CFM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Eller i hvertfall ønske meg det til jul Men har sett meg ut noe slikt: http://www.japanphoto.no/product/stativer/...on-sherpa-600r/ er det et ålreit stativ mtp. byggekvalitet funksjoner osv? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Eller i hvertfall ønske meg det til jul Men har sett meg ut noe slikt: http://www.japanphoto.no/product/stativer/...on-sherpa-600r/ er det et ålreit stativ mtp. byggekvalitet funksjoner osv? Etter råd herfra, kjøpte jeg det der...kjempefornøyd jeg. (I tillegg har jeg en Velbon RUP-43 Monopod som er kjekk å ha med på tur) RandiA Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Takker for tips Den er kanskje litt krunglete å ha med? Er vel bare å feste den utpå sekken.. Fadern har en monopod som han aldri bruker og den har jeg brukt masse bl. a. på Allsang på Grensen og det angrer jeg ikke et sekund på for den redda meg mange ganger Endret 11. september 2008 av gilera Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Ja, da har du jo tilgang på monopod da..Neida, det stativet går greit å ha med, det har et bra futeral, og flere sekker har noe festeordning for det. Det veier 2.1 kg...og var i en prisklasse og stødighet som passer meg i hvert fall. Ikke så plundrete å bruke heller når jeg fikk øvd litt RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har stativet og er veldig fornøyd. Pleier å anbefale det til kunder, som også er fornøyde med stativet. Det er billig, i hvertfall i forhold til kvaliteten. Til normalt bruk er det stabilt og tåler det meste av utstyr. Fint at man har muligheten for å fjerne midtsøylen og sette bena i skikkelig vinkel, når man ønsker å bruke stativet til makro, som jeg gjør. Hodet er raskt og enkelt å bruke. Det har også hurtigløsning, som er en stor fordel. Så sant du ikke klarer å miste den, som jeg har fått til. Men kan enkelt bestilles. Veldig mye stativ for pengene. Absolutt! Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Løp og kjøp har også dette stativet kanon! MVH Riffe Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Takker, da blir det nok dette Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Bruker det selv,er med på stort sett hver tur jeg er på . Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har selv et Feisol stativ som jeg er godt fornøyd med. Det er laget i kullfiber og har en veldig lav vekt (< 1kg) men med en høy maks-last i forhold til vekta, 6kg. Fordi det veier så lite, har jeg det permanent montert på foto-sekken og tar det alltid med, har mange ganger kommet opp i uforutsette situasjoner hvor det var fint å ha! Det har en krok oppunder toppen for å henge fotosekken på slik at det stabiliseres i bruk. Jeg har satt et overidmensjonert Arca-Swiss kulehode på (veier like mye som stativet selv og tar sikkert 50kg last), men kanskje et av Feisol's egne kulehoder passer like bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Feisol "lettvekter" er sikkert et meget bra stativ, men også i en helt annen prisklasse sannsynligvis, så man får mye for pengene med det Velbon, som IceFox sier. RandiA Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vet ikke hvor likt Sherpa 600 er MAXI 347GB. Forhåpentligvis stødigere. Jeg har den MAXI 347GB, og det er ikke mer enn brukbart. Jeg ser det er flere som bare er mellomfornøyde med det Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har aldri hatt problemer med stødigheten til Sherpa 600R. Likevel har jeg planer om å oppgradere til et større og stødigere stativ fra Manfrotto. Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sherpa er nok bedre enn min maxi. Jeg kan godt anbefale Manfrotto 055MF3. Kunne kanskje ha vært 4 delt, men jeg har nå fått det med meg hittil. Virker meget solid og stødig. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Feisol "lettvekter" er sikkert et meget bra stativ, men også i en helt annen prisklasse sannsynligvis, så man får mye for pengene med det Velbon, som IceFox sier.RandiA Pris glemte jeg å oppgi ja. Jeg kjøpte mitt for $300 , uvisst om det selges i Norge. Men ca 1500 norske for et stativ som man alltid har med, er ikke så dyrt sammenlignet med et annet billigere som står hjemme i skapet 19 av 20 ganger. Og det er også viktig å være klar over at stativet er et eget ledd i kjeden bak ditt fotografi. Et dyrt og tungt objektiv med et vasst nytt kamera gir dårlige bilder på et dårlig stativ. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Pris glemte jeg å oppgi ja. Jeg kjøpte mitt for $300 , uvisst om det selges i Norge.Men ca 1500 norske for et stativ som man alltid har med, er ikke så dyrt sammenlignet med et annet billigere som står hjemme i skapet 19 av 20 ganger. Neida, ikke noe å si på den prisen...men her på hjemmemarkedet ville det nok være en langt høyere pris... RandiA Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Da går jeg for Velbon'en Er ikke ute etter noe dyrt og tungt siden lommeboka ikke er tung nok til dyrt stativ eller dyre, tunge objektiver Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Er ikke ute etter noe dyrt og tungt siden lommeboka ikke er tung nok til dyrt stativ eller dyre, tunge objektiver Feisol er ikke dyrt og tungt, det er ganske rimelig (men dyrere enn Velbon) og lett ;-) Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har fått et Velbon DF-40 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80776, men lurer på å bytte på grunn av det som skrives her. Jeg kan ikke se at jeg får til å ta bilder helt lavt mot bakken med det som jeg har? Da bør jeg kanskje bytte til et annet før jeg tar dette i bruk. Eneste at i dag var det jo supert vær og jeg har virkelig lyst til å ta i bruk stativet nå! Hmmm. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har fått et Velbon DF-40 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80776, men lurer på å bytte på grunn av det som skrives her. Jeg kan ikke se at jeg får til å ta bilder helt lavt mot bakken med det som jeg har? Da bør jeg kanskje bytte til et annet før jeg tar dette i bruk. Eneste at i dag var det jo supert vær og jeg har virkelig lyst til å ta i bruk stativet nå! Hmmm. Er du ikke fornøyd med en vare så har du jo angrefrist,men du kan jo ikke vite om du er misfornøyd før du har prøvd varen.så er det den evindige samvittigheten som lurer i bakgrunnen da. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg har fått et Velbon DF-40 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80776, men lurer på å bytte på grunn av det som skrives her. Jeg kan ikke se at jeg får til å ta bilder helt lavt mot bakken med det som jeg har? Da bør jeg kanskje bytte til et annet før jeg tar dette i bruk. Eneste at i dag var det jo supert vær og jeg har virkelig lyst til å ta i bruk stativet nå! Hmmm. Denne Velbon som jeg har, og som er litt dyrere, kan man ta av midt-stangen på, og man kommer helt ned på bakke-nivå. Det er en enkel operasjon og grei å bruke i hagen. (Ellers for "lavfotografering" støtter jeg kamera på en boks eller stein eller noe tilgjengelig, men det er best med stativ, da får man akkurat den høyden man ønsker...)RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå