formatted Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Vi har en lokasjon med svært begrenset båndbredde, og jeg tenkte jeg skulle sette opp en internettproxy (web-caching) for å prøve å "speede opp" litt. Proxyen skal kjøres på en Win2003 Server, noen som har noen forslag?' Det bør helst være en gratis løsning, men kan også eventuelt kjøre en trial. Takker for alle svar! Endret 11. september 2008 av formatted Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Du kan jo ikke speede opp internettilkoblingen din... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Du kan jo ikke speede opp internettilkoblingen din... Jo, den cacher opp bilder og slikt som ofte blir hentet fra nettet så det minsker trafikken i store nettverk Sett heller opp en linux-server med squid proxy Lenke til kommentar
formatted Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Ikke?! Glemte å skrive at det gjaldt web-caching Er klar over at linja ikke blir raskere - så det var caching jeg tenkte på. Lenke til kommentar
formatted Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hadde jeg hatt en linux kjørende på lokasjonen, hadde squid vært på plass for lenge siden Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 ISA Server 2006. http://www.microsoft.com/isaserver/prodinfo/default.mspx Før hadde Microsoft et eget produkt som het Proxy Server, for en del år siden ble det integrert i ISA server. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du kan jo ikke speede opp internettilkoblingen din... Ufattelig dårlig svar. Hva om han ikke kan sette opp hastigheten?! Som feks på en båt.... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du kan jo ikke speede opp internettilkoblingen din... Ufattelig dårlig svar. Hva om han ikke kan sette opp hastigheten?! Som feks på en båt.... For ditt svar var jo så mye bedre? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Japp squid. kjører det selv og det funker fint det. Da kan du også blocke flash, ads og annet skrot som tar opp båndbredde. Du kan også kjøre anti-virus scan på proxyen som i enkelte tilfeller kan være ønskelig. Sperrer du for youtube så har du vel kommet i mål allerede Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Squid finnes til Windows også. Kan installeres som en service på f.eks Windows 2003 slik at den starter automatisk ved en reboot. Men jeg vet ikke om det f.eks finnes noe Windows GUI admin program til Squid? Glenn Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du kan jo ikke speede opp internettilkoblingen din... Ufattelig dårlig svar. Hva om han ikke kan sette opp hastigheten?! Som feks på en båt.... For ditt svar var jo så mye bedre? Han sier jo han har en site med dårlig hastighet, tror du ikke han har vurdert høyere hastighet da? Tidligere bodde jeg en plass med dårlig mobildekning, så ringte jeg telenor og spurte om de kunne kikke på plassen jeg bodde å kanskje sette opp en forsterker eller no. Fikk til svar av Telenor: "Kan du ikke flytte da?" ... Like dårlig svar spør du meg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Tidligere bodde jeg en plass med dårlig mobildekning, så ringte jeg telenor og spurte om de kunne kikke på plassen jeg bodde å kanskje sette opp en forsterker eller no. Fikk til svar av Telenor: "Kan du ikke flytte da?" ... Like dårlig svar spør du meg hvis du klager ofte nok setter Telenor opp en mast til slutt. de har oversikt over antall klager og setter opp en mast hvis det kommer nok klager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå