Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykiske problemer NAV og arbeidsgiver

Gjest ensom

Anbefalte innlegg

Følgende har skjedd.

Ble (følte kanskje?) meg mobbet på arbeidsplassen og sykemeldte meg.

Legen hadde heller ingen problem med å henvise meg til psykolog og for å unngå problemer iforhold til lønn osv så sendte jeg den delen av sykemeldingen arbeidsgiver skal ha sammen med nøklene.

Så ble det jo opprettet kontakt med NAV og papirer osv sendt over til dem.

Så er det problemene begynner.

Først så finner nav ut at jeg skal tilhøre hjemkomunen selv om jeg er utvandret.

Så finner nav selv ut senere at jeg er utvandret og sender papirene over til nav utland, igjen.

Jeg hadde sendt det til nav utland i utgangspunktet men etter en diskusjon om intekts og skatteopplysninger ble jeg henvist til nav innland.

Uansett nå er saken kommet rett, og ifølge arbeidsgiver så har jeg bare gått på dagen.

Tiltross for sykemeldingen.

Så jeg sendte kontrakten til NAV utland idag pr mail og dem bekreftet at dem hadde fått den og skulle printe den ut.

Deretter begynte drittslengingen fra NAV.

Etter en lengre runde på morgenkvisten idag hvor jeg blir satt over til forskjellige personer hvor kunnskapene om norsk var noe ymse og hvor dem slenger på røret når jeg begynner å bli fustrert nok til å heve stemmen når man får svar på gebrokken norsk at det var noe med skatte og inntektsopplysningene, og når jeg da ringer oppgigjen får noe babbel om noe papirer som allerede er ankommet, men ifølge personen som tar telefonen mangler disse fortsatt.

Så etter 3 forsøk ble jeg satt over til en saksbehandler som da kunne fortelle meg at jeg hadde vært ufin og truet dem....

Jeg spør:

og hva eksakt er det jeg har truet folk med da?

Akkurat det hadde hun ikke noe svar på, men kom innpå noe med oppførsel og offentlige kontorer.

Det ligger tydeligvis noen papirer innpå der som forteller noe om diagnosen min, så den dagen jeg bestemte meg for å sykemelde meg ville jeg egentlig bare ta selvmord go avslutte livet.

Pga mobbingen... (eller kanskje det jeg eventuelt har misoppfattet?)

Dette henger sammen med oppveksten som bestod av mobbing og vold i skoletid + hjemme.

Så det den siste telefonsamtalen idag endte med var jeg knakk sammen, og har klart å roe meg såpassa nå at jeg orker å skrive dette her.

Spørsmålene jeg sitter igjen med nå er:

Er det hvirkelig sånn at ett offentlig kontor skal lære meg noe om takt og tone og drar det sålangt at jeg knekker sammen?

Altså det lille jeg hadde klart å bygge oppigjen av selvtillit på vel 3 mnd brukte NAV 2 timer på å ødelegge.

Kan arbeidsgiver velge å si at jeg har sluttet før sykemeldingen lå i bordet enda jeg hadde kontrakt og aldri har skrevet noen oppsigelse?

Hvordan stiller denne saken seg egentlig?

Jeg vet bare at jeg blir dårlig bare ordet NAV dukker opp og jeg vet og en annen ting:

Skal dette holde på lengre nå så klarer ikke jeg å stå løpet ut.

Jeg har nok med å holde hodet over vannet, men med å få sånne ting servert i retur så er det akkurat som om noen dytter meg under....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du så sørgelig beskriver nå er desverre realiteten for mange som MÅ innom et NAV kontor.

Jeg selv , å en hær andre NAV brukere har opplevd akkurat det samme. Problemer med papirer , skitkasting , ingen klarhet fra saksbehandler , lyving å en generelt nedlatende værmåte mot folk. I telefon kommer du gjerne ingen vei.

Jeg anbefaler deg å bite sammen tennene , for sammarbeid med NAV er ikke akkurat en dans på roser

Lenke til kommentar
Det du så sørgelig beskriver nå er desverre realiteten for mange som MÅ innom et NAV kontor.

Jeg selv , å en hær andre NAV brukere har opplevd akkurat det samme. Problemer med papirer , skitkasting , ingen klarhet fra saksbehandler , lyving å en generelt nedlatende værmåte mot folk. I telefon kommer du gjerne ingen vei.

Jeg anbefaler deg å bite sammen tennene , for sammarbeid med NAV er ikke akkurat en dans på roser

Nå er det 1,5 time igjen til nav stenger, og jeg ble lovet en tilbakemelding idag, fordi saksbehandleren måtte jo innrømme at saken var litt annerledes når kontrakten kom frem.

Så til neste sak:

Arbeidsgiver påstår at lønnen ble utbetalt med en feiltagelse, selv om jeg hadde sendt sykemeldingen til dem, og duplikat av sykemelding for ene måneden som nav påstod ikke var der.

Så til trusselen om at jeg ikke ville få noen sykepenger fordi jeg hadde sagt meg opp, enda jeg hadde kontrakt??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...