Gå til innhold

[AoC]Hvor mange er vi som fortsatt spiller?

Anbefalte innlegg

Her er ein til som fortsatt kosar seg i Hyboria. Luntar avgarde i mitt vanlage MMO-krabbegir. Necromanceren min nærmar seg 50 etterkvart. Han har riktignok litt smått med oppdrag å velje mellom for tida, men eg legg delar av skulda for det på meg sjølv: Sparar Cimmeria til seinare karakterar. Dessuten: Kva skal vel ein stygiar reise opp i det kalde nord for?

Aquilonia er serveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til info Field of the dead i Cimmeria har noe sånt som 20-40 quester for level 40-50 charactere.

Jeg la ikke merke til noe mangel på quests før på level 57 i Eighlophian mountains, men der skal det være lagt til 12 nye quests.

Neste gang jeg manglet quests var rundt level 67 i Atzel/Thunder river, men det er haugevis med group quests jeg ikke gjorde. (Fant ikke gruppe når det passet meg)

Er nå i Kheshatta hvor det er bra med quests til level 76, men etter det gikk jeg tom. Det er derimot 30-40 group quests her og relativt lett å få en gruppe. (Du teamer gjerne med en eller flere 80 level charactere som det er plenty av)

Lenke til kommentar

Regner vel egentlig med at der er mykje å ta av i Cimmeria, men sparar det som sagt til andre karakterar. Eg er dessutan ein rollespelar og har vel bestemt meg for å halde stygiaren min unna dei barbariske utpostane. Det er riktignok vanskeleg å ikkje prøve å jakte ned the spider, eller kva dei kallar han. Kjem meg sakte, men sikker framover via villa-oppdrag i noble district.

Men: Med så mange 40-50 lvl quests i field of the dead, korleis kan det ha seg at folk klagar over innhold på desse nivåa? Det gir jo ikkje meining...

Lenke til kommentar
Eg er dessutan ein rollespelar og har vel bestemt meg for å halde stygiaren min unna dei barbariske utpostane.

Dette høres så sinnsykt tøft ut! :D Hvordan er det å spille på en RP server?

Det er jo nødt til å være utrolig morsomt og mer spennende enn en vanlig server? :)

Lenke til kommentar

Det er jo nødt til å være utrolig morsomt og mer spennende enn en vanlig server? :)

En som rollespiller vil, hvis han prøver, få mer ut av spillet. Karakterene går rundt og lever sitt eget liv, og du ser nesten på. Samtlige av mine karakterer levde sitt eget liv, og gjorde flere ganger ting jeg aldri ville gjort.

Lenke til kommentar
Regner vel egentlig med at der er mykje å ta av i Cimmeria, men sparar det som sagt til andre karakterar. Eg er dessutan ein rollespelar og har vel bestemt meg for å halde stygiaren min unna dei barbariske utpostane. Det er riktignok vanskeleg å ikkje prøve å jakte ned the spider, eller kva dei kallar han. Kjem meg sakte, men sikker framover via villa-oppdrag i noble district.

Men: Med så mange 40-50 lvl quests i field of the dead, korleis kan det ha seg at folk klagar over innhold på desse nivåa? Det gir jo ikkje meining...

De klager ikke over innhold på level 40-50, men level 55+. Det skal som sagt være fikset, så nå er det vel først litt lite innholdt rundt level 66-70.

Lenke til kommentar

No har ikkje eg spelt på anna enn Aquilonia-serveren (RP-PvP) så noko samanligningsgrunnlag i AoC har eg ikkje. Håpet er jo at fleire folk med interesse for å leve seg inn i verda skal samle seg på ein slik server, slik at ein ikkje berre kan rollespele for seg sjølv, men også i lag med andre.

Fokus blir på karakteren: Kva motivasjon han/ho har, kva han/ho ønsker å oppnå, kva han/ho har opplevd før. Slike enkle knaggar kan så brukast når ein samhandlar med andre. I staden for å spamme at du treng ei gruppe for å gjøre sånn og sånn quest i chaten kan du sei noko sånt som: Stamma mi har sendt meg ut for å finne ut kva som skjedde med vår gamle vismann. No har eg spora han her til Tarantia, men eg treng hjelp om eg skal følgje etter han ned i kloakksystemet under byen. Er det nokon som vil bli med meg?

Lenke til kommentar

Jeg synes kvaliteten på rp og generelt stemningen på aquilonia har blitt mye dårligere etter pvp patchen. I mangel på å finne et bra raid guild så ble jeg nesten tvunget til å bli med i scum for å få raide. Egentlig en veldig ok gjeng, som ikke gjør noe annerledes en resten, stort sett alle jeg ser driver med kos. Det gjør lvling av alts svært svært vanskelig. Og ufattelig mye drittkasting hehe. Men det skal sies at det har vært mye bra pvp i khesatta og ikke minst i siege.

