Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykiskeproblem, hjelp til å fullføre videregående

Gjest Deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest Deprimert

Sliter felt med å få ting til å fungere, har blant annet ikke skaffet meg lærlingjobb enda. Jeg klarer ikke en dritt rett og slett, står opp klokken 3 og legger meg midt på natten en gang. Er det noen jeg kan snakke med som kan hjelpe meg?

Dessuten bor jeg hos min mor, som bare gjør ting værre. Bodde på hybel i fjor og da hadde jeg det supert, fikk være med venner og det hjalp mye. Her hjemme er det bare meg og min mor som bare sitter å klager over _alt_ mulig.

Kan jeg få noen støtte fra noen så jeg kan flytte? Kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å finne en lærlingplass?

Er begynt å ta antideppresiver nå, men jeg føler det bare fucker meg opp.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du er deprimert så tror jeg du først å fremst burde ta deg en tur til legen din, så kan han eventuelt sende deg videre til folk som har mer peiling på depresjon.

Når det kommer til lærlingplass gjelder det bare å være aktiv, gå personlig til bedriftene med søknad, cv, attester og vitnemål. snakk personlig med sjefen, og virk interesert. noe av detviktigste er at du har lite fravær fra skolen og at du kan dokumentere det fraværet du har.

Mvh

Blueone

Lenke til kommentar

Du høres ut som jeg var i en periode. Enten kan du leve med det, og leve med det så lenge at det å være deprimert blir en del av hverdagen din. Noe jeg ikke vil anbefale. Jeg gikk den veien :ermm:

Eller så kan du sette igang en del tiltak og få deg noen å snakke med om problemet. Jeg vil råde deg til først å finne ut grunnen til at du er deprimert

Sliter felt med å få ting til å fungere, har blant annet ikke skaffet meg lærlingjobb enda. Jeg klarer ikke en dritt rett og slett, står opp klokken 3 og legger meg midt på natten en gang.

Råd 1: Få deg nok søvn og en normal søvnrytme, det hjelper på humøret, tro meg!

Dessuten bor jeg hos min mor, som bare gjør ting værre. Bodde på hybel i fjor og da hadde jeg det supert, fikk være med venner og det hjalp mye. Her hjemme er det bare meg og min mor som bare sitter å klager over _alt_ mulig.

Råd 2: Flytt ut så fort som overhode mulig, kanskje dette kan være en motivator for å få seg jobb?

Er begynt å ta antideppresiver nå, men jeg føler det bare fucker meg opp.

Råd 3: Kutt ut antidepresiver, bedre å føle seg deppa og lei enn å ikke føle noe i det hele tatt. Du blir jo helt følelsesløs av antidepresiva. Prøv å se alt fra en positiv side, og om det ikke er mulig, fokuser i det minste ikke på det negative.

Håper det hjelper deg noe. Lykke til, og husk: Er du på bunnen kan det bare gå en vei :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Deprimert

Takker for svar. :)

Jeg må nok gå på antideppresiver mens jeg er her, det er et eller annet med muttern som får meg til å klikke. Får noen voldsomme raserianfall om jeg ikke tar medisinen, knuser dører, lamper og diverse. Merkelige er at det skjer kun når jeg er sammen med henne. Har aldri hatt lignende utbrudd alene, eller sammen med andre mennesker.

Uansett, det jeg lurte litt på var om man kan få spesielle rettigheter, slik som for eksempel folk med ad/hd? At man får lærling/skoleplass på spesielt grunnlag? Vil si det er mer hemmende og være deprimert enn å ha ad/hd.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å snakke med henne om det? Sette ord på det du føler. Få heller ut raseri enn å stenge det ute. Kjøp deg boksesekk :D Funker bra, har en selv som jeg dæljer løs på når jeg blir forbannet.

Hadde for en liten stund siden en episode med faren min, der jeg ble dritforbanna, var stressa og helt utmattet psykisk, og han måtte ha hjelp med ett eller annet som jeg ikke husker helt. Gikk og slo boksesekken og brukte aggresjonen mot den, etterpå var jeg helt rolig og tenkte. "Men pokker, jeg oppfører meg jo som en drittsekk, selvfølgelig skal jeg hjelpe faren min som har vært der gjennom hele oppveksten min og hjulpet meg".

Lenke til kommentar
Gjest Deprimert

Takk for tipset, men jeg allerede boksesekk. ;)

Ja, jeg har snakket med henne uten at det hjelper. Fy faen, akkurat nå er jeg så careless at jeg ikke har lyst å være i godt humør engang. Har også kjøpt spore, men vet ikke om jeg gidder å prøve det.

Nå er ting jaggu på trynet... og jey! Jeg har tydeligvis mista telefonen min som jeg har hatt i hele en dag! Ting går min vei serru! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...