Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for dere som opplever div driver porblem så gjentar jeg megselv:

 

gå på acer.com: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html

 

finn driveren som heter VGA_NV_***********Vista32

 

Problemet er at jeg har den samme driveren allerede installerte fra fabrikk... Dermed vil det jo ikke hjelpe å installere samme driver.

 

Er det noen som vet hvordan man kan skru av IR-sensoren? Litt irriterende at maskina skrur seg av når jeg skrur av/på xboxen :p må liksom være ekstra forsiktig med hvor jeg peker fjernkontrollen...

Lenke til kommentar
Står mye rart overalt, men rundt 3kg kan vi nok konkludere med ;) Pluss da lader og evnt. mus og annet tileggsutstyr (tillegsutstyr/tilleggsutstyr?). Ble virkelig usikker på hvordan man staver det her nå :p haha.

Her står det 3 kg så da gjør den nok det :) Ser at Dell xps m1530 bare veier 2,6 kg, men så står det fra 2,6 noe som kanskje betyr at det er uten batteri osv?

 

Tilleggsutstyr er riktig ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd å google og søkt gjennom tråden her, men finner ingenting...

 

Er det mulig å legge inn xp på pc'n her? Helst i Dual boot med vista.

En kompis av meg som nettopp kjøpte seg 4gb/bluray versjonen spurte om ikke jeg kunne ordne XP i dual til ham, pga en del gamle spill vi liker å spille via LAN (går ikke på vista :() Jeg sa jo "selvfølgelig", men det skulle ikke være så lett fant jeg ut...

 

Jeg prøver fra boot og trykker en tast for å starte CD/DVD, men etter 2-3min (altså før jeg kommer til valg av partisjon og etc) så kommer det en stygg blåskjerm.

Har prøvd 2-3 forskjellige disker.

 

Husker desverre ikke feilmeldingene, var ikke så opptatt av de i og med at jeg hadde dårlig tid og ville heller prøve en annen disk.

 

Så lurer altså bare på om det er mulig? Må jeg eventuelt gjøre noe spesielt, eller er det vanlig prosedyre?

 

 

mvh.

Klomp1

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
for dere som opplever div driver porblem så gjentar jeg megselv:

 

gå på acer.com: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html

 

finn driveren som heter VGA_NV_***********Vista32

 

Problemet er at jeg har den samme driveren allerede installerte fra fabrikk... Dermed vil det jo ikke hjelpe å installere samme driver.

 

Er det noen som vet hvordan man kan skru av IR-sensoren? Litt irriterende at maskina skrur seg av når jeg skrur av/på xboxen :p må liksom være ekstra forsiktig med hvor jeg peker fjernkontrollen...

 

Jeg prøver også å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
og btw dette KAN skyldes div virus. jeg hadde også et slikt ptoblem som kom av et virus som jeg ikke kunne slettye og det endte med fab.gjennopretning :) ta det du kom på det nå ;) husk legg over alle viktige filene på C til D!

 

 

Ehhhrmm, jeg har slettet alle Acer programmene:(

 

Trodde ikke at noen av dem var nyttige, men eRecovery var visst det...

 

Har prøvd å søke etter eRecovery på google, men det går ikke ann å laste ned, så jeg får bare instalere min Vista Ultimate da og legge spillene mine på D disken..

Jeg holder på å skanne for virus nå og fant et VPS.dll, det kom fra programmet Vista Optimizer.Jeg får vente å se om jeg finner andre virus, men takker for svar da!! :D

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Tror det funka å avinstallere og installere skjermkortdriveren på nytt. Har ikke hatt noen problemer enda.

 

Merker at lyden hele tiden har lyst til å sette seg på virtuell surround når jeg starter, noen måte jeg kan skru av dette på? ja, jeg vet at jeg kan trykke på eSound eller hva det heter, men jeg vil ha vanlig lyd standard. Liker egentlig ikke den klangen lyden får med virtuell surround...

