Lionel_Luthor Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Heisann.. Jeg står litt fast med internett på min stasjonære PC.. Jeg har Asus P5N-E sli hovedkort og kobler nettverkskabelen til dette hovedkortet.. Altså jeg har ikke ett egent nettverkskort i maskinen.. Jeg har vista 64 bits og internett har funket før på kabel, men nå slår det seg helt vrang.. Det står Uidentifisert nettverk som status og får aldri koblet til noe mer en kun lokal tilkobling.. Det er nesten umulig og gjøre noe inne på mitt netverk uten at maskinen henger seg, Deaktivere nettverkskobling f.eks gjør at maskin bare står og jobber i evigheter... Jeg bruker kabelen i mine aspire one nå og her funker alt helt flott, også tar jeg den i den stasjonære og får ikke internett.. Hva kan jeg gjøre, er det noe jeg bør sjekke som er en "typisk" feil? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 System restore? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 System restore? hjalp lite.. Skjønner ikke dette her.. Det er passord på trådløst på routeren men med kabel så trenger man ikke PW, kan det ha noe og si.. IPv4-tilkobling står på Lokal Ipv6-tilkobling står begrenset Alt er på automatisk, motta IP osv.. Jeg finner ikke ut at dette her.. =/ Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har du prøvd å koble deg opp noen andre steder? Jeg hadde noe av det samme problemet, det jeg gjorde var å slette hele Norton så funka det. Norton blokka internett tilgangen min. Har du noen fom for brannmur på pcen din? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) nei ikke nå værtfall.. deaktiverte windows brannmuren også.. nettverkstilkoblingen står som offentlig.. også står det begrenset tilkobling.. trykker for repair og får tilsendt ny IP så kommer det opp: kan ikke løse problemet - kontakt systemansvarlig eller internett leverandøren.. EDIT: Formaterte akkurat maskinen.. Virker forsatt ikke.. så nå driter jeg i det og får kjøpte ett trådløst kort så virker nok det.. Takk for hjelp.. Endret 13. september 2008 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå