vesleengen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg la til side min her i går for en Asus N53SV som jeg satt Intel 160GB SSD i. Booter på 16sek. Aceren holdt ikke lenger følge med spill og CPUen var en del overbelastet. Samt at batteriet mitt var helt dødt, chassiset sprekt ved vifteutblåsingen, 20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år. Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling. 1 Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Hei! Jeg så for en stund tilbake at det er flere som sliter med batteri til sin kjære 5930. Jeg kjøpte nytt uoriginalt batteri som har fungert kjempefint i flere mnd nå. Prisen var ikke så gæærn heller. PC ble jo en bærbar pc med nesten 4 timers batteritid igjen... Ca 190 kr inkl frakt på eBay fra denne selgeren. En rimelig investering synes jeg... Batteri 5930 :-) Endret 24. august 2011 av mortex2008 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg la til side min her i går for en Asus N53SV som jeg satt Intel 160GB SSD i. Booter på 16sek. Aceren holdt ikke lenger følge med spill og CPUen var en del overbelastet. Samt at batteriet mitt var helt dødt, chassiset sprekt ved vifteutblåsingen, 20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år. Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling. Har fortsatt min jeg. Ingen pixelfeil. Bruker samme lader, har riktignok vært inne til rep én gang etter en kortslutning i kontakten der du setter i laderen. Merker den ikke er like kjapp som før, men mistenker det er mye støv i den. Bråker ikke i det hele tatt, like fin men en del dritt på skjermen som jeg ikke har giddet å vaske bort og fingermerker på lokket. Synes jeg har fått veldig mye for pengene egentlig Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Noen som vet om en måte å gjøre den interne dvd-driven om til extern usb? Hadde vært en billig Blu-Ray spiller! Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 20+ døde pixler på skjermen, vifta bråker som f og at jeg sitter på en uoriginal lader da 2 originale ladere har dødd etter 3 år. Men takk for alt 5030g! Trodde aldri den skulle klare 3 år med studier, spill og pendling. Min 5930G hadde et Chimei Optoelectronics panel som til slutt døde, byttet til et Lg/Philips panel fra en hp dv 6000 serie så nå har min acer ikke crystal bright lenger men bright view hehe Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hvil denne eller denne passe til maskinen? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Andre som har prøvd å kjøre Red Faction Guerilla på denne maskina? Lagga helt sykt her, men i følge maskinkravene som er oppgitt skal det jo egentlig gå ganske fint å kjøre det(?). Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny skjerm for en billig penge til acern? Vil det funke med hvilken som helst 15,6 skjerm? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nye skjermer fås til rundt 70-80 dollar på eBay Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Savner maskina mi! Original lader, over 2 timer batteritid igjen etter 2.5 år, samme OS, blåskjerm kun 2-3 ganger i den perioden, har kjørt spill godt som bare det, ikke formatert en eneste gang... Miss u, luv... *hulke* Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny skjerm for en billig penge til acern?Vil det funke med hvilken som helst 15,6 skjerm? Hvis jeg skulle bytte skjerm igjen ville jeg nok ikke kjøpt et panel som disse maskina var levert med, få tak i et panel fra en Hp dv6000 serie som jeg gjorde. Vet ikke om allt av 15.6 panel vil virke men Hp dv 6000 panel virker iallefall. Angrer ikke på å få byttet ut et Chimei panel med et Lg/Philips nei. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ok, takker for svar Noen som har link til hvor jeg evnt kan kjøpe fra? Ebay? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg fant min på søppla faktisk, mye av dv6000 serie maskiner som blir kastet og skulle ikke være vanskelig å få tak i. Se evt på finn og qxl. Eneste du trenger å gjøre for å få den til å passe er å vippe av festene oppe og nede på skjermen, brukte bare et lite skrujern og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Noen som har byttet vifter i denne og har noen å anbefale? Min maskin blir veeeldig varm og det nytter ikke å ha den på fanget uten noe under. Den slår seg også av fra tid til annen pga varmen. Gjør ikke noe om det bråker litt mer om jeg får den litt litt roligere på tempen... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Min vifte var gåen, så kjøpte ny på eBay. Koster ca 10dollar. Skifta samtidig kjølepasta under cpu og gpu. Gikk vel ned ca 10 grader av det, og maskina ble like stille som den var ny. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Gidder du rote frem link til vifta du kjøpte? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Du har hørt om å søke? http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=acer+5930g+fan&_sacat=See-All-Categories Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Kjøpte denne vifta fra denne karen: http://www.ebay.com/itm/ACER-Aspire-5930-5930G-CPU-FAN-new-/220720101056?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3363f176c0 Ikke original, men funker fjell Lenke til kommentar
dovring Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 har store problemer med min acer 5930g om dagen. får blåskjerm titt og ofte får teksten "kernel_data_inpage_error" og minnedump utføres.. noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Er som regel pagefile som ikke kan leses rikitg fra HDD. Så kan være HDD som begynner å slite. Sjekk S.M.A.R.T og kjør check disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå