Leonie Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tror denne "Store" tråden ikke blir så stor. Over til sak. Brownies e dritt godt. To stykker nystekt brownies og et stor glass melk er uimotståelig. Hvordan liker du brownisen din? Helt enig, men aller best er de når jeg har laget dem sammen med deg! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Brownies er godt. Det er lenge siden jeg spiste det nå, men jeg sverget til Freias ferdigmiks over Toros. Ikke bare pga den overlegne smaken, men også pga den geniale lille pappformen som fulgte med i pakken, som man stekte kaka i. Det er imidlertid en stund siden jeg har sett Freia Brownies nå, de har kanskje tatt den av markedet? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har aldri sett Freias ferdigmix O.o Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har aldri sett Freias ferdigmix O.o Ikke jeg heller.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har funnet en knallgod oppskrift. Lett er den og Smaken på deigen minner meg utrolig mye om Toro sin mix -en jeg sverget til for mange år siden. Såklart ferskere og du får ikke denne skorpen slik som på toromixen. - 200 g smør. - 2 dl sukker. - 1/2 dl honning. - 1/8 ts salt. - 1 1/2 dl hvetemel. - 4 ss kakaopulver. - 1 ts vaniljesukker. - 2 egg. Glasur: 100 g kokesjokolade, 1 dl kremfløte. Smelt smør i en kjele. Fjern fra varmen før sukker og honning vispes inn. Tilsett det tørre og sammenvisete egg. Legg bakepapir i en springform, ca 24cm i diameter. (jeg bruker en 26) og hell røren i. Stek kaken ved 180 grader i ca 20 minutter. Løsne langs kanten mens kaken ennå er varm. Smelt sjokoladen over vannbad. Tilsett fløte og bland godt. Stryk glasuren over hele kaken. Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Er det vanlig å ha glasur på brownies? Må få laget meg brownies en dag! Endret 8. oktober 2008 av AmazinglyConfused Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Veldig mange har det. Den jeg har skrevet over er best med glasur. Helt ekstremt gooood fersk, med litt flytende glasur Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hm, tror jeg aldri har smakt brownies med glasur. Må prøves en gang. Men du, er det ikke litt tricky med honningen? Det er jo så seigt O.o Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Neeei...... Deigen skal være litt seig. men blir utrolig god når den er ferdig Er nok bedre brownies der ute, men denne er helt grei. Tar et kvarter å smelle ihop ingrediensene. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Neei, ikke sånn, men jeg ser for meg at det er tricky å måle opp og få ut av måletingen igjen Selvfølgelig skal brownies være litt seig, da det smaker best! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Ah.. nei.. har du ikke hørt om slikkepott Her er en enkel oppskrift uten glasur. Endret 8. oktober 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Joda, jeg barev glømmer den bort - hver gang! Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Ah.. nei.. har du ikke hørt om slikkepott Her er en enkel oppskrift uten glasur. Takk, den skal prøves Endret 18. november 2008 av Helnes Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Noen som har smakt browniesis? Falt ikke helt i smak hos meg... Oh yes. Ben & Jerry's (relativt nytt merke i Norge, finnes på Deli de Luca / 7-11) har en deilig brownies-iskrem. Mørk og god, med seige brownies-biter. Anbefales. (Den er nesten like god som Phish Food...) Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Veldig mange har det. Den jeg har skrevet over er best med glasur. Helt ekstremt gooood fersk, med litt flytende glasur Har aldri smakt med glasur. Må selvfølgerlig prøves Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg skal lage den jeg skrev over her i kveld tenkte jeg Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Oh yes. Ben & Jerry's (relativt nytt merke i Norge, finnes på Deli de Luca / 7-11) har en deilig brownies-iskrem. Mørk og god, med seige brownies-biter. Anbefales. (Den er nesten like god som Phish Food...) Spiste den på Ben & Jerry's da jeg var i USA Angrer ikke for å si det sånn! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Visste ikke at Ben and Jerrys hadde Brownies is, men Haagen Dasz sin er veldig god. Brownies, vanilje og karamellsaus. Noen som har prøvd å lage seg egne chocolate sundae med Brownies? Sånn pleier jeg å gjøre det: I et kaffeglass: Legg litt sjokoladesaus i bunnen Ha vaniljeis oppå Hell over Kalhua kaffelikør Dytt en bit Brownies oppå Ha vaniljeis oppå der igjen Ha karamellsaus og daimkuler oppå der Ha enda en vaniljeiskule oppå Topp med pisket krem og sjokoladesaus Nyt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå