mortex2008 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ser noen vil ha en liten guide for å rense vifta for støv. Har nå gjort dette, og dette er helt ufarlig. 1. Bruk et smalt stjerneskrujern. 2. Skru ut skruene som er markert i rødt. (VELDIG SMÅ, VELDIG LETT Å MISTE) 3. Lirk deretter forsiktig ut dekselet, jobber man seg rundt så er det enkelt. 4. Skru ut skruene som er markert i rødt. 5. Lirk ut vifta forsiktig, og pirk vekk støv. 6. Blås med munnen så det blir rent rundt vifta. Bruker man støvsuger så er det veldig lett for at det er noen skruer som forsvinner, osv. 7. Gjør samme prosedyre baklengs, og hold kontroll på alle skruene. Dette er en enkel metode for å få en laptop til å gå bedre. Siden sist jeg rengjorde laptopen (3 måneder), så hadde det samlet seg opp en sukkerbit med støv. Håper dette var til hjelp for noen. kjempebra! Dette har jeg ventet på lenge. Denne bør linkes til i første post M Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det er gjort, den står under "Tester/Guider/Forumtråder o.l. av 5930G" Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Jeg gjorde ren datamaskinen for noen måneder siden, men så mistet jeg den ene skruen ( ) har det noe å si på reklamasjonsretten(/garantien)? btw pcen er 1 1/2 år så jeg har ikke noe garanti igjen. Endret 9. februar 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
SirCarpenter Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt! I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat. Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt! I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat. Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel. Prøv å reinstaller driveren. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva er normale temperaturer på gpu og cpu på maskinen? Min har begynt å hakke en del når jeg spiller, eller gjør andre ting som krevert mye, spesielt grafikk krevende saker. Nå sitter jeg og ser på fotballkamp på TV2 sumo (Silverlight), og CPU ligger på 66 grader og GPU på 83 grader. Er dette for mye? Den er UTROLIG varm når jeg kjenner på den på undersiden. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ved spilling ligger min på 90-95 grader GPU og 95-97 grader CPU Lenke til kommentar
SirCarpenter Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei, håper noen har en løsning på problemet mitt! I går kveld låste/frøs den trådløse tilkoblingen min, mens jeg streamet. Knappen på venstre side der man trykker for den trådløse virker plutselig ikke. Det trådløse kortet "virker som det skal" inne på systembehandling (det er ikke noe problem med modem/router, siden jeg har trådløst nett på en gammel Dell-maskin). Har prøvd utallige restarter uten resultat. Veldig takknemlig hvis noen har en idé om hva som kan være problemet? Har ikke hatt noe trøbbel med maskinen før, og nå er den ca 1,5 år gammel. Prøv å reinstaller driveren. Takker så mye!! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ved spilling ligger min på 90-95 grader GPU og 95-97 grader CPU hva spiller du?? har maks 85c på min på de mest krevende spillene som fallout3, mass effect 2 og LFD2... småspill som tf2 og CSS ligger den på på maks 70c.. cpu har jeg aldri sett over 60c Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvordan velger jeg at sidebaren (sidebar.exe) skal starte ved oppstart? Finner den ikke på MSconfig --> oppstart Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei, jeg har et enkelt spørsmål: Kan jeg kjøre windows 7 x64 på min acer 5930g? Har: P7350 Intel core 2 duo cpu 2.00GHZ 3gb ram Nvidia 9600m GT 512mb. Vis det skulle ha noe og si. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei, jeg har et enkelt spørsmål: Kan jeg kjøre windows 7 x64 på min acer 5930g? Har: P7350 Intel core 2 duo cpu 2.00GHZ 3gb ram Nvidia 9600m GT 512mb. Vis det skulle ha noe og si. ikke noe problem! det kan jeg glatt skrive under på Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det var godt og høre. Skal oppgradere nå. Og var usikker om jeg skulle velge x63 eller x32. Takk for svar Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Tusen takk for den stQv guiden! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Skal kjøpe meg Windows 7 og i samme slengen tenkte jeg at jeg skulle kjøpe ny 500 gb disk. Er det en grei sak å bytte disk i maskinen? Er det noe jeg må tenke må når jeg kjøper og installerer ny disk? Tenkte på denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579372 Passer den greit i maskinen uten videre? Siden jeg skal kjøpe ny disk, da kan jeg vel heller ikke kjøpe Windows 7 oppgradering, må jeg kjøpe fullversjon da siden jeg må installere fra bunnen av? Lenke til kommentar
Ivar Bjo Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Har den versjonen med 3gb ram (oppgradert til 4gb). Lurte på om det er mulig å sette inn en blue ray spiller i stedenfor den dvd spiller/brenneren som står i, og er det da mulig å sette inn denne? Eller er det noen andre som har prøvd lignende? Hvordan er det med drivere og slikt hvis jeg skal bytte? Hvis det er noen som har lyst til å oppgradere pcen sin fra 3 til 4gb med ram så byttet jeg ut begge brikkene med to helt nye med 2gb+64 bits windows 7 system Hvorfor byttet du ut begge minnebrikkene? Har du fortsatt en 2gb som du byttet ut ? Byttet ut begge for å ha begge brikkene make. Har fremdeles den gamle brikken. Har lest noen steder at det er bedre å bytte ut begge brikkene siden den nye brikken kanskje er litt annerledes enn den gamle. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Noen som har prøvd seg på å fjerne keyboardet? EDIT: åpnet nettopp bakdekselet og rengjorde maskinen innvendig. Til min store overraskelse var nesten ingenting støv der inne! Et par fnugg her og der og litt i sentrum av viften. Vanskelig å tro at maskinen ble kjøpt høst 08. Skulle tro det var et par mnd gammel. Endret 14. mars 2010 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har prøvd å se i servicemanualen, men blir ikke helt klok på steg 2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå