miknira Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har en P III 300mhz 128MB ram pc som jeg tenkte å sette opp med m0n0wall. Jeg har installert på en CF disk både fra windows med physdiskwrite og fra brannmur pc'n selv med DSL som det står forklart på hjemmesiden til M0n0. Får derimot feilmelding når jeg prøver å starte pc'n: READ ERROR. Samme pc funker helt fint og booter opp når jeg f.eks installerer smoothwall. Jeg testet ut å installere m0n0 på en virt. maskin i vmware og da gikk det meget fint. Lurer på om det er noe i bootloaderen som bios ikke skjønner på den gamle pc'n. Noen som kan ha en mulig løsning? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Første tanken min er at det kan tenkes disk-geometri er feil. Lenke til kommentar
miknira Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Takker for kjapp respons men jeg skiftet til en annen pc som hadde mye av de samme specs. Da bootet uten problem Endret 16. september 2008 av miknira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå