Gå til innhold

Fl studio ASIO4ALL


kollakolla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.

 

jeg har fl studio og har lastet ned asio4all.. det funker greit

men når jeg skal synge i mikrofonen, så kommer det et helt sinnsykt ekko.

er det noen som vet hvordan jeg fjerner dette?

hvis jeg skal synge f.eks: lala

så kommer det: llaallalllallaa :S

 

hjelp meg:S

Bruker du hodetelefoner under opptak? Du bør nemmelig ikke bruke høytalere når du gjør opptak med mikk. Eventuellt må du sjekke at det ikke er noen ekko/delay-effekt på opptakssporet.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar
hei.

 

jeg har fl studio og har lastet ned asio4all.. det funker greit

men når jeg skal synge i mikrofonen, så kommer det et helt sinnsykt ekko.

er det noen som vet hvordan jeg fjerner dette?

hvis jeg skal synge f.eks: lala

så kommer det: llaallalllallaa :S

 

hjelp meg:S

Bruker du hodetelefoner under opptak? Du bør nemmelig ikke bruke høytalere når du gjør opptak med mikk. Eventuellt må du sjekke at det ikke er noen ekko/delay-effekt på opptakssporet.

 

 

ja, jeg bruker headset til 600 kr. det er dritt bra mic. og jeg har hodetelefonene på. og mikken henger sammen med headsettet på en måte. og hvordan sjekker jeg ekkoet? har gjort alt på FL for å finne det ut

Lenke til kommentar
ja, jeg bruker headset til 600 kr. det er dritt bra mic. og jeg har hodetelefonene på. og mikken henger sammen med headsettet på en måte. og hvordan sjekker jeg ekkoet? har gjort alt på FL for å finne det ut

 

Kan ikke svare deg på eksakt hvordan du konfigurerer effekter i FL, har ikke brukt FL selv.

 

Når det skal sies, så er mest sannsynli ikke en mikk til 600 drittbra, spesielt ikke da også hodetelefoner er med i prisen. Men bekymre deg ikke for mikken med det første, den er sikkert helt grei, og er uansett bra nok så lenge du selv er fornøyd. Om du en dag ønsker deg bedre kvalitet på opptakene, så vil et ålreit lydkort og/med preamp være et større fremskritt, da standard lydkort er en større flaskehals enn mikken. Et bra lydkort vil også la deg operere med ekte ASIO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...