fungerte, brukte jeg som sagt bare eRecovery, da jeg ikke hadde tålmodighet til å bruke mange timer på feilsøking. Er som sagt et kjent problem, da forhandleren hadde opplevd det på flere maskiner, og jeg har en kompis som har opplevd det mange ganger på sin 6920...

Lenke til kommentar
du hvet det er en knap som aktiverer/deaktiverer Wlan på venstre sia øverst?

Jeg tror de fleste har fått med seg det, så å svare med "nybegynnerfeil" er vel liten vits :)

 

Men jeg har ikke hatt noe problemer med Wlanet mitt, går på n-draft her og ligger på 65mbps med routeren i samme rom. Det hender at (på skolen, bruker cisco clean access) kortet ikke vil deaktivere seg og jeg må da slå av og på maskinen. CCA er jo herk som absolutt ikke skulle blitt brukt på skolen da det bare skaper problemer, men det er en annen diskusjon :p

Lenke til kommentar

Foreløpig så virker iallefall WLAN nå igjen da :)

 

Noen som har en anelse om hvordan man får skrudd av Virtuell Surround som standard? Syns lyden blir helt jævli når det står på. Skrur det av i eAudio, men hver gang jeg starter maskinen på nytt er det tilbake igjen...

 

Noen som forresten har noen tips til hva man kan legge mellom skjerm og tastatur, for å beskytte skjermen mot å få avtrykk av tastene i skjermen? Var så uheldig at jeg kasta den saken som kom med fra fabrikk...

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Blir skikkelig forvirret av disse 5930G modellene/variantene.

 

Jeg var på Elprice i går og kjøpte en 5930G, fikk da modellen LXAQ30X066 med T5800 prosessor.

 

Har jeg blitt lurt? Jeg spurte etter testvinneren, men den har jo T7350 prosessor.

 

Vet noen hvor mye bedre T7350 modellen er i forhold til T5800?

 

På Elprice sine sider står det at modellen jeg har fått ikke har fingeravtrykkleser, men det har den. Bare surr...

 

Føler meg litt lurt nå, har veldig lyst til å levere tilbake hele greia. :(

 

Modellen jeg fikk er 5 kr dyrere enn LXAQ40X045, som etter det jeg forstår har bedre prosessor og batteri.

 

Nå går det helt rundt i pappen. :O)

Endret av Yallaboy
Lenke til kommentar

Enda en mindre god erfaring fra Elprice, ja.. Den gamle mobilen min ble kjøpt der og det var surr helt fra første stund. Kommer aldri til å bruke den butikken igjen uansett hvor gode tilbud det er der. Men 45 modellen er bedre enn 66 modellen. 46 modellen har jo også blueray og 4gb hvis du vil gå enda lenger opp :) All informasjon om disse laptopene står i førstepost, har ikke skrevet inn 66 modellen enda (Skal jeg gjøre det eller er det liten vits?)

 

Noe annet dere synes mangler i førstepost?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Blir skikkelig forvirret av disse 5930G modellene/variantene.

 

Jeg var på Elprice i går og kjøpte en 5930G, fikk da modellen LXAQ30X066 med T5800 prosessor.

 

Har jeg blitt lurt? Jeg spurte etter testvinneren, men den har jo T7350 prosessor.

 

Vet noen hvor mye bedre T7350 modellen er i forhold til T5800?

 

På Elprice sine sider står det at modellen jeg har fått ikke har fingeravtrykkleser, men det har den. Bare surr...

 

Føler meg litt lurt nå, har veldig lyst til å levere tilbake hele greia. :(

 

Modellen jeg fikk er 5 kr dyrere enn LXAQ40X045, som etter det jeg forstår har bedre prosessor og batteri.

 

Nå går det helt rundt i pappen. :O)

 

1. Butikken ønsker seg å kvitte seg med den dårligere pc'en som sannsynligvis har samme innkjøpspris som den med P i stedet for T.

2. Selgeren har dårlig kunnskap.

3. Selgere bryr seg ikke.

 

Hvis jeg var deg ville jeg gått til butikken og sagt at du ikke fikk den samme pc'en som ble testvinner og å fått byttet den til rett mod.nr.

Lenke til kommentar
viser egentlig hvor dårlig butikk elprice egentlig er :(

 

Takk for svar.

 

Kjenner jeg blir ganske så irritert.

 

Drar tilbake med PCen i morra. Håper de ikke lager for store problemer ut av at jeg skal levere den tilbake. Men det skal vel ikke være noe problem, jeg har jo fått feil vare av de.

 

Selger sa akkurat omvendt til meg. Den med blueray hadde dårligere CPU, den jeg fikk skulle være en nyere og bedre versjon. Jeg sa jeg ikke hadde brukt for blueray og at jeg ville ha den med best CPU. Men det fikk jeg jo altså ikke. :(

 

Dårlig greier dette her synes jeg. Kommer til å kreve en forklaring av butikken i morra.

Kommer tilbake med en rapport om hvordan det gikk i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...