Slythas Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noen som vet hvordan Asus P5Q Deluxe hovedkortet tar et HD4870x2 kort? Blir det x16 eller x8 på PCIe slot'en?? Vet egentlig ikke helt hva alt dette betyr 100%, men antar at x16 er det beste. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det blir 16x 2.0 om du bare bruker en av 16x portene. Om du skal ha crossfire derimot, så blir det "bare" PCI Express 8x 2.0 Det vil yte like godt på P5Q som det vil gjøre på et hovedkort med X38/X48 chipset. Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Så på en måte er HD4870x2 i CR, bare internt? Altså at kortet bare bruker 1 PCIe slot? Endret 11. september 2008 av Slythas Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Ja crossfire er internt i selve skjermkortet, så det slipper du å bry deg om. Det skal yte likt på alle hovedkort med 16x 2.0 versjon. Den andre porten blir jo ikke brukt med mindre du har et skjermkort ned i den, det er jo ganske logisk ? Endret 11. september 2008 av Harribo Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Joda, det er logisk Jeg trodde bare at 4870x2 kortet var så bredt at det brukte 2 slots selv om det egentlig bare er et kort. Men nå har jeg fått verifisert at slik er det ikke Takk for infoen du! Lenke til kommentar
SVD Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 vel det bruker to kort plasser men ikke to PCI-E slots. så lenge du holder deg til et HD4870X2 går det bra, men med to i CF blir det skralt med busshastighet på ditt hovedkort, så mye at "bare" et HD4870X2 blir bedre faktisk, men regner med det bare var et kort du tengte på, siden det ikke er mange som trenger mer kraft en et av de uber-kortene kan by på Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det vil si den bruker så stor plass pga sin kjøler, som kalles 2-slots kjøler p.g.a plassen den tar. Dette er som regel ikke noe problem da det er en del plass mellom de fleste PCI Express 16x portene. Hadde vært så stili om de kom med 3-slots-kjøleløsning på et 4870x2, men det ville vært meget tungt ser jeg for meg. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Beskrev kanskje det med dobbelkjling ikke så bra Men trippelkjøling hadde vert fint, men det er noen problemer også, som at det hadde blitt umulig med to skjermkot på de fleste hovedkort siden kjøleren går over den andre PCI-E slotten, men noen hovedkort går det bra på, men de er desverre ganske skjeldne. så ettersom det er standard med enten 2 eller singel slot kjøling tror jeg ikke det kommer 3 slots, men det er lov og håpe! Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nei 3-slots blir bare for stort og det hadde vært forbeholdt de som ikke skal bruke crossfire. Det var bare litt ønske tenkning fra min sin side Men hva skal man med et ekstra 4870x2? Det er bare nødvendig i oppløsninger over 1920. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå