akamond Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Er det ulovlig å kjøoe varer fra utlandet. F.eks kabler osv fra f.eks butikker i Usa for så å selge det videre her i Norge igjennom Finn? Må man ha firma osv for dette? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det er selvfølgelig helt lovlig. Merk at dersom det får et visst omfang pengemessig utover å være en liten hobby som går +/- i null så blir du fort skattepliktig mm. Lenke til kommentar
akamond Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Det er selvfølgelig helt lovlig. Merk at dersom det får et visst omfang pengemessig utover å være en liten hobby som går +/- i null så blir du fort skattepliktig mm. Hva vil pengemessig si? Kjøper jeg 10 kabler og selger de for 100 kroner mer pr stykk i Norge, vil det være ulovlig? Har det noe å si selv om jeg betaler 25% i moms når varene kommer inn i landet? Hver enkelt kabel koster ca 100 kroner med frakt fra USA, og om jeg selger de i Norge for 200 kroner vil det få noen konsekvenser? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sånt lommerusk får du naturligvis ikke noen problemer med. Kjør på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå