Enceladus Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Får man kjøpt den samme acer adapteren (lader) som fulgte med pcen i noen nettbutikker? Hvor isåfall? Er litt skeptisk til adaptere som ikke er fra acer. Den skiten jeg kjøpte på Clas Ohlson for noen år tilbake var ikke å anbefale. Ser denne er nevnt ovenfor men siden det ikke er acer så er jeg litt skeptisk til om den passer eller ikke. Noen som vet helt sikkert? http://www.dustinhom...m-90w-for-acer/ Endret 12. november 2012 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Bump. Får man kjøpt Acer lader til denne pcen lengre? Hvor isåfall? Om ikke. Hvor finnes det et godt alternativ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 lader får man kjøpt. Ca 500kr for ny original. Bare sende en mail til de fleste nettbutikker og forhøre seg det Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Jeg tokk ut blu ray driven nå, og det er ritkig at det er sata, men strøm lednignen er "slimline" sata eller noe slikt. Noen som har vært borte i dette? Vil denne fungere til å gjøre den til usb blu ray? Ett annet spørsmål også, jeg har web cameraet liggende, så jeg lurer på om noen vet hva tilkoplingen heter og om den kan koples til en stasjonær? Edit: Bestilte en slik slim line adapter. Endret 16. desember 2012 av chri-ot Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Min begynner å bli farlig treg nå. Vil jeg få noe ut av å bytte ut harddisken? Har renset viften for støv en rekke ganger. Endret 17. desember 2012 av medlem-105476 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 eller bare formatere vil nok gjøre jobben Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg og anbefaler formatere og legge inn win7 på nytt. Ble som en ny maskin God Jul Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Tenker å oppgradere ram til denne pcen. Så mye som mulig. Tenker å at det er viktig å finne en type ram som passer til hovedkortet slik at det ikke blir noe overoppheting eller annet tull. Forslag? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Om jeg ikke husker helt feil støtter maskinen maks 4GB. Har du 3GB versjonen så sitter det i 1x 2GB og 1x 1GB brikke. Derfor blir det å bytte ut den ene 1GB med en på 2GB. Feks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344664 Har du allerede 4GB modellen (mener det var den som hadde blu-ray) så er det lite man kan gjøre. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Byttet ut den ene 1GB ram med en på 2GB. Det står nå at det er 4GB installert, men så står det i parantes (2,99 GB usable) Betyr dette at den bare faktisk bruker 3GB? Endret 4. januar 2013 av Enceladus Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nei, det betyr at (nesten) 1 GB brukes til operativsystemet og andre ting, integrert skjermkort for eksempel. 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Eller at du har 32bit installert? 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er pga 32-bit Windows som har maks RAM på ca 3.2 GB. Lenke til kommentar
Rago Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Skjermen på maskina mi har tatt kvelden ser det ut for. Den har vært litt av og på i det siste, men nå er det svart hele tida. Den funker når jeg kobler opp mot ekstern skjerm. Har prøvd å formatere, laste inn drivere på nytt. Har åpnet for å sjekke etter løse ledninger, men vet ikke helt hvor jeg skal se. Har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Sannsyneligvis er det panelet som har gått. Det skjedde på min. skaff deg ett panel fra en annen maskin eller ebay og bytt ut. Svigermor skulle for en stund siden kaste en acer maskin som ikke var helt i form, så jeg fikk denne og tokk av skjermen og satte den på min gamle 5930g bare for morro skyld og for å lære litt. Det fungerte helt fint. 1 Lenke til kommentar
Rago Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Sannsyneligvis er det panelet som har gått. Det skjedde på min. skaff deg ett panel fra en annen maskin eller ebay og bytt ut. Svigermor skulle for en stund siden kaste en acer maskin som ikke var helt i form, så jeg fikk denne og tokk av skjermen og satte den på min gamle 5930g bare for morro skyld og for å lære litt. Det fungerte helt fint. Jepp, regner også med at det er skjermen som har fått nok. Skal se etter brukt for maskina er jo ikke så værst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå