Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mottatt bærbar fra service, finner ikke wlan kort

Anbefalte innlegg

Fikk tilbake min Asus A6T bærbar fra service i går, etter forøvrig rask behandling fra kundeservice sin side. De hadde byttet mainboard og testet den og alt skulle være i orden. Det er det også, men jeg er ikke kar om å finne det trådløse nettverkskortet. Har avinstallert/installert/oppdatert drivere, men ingenting skjer. Da jeg prøver å starte programmet som konfigurerer det trådløse nettet, får jeg beskjed om at intet trådløst nettverkskort er funnet.

Er det noe jeg gjør (eller rettere sagt IKKE gjør), eller det support som har gjort noe?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at modulen ikke ble installert på hovedkortet da de byttet det - ved en forglemmelse. Hvis WLAN-delen sitter rett på hovedkortet, kan det være at det er slått av, enten i BIOS eller via hurtig-taster (på Dell er det f.eks. Fn+F2 som slår av/på Wireless og Bluetooth).

Lenke til kommentar

Det var det jeg kanskje mistenkte...

Fn+F2 er forsøkt, men da jeg tidligere hadde valgene mellom wlan/bluetooth on - wlan/bluetooth off - wlan on - bluetooth on, har jeg nå bare valgene mellom bluetooth on - og bluetooth off.

"Wlan lyset" lyser kun oransj. Hvordan kan jeg evt. skru det på i BIOS? Var innom og tittet der, men så ikke noe valg som lignet på wlan on/off...

takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...