Gå til innhold

PC -> Panasonic TH-42PX80

Anbefalte innlegg

Hei,

I sommer kjøpte jeg meg ny TV for feriepengene mine... En 42" Panasonic plasma, nærmere bestemt TH-42PX80. I starten flyttet jeg pcen sammen med tven, og satt hele tia i sofaen når jeg satt på pcen...

Noe som ble en smule ubehagelig etterhvert, så jeg bestilte en DVI -> HDMI-kabel. Før hadde jeg brukt DVI -> VGA, men den kabelen ble nå for kort, så jeg bestilte da altså en ny variant. Tenkte det var greit å få enda litt bedre kvalitet også... Trodde dette ville gå smertefritt, men det har det altså ikke gjort. Bildekvaliteten er heller litt dårligere, og av en eller annen grunn fyller ikke bildet hele skjermen, selv om jeg har stilt inn oppløsningen på 1024x768 i ATi Control Panel, som jo er oppløsningen på tven.

Jeg har utrolig lite kunnskap på området her, så jeg håper noen kan hjelpe meg utifra dette... Hehe.

TV: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=99916

Kabel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307208

Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355001

På forhånd, takk!

EDIT: Håper den ikke er feilpostet...

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor lang er kablen(e) tilsammen mellom tv og pc.

dvi skal etter utsagn tidligere her på hardware bli litt dårligere når man passerer over en viss lengde.

det skal også være noen tvapparater som ikke klare å vis eksakt samme opløsning som skjermkorte er instilt . tv juster bilde uansett.

jeg vet ikke helt hva det kalles

Lenke til kommentar

Takker for respons :) Endret AR fra auto til 16:9, og da ble det hakket bedre. Fylte ut skjermen litt mer. Men fortsatt black bars på sidene som er utrolig irriterende. Så kvaliteten på bildet virker ikke som er noe problem. DVI-HDMI-kontakten er 5 meter. Men er det riktig kabel å bruke, kan noen svare meg på det? Er ikke et eller annet tøys med DVI-kontakten? Synes nemlig den er litt merkelig tricky å få plugget inn... Føler ikke den passer helt 100%... Hehe. Håper noen kan hjelpe med dette, når jeg har blitt vant til å se div tv-serier i hd-kvalitet er steget tilbake å se på 20" skjerm ganske... Ille.

/FF.

Lenke til kommentar
En liten frekk bump fra meg... Er det noen der ute som kan hjelpe meg? :(

Det skal være flere muligheter i menyen til skjermkortet angående skalering. Man kan kanskje prøve å se om noen av de hjelper.

Eller kanskje det er flere valg i menyen på TV'en angående hva man gjør med inn signalet på HDMI porten. Det er nemlig mulig at TV'en ikke helt forstår signalet siden det er så mange typer signaler som blir sendt gjennom HDMI i motsetning til VGA. Jeg har aldri testet den TV'en så jeg har dessverre ikke noe mer spesifikt.

Lenke til kommentar

Du kan forsøke å stille oppløsningen til vanlig oppløsning på din bærbare? Noen i familien min har denne TV'en, og jeg har en widescreen laptop, og da jeg forsøkte 1024*768 ble det ikke helt bra, men vanlig oppløsning på på laptopen (1280*800) gav bedre resultat (hdmi-hdmi).

Synes ikke du lider med så veldig tykke bars da...

Lenke til kommentar
Du kan forsøke å stille oppløsningen til vanlig oppløsning på din bærbare? Noen i familien min har denne TV'en, og jeg har en widescreen laptop, og da jeg forsøkte 1024*768 ble det ikke helt bra, men vanlig oppløsning på på laptopen (1280*800) gav bedre resultat (hdmi-hdmi).

Synes ikke du lider med så veldig tykke bars da...

Ikke bærbar ;) Med min res (1600x1200) så går alt naturlig nok rett vest. Blir jo ikke nedskalert.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...