Patrik89 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jeg har lyst til å prøve ut Dragon Age Origins. Laptopen burde jo klare å kjøre det, men blir den overheated fort hvis jeg hadde prøver å spille det? Endret 21. mars 2010 av Patrik89 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Hvorfor skulle den det? Blir den overheated er det nok pga din egen mangel på vedlikehold som er grunnen til det. Endret 21. mars 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har nettopp fulgt tutorialen på å rense viften, men likevell blir den utrolig varm når jeg spiller litt mer krevende spill og til slutt skrur den seg av pga. overheat. Er det mulig å sette en høyere limit eller skru dette av i det hele tatt? Er det farlig om jeg lar laptopen bli så varm men fortsetter å spille? Er ganske plagsomt når den bare skrur seg av out of nowhere uten en eneste warning en gang. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ved hvilke temperaturer skjer dette ved? Det er ganske vanlig at laptopen først klokker ned skjermkortet når den når visse temperaturer før den skrur av hele laptopen om temperaturene fortsetter å stige til et visst punkt. Har du hatt laptopen lenge? Kan være på tide å skifte kjølepasta. Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Tja, 2 år nå til sommeren. Kan jeg gjøre dette selv eller må jeg sende den inn? Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Skulle installere den nyeste skjermkort driveren til min 5930G. Lastet ned denne: http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winvista_win7_195.62_whql_uk.html da jeg regner med det er riktig til min pc? Men den vil ikke gjennomføre installeringen. Bare henger seg på et bestemt punkt hele tiden. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Skulle installere den nyeste skjermkort driveren til min 5930G. Lastet ned denne: http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winvista_win7_195.62_whql_uk.html da jeg regner med det er riktig til min pc? Men den vil ikke gjennomføre installeringen. Bare henger seg på et bestemt punkt hele tiden. Noen som kan hjelpe meg her? Sikker på at du har valgt riktig av 32 eller 64bit avhengig av ditt OS? bruker å ta en ca 20min + for å installere den driveren Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ja har valgt 32bit som jeg har. Den har stått over 1 time de gangene jeg har prøvd å installere. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Noen som kjører WIN7 på maskinen? Prøvde noen versjoner, men de funka ikke helt. Godt mulig det var fordi de ikke var kjøpt. Tenkte å kjøpe det om det funka bra? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Seff har folk windows 7! kjørt win7 pro x64 på min i snart 1 år jeg, funker som en drøm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Da har jeg nettopp testet maskinen på hvor sikker den er mot vannskade. Jeg var så uheldig å søle en full kopp med te over tastaturet + at noe kom på skjermen. 1. Jeg dro ut strømmen med en gang, tørket det jeg kunne med ett håndkle, snudde maskinen på hodet for å la det renne ut det som var kommet inn. 2. Lot den stå på tørk i 5 timer. 3. Prøvde å skru den på igjen, alt virket fint bortsett fra at 2 tallet ikke virket, og at den konstant skrev masse 2 tall. 4. Slo den av, tok ut strømmen. 5. Ventet til dagen etterpå, prøvde den igjen og nå virket den brillefint! Blir enda mer fornøyd med denne maskinen, må være noe av det beste som er blitt lagd på Acer fabrikken! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Seff har folk windows 7! kjørt win7 pro x64 på min i snart 1 år jeg, funker som en drøm Samme her. Det eneste som ikke virker er den ekstra basslyden som jeg savner litt, og man får ikke opp webcammen under "Datamaskin". Nå skal det nevnes at jeg har ikke orket å installere noen drivere bortsett fra nvidia. Ellers er jeg kjempefornøyd, anbefales å oppgradere! BTW, er det noen som har prøvd Win XP Virt. mode? Jeg får bare opp at prosessoren ikke støttes, men når jeg sjekker på intel sine hjemmesider står det helt motsatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det noen som har en oppdatering på om det er mulig å skru av infrarød på denne maskinen? Jeg vet at det er en mulighet for å gjøre slik at det ikke er mulig å skru av datamskinen ved hjelp av infrarød, hvor finner jeg muligheten for å justere dette? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Seff har folk windows 7! kjørt win7 pro x64 på min i snart 1 år jeg, funker som en drøm Samme her. Det eneste som ikke virker er den ekstra basslyden som jeg savner litt, og man får ikke opp webcammen under "Datamaskin". Nå skal det nevnes at jeg har ikke orket å installere noen drivere bortsett fra nvidia. Ellers er jeg kjempefornøyd, anbefales å oppgradere! BTW, er det noen som har prøvd Win XP Virt. mode? Jeg får bare opp at prosessoren ikke støttes, men når jeg sjekker på intel sine hjemmesider står det helt motsatt. Savner du bassen så må du installere en liten driverpakke til lydkortet fra realtek Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 .. .. Savner du bassen så må du installere en liten driverpakke til lydkortet fra realtek Jeg har nå prøvd å laste ned driveren fra Realtek uten hell. Har du klart å få tilbake bassen? I så fall, hva gjorde du? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg fikk tilbake bass og andre lyd settings når jeg lastet ned realtek driverne... volumhjulet i front ble litt bedre, men ikke like raskt som originalt lastet ned fra en link da jeg googlet acer hd audio manager x64 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Kom frem til driveren jeg allerede har lastet ned tidligere i dag. Jeg mener bare å huske at bassen var bedre før, men jeg er usikker. Kanskje jeg bare har blitt for vandt til PSB subben jeg har, og pc høyttalerne blir jo litt spinkle i forhold til en ekstern sub Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Tror det stemmer. Bassen min er også mye dårligere med Win7 enn det var originalt. Prøvd forskjellige drivere uten å ha noe hell. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Andre som opplever at harddisken lagar mykje lyd? Av-på med eit halvt sekund mellomrom. Av-på. av-på. Håper ikkje den har tenkt å ta kveld! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg sliter heller med vifta en HDD Den har begynt å bråke igjen etter at jeg fikk fikset den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå