Phonkie Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hei! Planen var å kjøpe en laptop for ikke noe mer enn 10.000kr. Skal bruke den til skole, har noen programmeringsfag og forelesninger det kan være kjekt med laptop. Det jeg med andre ord ser etter er ikke et romskip av en maskin, men heller en maskin som gjør det meste helt greit. Batterikapasitet er også en faktor som spiller inn, skulle gjerne hatt en maskin med atom kjerne og et batteri som ikke går og legger seg så fort jeg starter opp maskina. På en annen side hadde det vært fint hvis den ikke var så stor og tung heller. (pose og sekk type ting) Gjør ikke noe om den har greit med ram, prosessor og lagring heller. skjermkort er ikke noe prioritet, skal ikke se spes filmer/spille. Har sett litt på http://www.acer.com/aspireone/, men er litt bekymra for at jeg kommer til å bli frustrert over å programmere på en skjerm som bare er 9"... Noen som har noen tanker om det? Håper på snarlig svar :!: Endret 11. september 2008 av Phonkie Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 En mini laptopp holder lenge, som Acer One. MEN batteritiden er heller laber (kun 3 cells batteri) og jeg vil anbefale deg å kjøpe minst 6cells batteri. Da holder den hele dagen (så og si) Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 9" til programmering? HAHAHA! Bør nok opp i alle fall 13,3" da. Kanskje Dell XPS m1330? Ellers bruker jeg selv Acer Aspire 5930G til skole, det går ypperlig, 8-cells batteri Lenke til kommentar
Phonkie Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 9" til programmering? HAHAHA! Bør nok opp i alle fall 13,3" da. Kanskje Dell XPS m1330? Har sett litt på den maskina, men en kamerat av meg har bestilt den og han har fått beskjed om at det er 1mnd leverings tid... Det finnes vel ikke en lignende maskin fra en annen leverandør til rundt samme prisen? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Det går som regel mye fortere enn det Dell oppgir, regn med 1-2 uker når de oppgir 1 måned. Endret 12. september 2008 av Endre Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 9" til programmering? HAHAHA! Bør nok opp i alle fall 13,3" da. Kanskje Dell XPS m1330? Ellers bruker jeg selv Acer Aspire 5930G til skole, det går ypperlig, 8-cells batteri 9" funker helt fint. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 +1 for anbefaling av Dell M1330... Lenke til kommentar
Phonkie Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takk for tilbakemeldinger ^_^ Har bestilt meg Dell XPS m1330, så nå sitter jeg bare og venter... Kommer visst før 10/02/2008. Satser på at det britisk-ish datooppdeling, sånn at den ikke kommer neste år 2008 ;P Lenke til kommentar
Magic Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Takk for tilbakemeldinger ^_^Har bestilt meg Dell XPS m1330, så nå sitter jeg bare og venter... Kommer visst før 10/02/2008. Satser på at det britisk-ish datooppdeling, sånn at den ikke kommer neste år 2008 ;P Jeg er sikker på at du kommer til å bli fornøyd... Det er (SUBJEKTIV MENING) er helt super datamaskin og det er en fryd å arbeide på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå