Gå til innhold

Ingen Lyd

Anbefalte innlegg

Installerte nettopp Win 98 SE på en gammel maskin. Dessverre så var det ingen lyd. Etter å ha sjekket alt fra mute osv. til at win brukte rette enhet, og etter å ha oppdatert driver osv ørti-førti ganger, så plugga jeg ut kortet, satte det inn i en annen PCI slot og starte om igjen.

weeee! det var lyd! men... wtf!? Dritten stoppa etter 1/3 av windows oppstartslyden var avspilt, og nå hang hele PCen! Noen som vet hva problemet er? Dette lydkortet har jeg brukt på en annen PC under win98 uten problemer før, og det var med samme driver som jeg nå brukte.

Her er specsa:

p3 933mhz

Aureal3D Lydkort

Windows 98 SE

Har også Windows 2000, som jeg tenkte at jeg kanskje skulle legge over Win98 versjonen (og kjøre multiboot). Tror dere dette vil løse problemet, så lenge maskinen kjører under win2k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke love noe, men ville ikke bli overasket om det hjalp. Du kan jo også forsøke å sette lydkortet i et annet (tredje) pci spor. Les også hva det står i brukermanualen. Husker det kunne være litt kluss før i tiden dersom man brukte bestemte pci-spor, enten i kombinasjon eller med bestemt hardware.

Lykke til

Lenke til kommentar

takk esk, skal prøve på det!

muffe: er en del spill som ikke funker under win2k, men som funker på win98 (Alien vs Predator Gold, Codename: Outbreak osv.), ergo vil jeg ha en maskin med både win98 og win2k, og jeg har ikke lyst å klatte med win98 på hovedmaskinen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...