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Jeg har allerede instalert vista ultimate, og fikset problemet :D

 

Takker for linken :thumbup:

 

Det trådløse nettverket på pc-en min virket ikke så jeg instalerte denne driveren og løste problemet: Intel shirely peak_Intel_v12.0.0.73 og denne Chipset_Intel_v8.7.0.1007.

 

Men det virker ikke med kabel enda ?

 

Vet noen hvilken driver som må lagt inn for at det skal virke med internet kabel? (Tråløst suger jo!)

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Nå er min 5930g oppe å går :p. Men det jeg lurer på er hvordan maskinen kan stå på og laste ned spill/oppdateringer uten å logge seg av? Jeg lot datamaskinen stå på hele natta for at oppdateringen skulle bli ferdig, men nå jeg våknet var den stoppa rett etter jeg la meg nesten... Skjønner du problemet mitt her :p ?

Lenke til kommentar

Da er også jeg den lykkelige eier av en Acer Aspire 5930 (MPX.no).

 

Må si jeg liker denne maskinen.

 

I manualen ser jeg at noen modeller har digital tv-tuner.

Er det noen som har peiling på om dette kan installeres i etterkant, evnt. pris.

 

Så til dere som lurer på om hvordan denne er med Ubuntu.

 

Instalerte Ubuntu 8.04.1 fra Vista. (Last ned og brenn ut cden eller mount den).

Du får opp en meny i Vista, du installerer fra denne som "vanlig" software.

Ved å velge denne typen setup slipper du å klusse med partisjonenne og kan enkelt avinstallere Ubuntu fra Vista.

Etter noen restarter får du opp boot menyen for å velge Vista eller Ubuntu.

 

 

 

Ubuntu 8.04.1 Hardy

Skjerm drivere ok (800x600)

Hardware driver fra menyen installerer Nvidia sine driver 1280x800 og 3d support.

Nettverk Lan ok

Lyd ok

Trådløst nettverk ikke ok

Har ikke testet så mye , men fungerer greit til surfing via LAN.

 

Ubuntu 8.10 beta

Her fungerer også Wlan

 

For å oppgradere fra Ubuntu 8.04 Hardy til 8.10 Beta Alt+F2 skriv update-manager -d.

 

 

Skriver dette innlegget fra Firefox i Ubuntu 8.10 beta koblet til via Wlan.

Lenke til kommentar

Hei sann!

 

Er det noen som får kjørt full HD filmer på Acer Aspire 5930 uten problemer.

Da snakker jeg store filer med filformatet .mkv (matroska).

 

Foreløpig får jeg sett deler av HD filmer, men når det skjer veldig mye stopper bildet opp. Bruker VLC som mediespiller, kjører win xp og trur jeg skal ha alle drivere som trengs.

 

Dersom ingen får dette til, bruker jeg angreretten og returner pcen. Setter pris på tilbakemelding snarest, da jeg kun har 14 dagers angrerett.

 

Tar gjerne i mot alternativer til mediespillere/codecs, evt linker til drivere (kun xp).

Lenke til kommentar
Jeg har allerede instalert vista ultimate, og fikset problemet :D

 

Takker for linken :thumbup:

 

Det trådløse nettverket på pc-en min virket ikke så jeg instalerte denne driveren og løste problemet: Intel shirely peak_Intel_v12.0.0.73 og denne Chipset_Intel_v8.7.0.1007.

 

Men det virker ikke med kabel enda ?

 

Vet noen hvilken driver som må lagt inn for at det skal virke med internet kabel? (Tråløst suger jo!)

last ned og innstaler den som heter LAN_Marvel_v.10***************

 

Nå er min 5930g oppe å går :p. Men det jeg lurer på er hvordan maskinen kan stå på og laste ned spill/oppdateringer uten å logge seg av? Jeg lot datamaskinen stå på hele natta for at oppdateringen skulle bli ferdig, men nå jeg våknet var den stoppa rett etter jeg la meg nesten... Skjønner du problemet mitt her :p ?

 

høyere klikk på batterikonet - strømalternativer - og trykk på: "velg hva som skjer når lukket stenges"

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...