Lenke til kommentar

Er det ikke etter 50 folk klager? Jeg gikk hvertfall ganske så tom etter jeg dro fra Field of the Dead, fikk 2-3 quests som jeg kunne gjøre, resten var langt opp i gokk og måtte grinde et par lvler før jeg kunne fortsette. Det var også ganske store mellomrom mellom questene.

Det er vel dette området de kommer til å legge inn nye quests og slikt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Er det ikke etter 50 folk klager? Jeg gikk hvertfall ganske så tom etter jeg dro fra Field of the Dead, fikk 2-3 quests som jeg kunne gjøre, resten var langt opp i gokk og måtte grinde et par lvler før jeg kunne fortsette. Det var også ganske store mellomrom mellom questene.

Det er vel dette området de kommer til å legge inn nye quests og slikt.

Skjønner ikke de som klager. Jeg ble level 59 idag og har spilt i Eigloph mountains siden jeg dinget 50 og har hatt mer enn nok å gjøre! Jeg har ennå quests igjen i journalen som jeg ikke har rukket å få unna :hmm: Questene man får av "wanted" plakatene kan man dessuten gjøre så mange ganger man gidder og så det er ingen grunn til å slippe opp for ting å gjøre :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke de som klager. Jeg ble level 59 idag og har spilt i Eigloph mountains siden jeg dinget 50 og har hatt mer enn nok å gjøre! Jeg har ennå quests igjen i journalen som jeg ikke har rukket å få unna :hmm: Questene man får av "wanted" plakatene kan man dessuten gjøre så mange ganger man gidder og så det er ingen grunn til å slippe opp for ting å gjøre :)

De la inn 12 nye quests i Eighlophian mountains i forrige patch. Du burde mao ha quest nok fram til Thunder River / Atzel hvor du kan unngå å gå tom hvis du tar group questene.

Isåfall går du ikke tom for single-player quests før ca level 75, hvor du har to muligheter:

a) ta group quests (tar lang tid, men er morsomt)

b) grinde sammen med 1-5 andre (tar kort tid, men er kjedelig i lengden)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Spiller ikke igjen men mulig jeg prøver snart nå som det har vært Gaute fri sone en stund )

Aktiverte igjen etter jeg testet Warhammer og fant ut kor sinnsykt rått age of conan er i forhold. Har ikke ord engang .... spillet er så voksent og reelt syns jeg. Ikke hengt opp i stats stats stats hele tiden og kjedelig grinding. Første som skjedde da jeg logget på var at jeg ble ambusha av en gjeng spillere, tok 5 sekund før jeg havna i PvP action. Konge

Helt greit du liker AoC bedre men det du skriver er jo helt feil, AoC er i mye større grad et grinding spill der man quester alene i forhold til Warhammer som oppfordrer til mye mer pvp og rvr en noe annet spill jeg har prøvd (Scenarios, pulblic quests, RvR wars og Battleground). I warhammer har jeg nesten ikke spillt alene mensi i AoC gikk jeg stort sett alene selv om jeg var i en ganske stor guild. Så får all del lik spillet bedre, men det grunnlaget du skrev der er feil.

Kunne bli litt for mye ganking etter min smak (quest lot seg umulig gjennomoføre på whitesand etc) i AoC men det ordnet seg ved å gå over til rolle spill server, fungerte helt klart bedre i AoC etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke pvp selv men leste et innlegg fra gamedirectoren at det snart (?) vil bli innført konsekvenser i spillet til ganking.

Sitat Game Director Craig 'Silirrion' Morrison:

"Then there is the second stage of the PVP update that brings with it the consequence system. This new system allows for players PVP actions to have real consequences in the world, and it will greatly enhance the entire PvP experience in Conan. As you know the system is meant to bring repercussions for repeated evil behaviour (i.e. killing players outside of your level range), so should you chose to “gank” other players, a whole new gameplay area opens up! For one, it will result in you no longer being welcome in many parts of the game-world, but in its place you will have to rely on a newly arrived network of camps and areas that function with a little more moral ambiguity. This is very true to the essence of the Conan lore, and a change I think many players will find intriguing.

You will be able to access the same services as you can in the “orderly” parts of the world, but you might find your new ‘friends’ have a price for their services. We felt it was very important to make the system as immersive as possible and not just a purely mechanical system on top of the game-world to support PVP. So to that end, these new camps and NPC’s function as a kind of “shady network” for those with more nefarious reputations. Be warned though. It also means that those who hunt for such criminally inclined adversaries might find out where to look for you!"

Lenke til kommentar

"Snart" har de jo sagt siden i mai. Begynner kanskje å nærme seg nå, dog. Det de burde gjøre, er å fikse opp i PvP minigamene slik at de er mer attraktive for folk som vil ha PvP-XP. Så unngår man kanskje at folk som nærmer seg 70 rundt nå ikke er nødt til å levle 70 til 80 utelukkende i villaene, ettersom Kheshatta er uspillbart for alle som ikke er 80 og på jakt etter PvP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...