Gå til innhold

Bra micro ATX kort

Anbefalte innlegg

Har vurdert ny PC. Er lysten på en rolig, liten PC. Shuttle er ut, pga støyen fra PSU.

Har sett på et Cheiftech micro ATX kabinett - 200W (Må sikkert bytte vifte i PSU)

Så til spørsmålet til dere folkens;

Et bra m-atx hovedkort. Må ha AGP spor.

Etter å ha lett litt rundt er det sykt dårlig utvalg. Det beste til Intel CPU ser ut til å være 845 GE chipsettet. Finnes et m-atx med f,eks PE chipset?

Er hovedsakelig intel jeg er interresert i. Hva er den roligste kjøleren til en P4 på rundt 2,5 GHz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes virkelig ikke noe bedre enn GE som m-atx? Ingen som har laget PE kort?  :o

Finner ingen mATX PE-kort, men vesentligste forskjellen mellom i845E og PE er den _offisielle_ støtten for DDR333... b.t.w. i845G ( rev2.0 både hos Abit og Asus ) støtter også Hyper-Threading med en Bios-oppdatering, noe i845E også gjør.

Hvor bra SiS651 er vet jeg ikke, men ITButikken har også mATX med i850E, som slår i845PE på div. i tester.

Lenke til kommentar
Zink, se linken min...
Yup, men det selges ikke her i landet tror jeg - forresten, syns mange overdriver dette med chipsett ( i845E/ G/ GE v.s PE ) - quote SharkyExtreme:

> The i845GE is essentially the i845PE with integrated Intel Extreme Graphics (including DVI). < korta er retta mot segment/ bruksområde, mens nordbrua viser liten forskjell.

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...