Gå til innhold

Kjøp av acer one

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vuderer å kjøpe Acer One til bruk av skue pc, har en annen kunge bærbar pc, men kan vær litt stress å ha med seg på skolen hver dag.

Etter det jeg har lest så burde jeg gå for Acer One og ikkje Asus EEE, er dette sant?

Låner er Acer One nå og er fornøyd men er Asus bedre til skole bruk?

Og sist men ikkje minst er linux anbefalt på disse pcene? Vist ja hviken version?

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt Acer Aspire One.

Den er i mine øyne ett bedre kjøp akkurat nå, men med Asus Eee 901 på vei er jeg usikker.

Selv har jeg 8GB SSD versjonen. Fordelen over EEE er at du kan utvide med 2 minnekort. Samt at den har litt større tastatur. dog har den ikke bluetooth.

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt Acer Aspire One.

Den er i mine øyne ett bedre kjøp akkurat nå, men med Asus Eee 901 på vei er jeg usikker.

Selv har jeg 8GB SSD versjonen. Fordelen over EEE er at du kan utvide med 2 minnekort. Samt at den har litt større tastatur. dog har den ikke bluetooth.

Det er en klar fordel med tanke på evt. utviding av harddisk med SSD.

Men Bluethooth, kor ofte bruker du det? nesten aldri så det ser jeg ikke på som ein negativ side.

Lenke til kommentar

Med så mye plass er du jo ikke akkurat begrenset.. ubuntu lissom?

Ang. bluetooth. Jeg liker ikke å måtte fikle med tusen enheter koblet til PCen. Så lenge jeg ikke finner 3g kort eller lignende til å plugge i bayen inni maskinen, blir BT ganske greit for meg. slipper datakabel mellom telefon og PC. Og evt. mottaker til trådløs reisemus. Mye mulig en VX Nano fra Logitech kan gjøre samme nytte om den er basert på BT, ettersom den donglen er så liten at den ikke merkes plugget i, det vet jeg ikke.

Så forøvrig en som moddet en BT dongle inn i maskinen ved hjelp av noen loddepunkt og greier :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte versjonen med XP, 1GB RAM og 120GB hd i dag. Foreløpig er jeg veldig fornøyd, men jeg tror ikke nødvendigvis jeg har gjort det beste valget. Versjonen med Linux og SSD er vel en del raskere (og billigere), men jeg har alltid vært en stor fan av XP, så selv om Linux så veldig brukervennlig og kjapt ut, var jeg feig og holdt meg til gode gamle XP :)

Lenke til kommentar
om det er den beste eller ei er uvisst. Men de er en av de mest brukervennlige ja :)

Da går jeg for Acer One, 1bg minne med Ubuntu! Takk for hjelpen!

Nei, du skal kjøre den med linpus krever lite ressurser, funker fett til sitt bruk.

også skal du ha 1,5 gb minne. jeg hjelper deg med å sette inn ramen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...