Gå til innhold

HD4870x2 på et P5Q Deluxe?

Slythas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja crossfire er internt i selve skjermkortet, så det slipper du å bry deg om. Det skal yte likt på alle hovedkort med 16x 2.0 versjon.

Den andre porten blir jo ikke brukt med mindre du har et skjermkort ned i den, det er jo ganske logisk ? :)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

vel det bruker to kort plasser men ikke to PCI-E slots.

så lenge du holder deg til et HD4870X2 går det bra, men med to i CF blir det skralt med busshastighet på ditt hovedkort, så mye at "bare" et HD4870X2 blir bedre faktisk, men regner med det bare var et kort du tengte på, siden det ikke er mange som trenger mer kraft en et av de uber-kortene kan by på ;)

Lenke til kommentar

Det vil si den bruker så stor plass pga sin kjøler, som kalles 2-slots kjøler p.g.a plassen den tar. Dette er som regel ikke noe problem da det er en del plass mellom de fleste PCI Express 16x portene.

Hadde vært så stili om de kom med 3-slots-kjøleløsning på et 4870x2, men det ville vært meget tungt ser jeg for meg.

Lenke til kommentar

Beskrev kanskje det med dobbelkjling ikke så bra :whistle:

Men trippelkjøling hadde vert fint, men det er noen problemer også, som at det hadde blitt umulig med to skjermkot på de fleste hovedkort siden kjøleren går over den andre PCI-E slotten, men noen hovedkort går det bra på, men de er desverre ganske skjeldne.

så ettersom det er standard med enten 2 eller singel slot kjøling tror jeg ikke det kommer 3 slots, men det er lov og håpe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...