Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Jeg la til side min her i går for en Asus N53SV som jeg satt Intel 160GB SSD i. Booter på 16sek.

Aceren holdt ikke lenger følge med spill og CPUen var en del overbelastet. Samt at batteriet mitt var helt dødt, chassiset sprekt ved vifteutblåsingen, 20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år.

Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg så for en stund tilbake at det er flere som sliter med batteri til sin kjære 5930. Jeg kjøpte nytt uoriginalt batteri som har fungert kjempefint i flere mnd nå. Prisen var ikke så gæærn heller. PC ble jo en bærbar pc med nesten 4 timers batteritid igjen...

Ca 190 kr inkl frakt på eBay fra denne selgeren. En rimelig investering synes jeg...

Batteri 5930

:-)

Endret av mortex2008
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la til side min her i går for en Asus N53SV som jeg satt Intel 160GB SSD i. Booter på 16sek.

Aceren holdt ikke lenger følge med spill og CPUen var en del overbelastet. Samt at batteriet mitt var helt dødt, chassiset sprekt ved vifteutblåsingen, 20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år.

Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling.

Har fortsatt min jeg. Ingen pixelfeil. Bruker samme lader, har riktignok vært inne til rep én gang etter en kortslutning i kontakten der du setter i laderen. Merker den ikke er like kjapp som før, men mistenker det er mye støv i den. Bråker ikke i det hele tatt, like fin men en del dritt på skjermen som jeg ikke har giddet å vaske bort og fingermerker på lokket.

Synes jeg har fått veldig mye for pengene egentlig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år. Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling.

Min 5930G hadde et Chimei Optoelectronics panel som til slutt døde, byttet til et Lg/Philips panel fra en hp dv 6000 serie så nå har min acer ikke crystal bright lenger men bright view hehe

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny skjerm for en billig penge til acern?Vil det funke med hvilken som helst 15,6 skjerm?

Hvis jeg skulle bytte skjerm igjen ville jeg nok ikke kjøpt et panel som disse maskina var levert med, få tak i et panel fra en Hp dv6000 serie som jeg gjorde.

Vet ikke om allt av 15.6 panel vil virke men Hp dv 6000 panel virker iallefall.

Angrer ikke på å få byttet ut et Chimei panel med et Lg/Philips nei.

Lenke til kommentar

Jeg fant min på søppla faktisk, mye av dv6000 serie maskiner som blir kastet og skulle ikke være vanskelig å få tak i.

Se evt på finn og qxl.

Eneste du trenger å gjøre for å få den til å passe er å vippe av festene oppe og nede på skjermen, brukte bare et lite skrujern og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...