Gå til innhold

Er dette 3 dagers programmet bra?

TXfosh0

Anbefalte innlegg

Har trent nå i 3 månder, har brukt styrke programm, bill stars 5x5, men er litt lei av å bare kjøre styrke, så tenkte å få litt volum.

Kjører et program på 3 dager

man: Bryst/Biceps

Ons: Rygg/Triceps

Fre: Bein/Skulder

Mandag

Benk 4x6

Flyes 3x8

Biceps Curl 3x8

Dips 3x8

Sit Ups 3xF

Onsdag

Markløft 4x6

Roing m/s 4x6

Fransk press 3x8

Chins 3x8

Pushdown 3x8

Fredag

Knebøy 4x6

Skråbenk 4x6

Millitærpress 4x6

Arnold Press 3x8

Sit Ups 3xf

Håper på gode kommentarer og hvis dere lurer på F betyr så har eg laget et "eget" sett med sit ups, at eg tar 4 forskjellige øvelser osv. :)

Endret av Taza92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har veldig mange øvelser på samme muskelgruppe samtidig som du kun har bein en dag i uka.

Militærpress og Arnoldpress trener begge skuldrene. Nå er ikke jeg en ekspert, men ville heller kjørt en av de i flere sett.

Bryst/biceps og rygg/triceps blir litt feil å kjøre da de fleste bryst øvelsene trener triceps og rygg øvelsene trener biceps. Tror det hadde vært bedre å kjørt rygg/biceps og bryst/triceps, med mindre du har tenkt over dette og vil kjøre slikt.

Lenke til kommentar
trener han bryst/biceps og rygg/triceps blir biceps og triceps "aktivert" 2 dager, i stedet for 1. så det er nok best i dette tilfellet, hvis ingen har noen gode grunner for at det ikke er det?

Det er riktig ja. Fører til bedre fremgang.

Ser derimot at trådstarter er veldig ung og bare har trent i 3 måneder. Med mindre du har problemer med å øke i styrke og få resultater, er det heller lurt å kjøre et fullkropps program 3 ganger i uka. RYP er et veldig fint program som jeg kjører selv og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Ingen vits å gå vekk fra 5x5. Om du ikke bygger volum på det er det ikke programmet sin skyld. Da er det du som har spist for lite/dårlig. :)

Seff har eg fått volum, men er på en måte litt "lei" av samme program, tenkte å begynne på det igjen etter jul eller noe :p

Og eg spiser nok :) har regna sånn ca ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...