spøkelset Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Bilen var nylig på EU-kontroll hvor det ble oppdaget at den ene fjæren på høyre side var knukket. Hvor kan jeg skaffe ny av denne? Vet forresten at bilen er littegrann senket, men ikke hvor mye.Fulgte med papirer på alt utenom dette senkesettet. Er det mulig å få kjøpt kun 'en fjær? Er snakk om venstre fremme? Isåfall, hvordan kan jeg vite hvilken? Må Jeg kjøpe alle 4? Trenger litt hjelp her... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Bilen var nylig på EU-kontroll hvor det ble oppdaget at den ene fjæren på høyre side var knukket. Hvor kan jeg skaffe ny av denne? Vet forresten at bilen er littegrann senket, men ikke hvor mye.Fulgte med papirer på alt utenom dette senkesettet. Er det mulig å få kjøpt kun 'en fjær? Er snakk om venstre fremme? Isåfall, hvordan kan jeg vite hvilken? Må Jeg kjøpe alle 4? Trenger litt hjelp her... Hvis det sitter senkefjærer på bilen og du ikke veit hvilket merke det er, og ikke har papirer, så blir det nok et problem. Fjører skal byttes parvis om jeg ikke husker feil, så du må bytte fjæra på andre sida også. Hva slags bil er dette, kan det hende at den er fabrikksenka? BMW har ofte slike fjærer, de kan skaffes fra BMW's delelager. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg har ikke papirer på dem nei, og den er neppe fabrikksenka da de orginale fjærene fugte med. Disse er dog ganske gjennomrusta. Er snakk om 94 golf gti. Endret 11. september 2008 av Sponplanken Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sett på en originalfjær og få bilen godkjent på PKK. Fjærer selges vanligvis en og en. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Man setter da vel ikke på èn stykk originalfjær om man vet den på andre siden er uoriginal? Absolutt minimum må da være at fjærene er av samme lengde og stivhet. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Poenget var at jeg skulle ta en hjulstillingskontroll med det samme jeg eu-godkjente den siden rattet var skjevt. Da fikk jeg beskjed av verkstedet om at de ikke kunne utføre dette pga den knukkne fjæren. Bilen ble heller ikke Eu-godkjent pga dette. Å sette på de orginale fjærene for å få den godkjent vil bare være å forskyve problemene. Kan jo ikke ha bilen så høy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Da må du kjøpe 2 nye like senkefjærer foran, ev bytte alle 4. De bak er vel enklere å bytte. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Man må da ikke bytte alle 4. Holder med to stykk. Det kan være forskjellige fjærer bak og foran. Eneste er jo at bilen blir noe lavere bak enn framme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå