Psykake Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/11/546536.html Norges første jeg-var-påvirket-av-et-voldelig-spill? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 - Jeg var forvirret, skjønte ikke hva som hadde gått galt, og prøvde fortvilt å trykke på «escape»-knappen. Jeg kom ikke tilbake til virkeligheten, før politiet satte håndjernene på meg, fortalte tiltalte ifølge Rana Blad. Spelet er ikkje den direkte årsak til det som skjedde. At personen var psykisk sjuk er årsaken. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det mener imidlertid ikke dommerfullmektig Johan Woo Kvandal, som nå har dømt mannen etter aktors anbefalinger. Kvandal skriver i sin domsslutning at psykose som er fremkalt ved selvforskyldt rus, ikke skal anses som en straffriende psykose. Interessant, egentlig. Sidestille det med dop/alk. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 For en utrolig tafatt og ubrukelig måte å prøve å slippe unna straff på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 tenk å kalle hitman blodig da... gjår du jobben ordentlig blir det ikke blod i det hele tatt Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det der er den mest patetiske måten det er mulig å prøve å komme seg unna vold på. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Man kan vel konkludere at han ikke var 47 likevel... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 - Jeg husker kvelden kun i bilder, stemmene var helt grøtet. Rett og galt var borte, det var ingen omverden. Høres ut som at han har fått for mye av et eller annet. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kvandal skriver i sin domsslutning at psykose som er fremkalt ved selvforskyldt rus, ikke skal anses som en straffriende psykose. Høyr, høyr. Folk får ta ansvar for det dei gjer. Har inntrykk av at der er ein del som synest sjølvforskylt rus er ei unnskuldning for dårleg oppførsel. Sjølv stiller eg eksakt samme krav til ein person som er sørpe full som til ein som er edru. Når det gjeld Hitman, har eg svært lite tru på at det var ein vesentleg faktor her. No trur eg absolutt vi blir påverka av spel, film og andre ting i media, men at ein vaksen person skal ha blitt "hypnotisert" av eit spel til å gjere noko som går imot hans eigen moral, er lite sannsynleg. For meg høyrast dette ut som heilt standard ansvarsfråskrivelse, av den typen veike karakterar gjerne tyr til. @Alinoe Eg tru du misforstod. Det er alkoholen han snakkar om. Kay Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hadde han trodd at han virkelig var agent 47, så hadde han ikke blitt tatt.... Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det som er utrolig urovekkende her er at han kun fikk 200 timer samfunnstraff for dette. 200 timer er ikke mer en 5 arbeidsuker. For å stikke en kniv inn i en annen person. Burde blitt sendt til arbeidsleir i 2 år, i Sibir. Norge er molbo når det kommer til strafferammer. Lønner seg å være kriminell i Norge faktisk. Snille gutter kommer sist i mål. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hahaha tenk han fyren der i følgende setting : Han sitter i et klasserom , å plutselig sitter han på do å driter årets kabel. på grunn av selvforskyld ruspsykose merker han ikke at 24 andre elever ser å hører det hele. Å i det hele klassen braser ut i latter kommer han til seg selv å sier :Jeg trodde jeg satt hjemme på do !! Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Syns denne tegneseriestripen forklarer denne saken godt: Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hahaha tenk han fyren der i følgende setting : Han sitter i et klasserom , å plutselig sitter han på do å driter årets kabel. på grunn av selvforskyld ruspsykose merker han ikke at 24 andre elever ser å hører det hele. Å i det hele klassen braser ut i latter kommer han til seg selv å sier :Jeg trodde jeg satt hjemme på do !! ok Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Syns denne tegneseriestripen forklarer denne saken godt: Hahaha! En av de bedre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det som er utrolig urovekkende her er at han kun fikk 200 timer samfunnstraff for dette. 200 timer er ikke mer en 5 arbeidsuker. For å stikke en kniv inn i en annen person. Burde blitt sendt til arbeidsleir i 2 år, i Sibir. Norge er molbo når det kommer til strafferammer. Lønner seg å være kriminell i Norge faktisk. Snille gutter kommer sist i mål. hva med å heller stenge han inne på psykiatrisk? det er virkelig der han burde være!!! Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ble nok ikke noen Silent Assassin ranking på han, nei. Amatør! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 @Alinoe Eg tru du misforstod. Det er alkoholen han snakkar om. Kay Du har selvsagt helt rett. Skumleste bare. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) På et nachspiel hentet han derfor en biffkniv som han stakk i ryggen på husverten. Helt uten forvarsel, og uten noen provokasjon på forhånd. Fellende bevis på bullshit, en som har spillet Hitman burde vite at Agent 47 stikker ikke folk i ryggen, han kutter strupen på dem. Begynner du å stikke er du død uansett for da er du oppdaget. Endret 13. september 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Retten konkluderte med at spillet ikke var en påvirkende faktor til det som skjedde, og noen annen konklusjon enn det hadde vært en skandale. Endret 14. september 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå