KjellV Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Selv om dette er et 100% unødvendig innlegg så må jeg bare ( Jeg fikk en XP2100+ med AIUHB stepping I DAG! Jippii!!! Den skal monteres på et Abit NF7-S v1.2 i lag med 2*512MB TwinMOS PC3200 m/Winbond. Og vannkjøling på CPU. Håper på 200MHz FSB og 2400MHz. Eller er jeg for optimist? Beklager, men måtte bare komme med dette utbruddet. Mvh Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det gjorde jeg også.. fra Databutikken! Hvor og når kjøpte du din? Athlon steppinger i salg i Mars 2003 Etter å ha fått svar på sweclockers.com, så bestilte jeg XP2100+ Tbred fra Databutikken. 13/3 : alle varene var på lager 19/3 : pakken ble sendt 22/3 : pakken ble mottatt Tok litt tid, men jeg vil si steppingen var verdt det! Overklokkingen vil bli postet et annet sted.. Jeg skal sette i prosessoren nå øyeblikk. Det som irriterer meg er at mitt hovedkort EPoX 8K3A+ ikke tillater høyere multipliere enn 13 uten å fysisk gjøre inngrep på CPU-en. Interactive painting guide for Athlon Thoroughbred CPUs <-- har ikke så lyst til det.. Alle Tbreds og Bartons er ulåste! Jep, bare synd mitt hovedkort ikke klarer å finne ut det.. :/ Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Fra databutikken ja. Bestillte Fredag for litt over en uke siden (14. mars) og fikk den i dag. Skulle fått den Lørdag men pakka havna på et postkontor 5 mil fra her Syns uansett det var vel lang leveringstid men det var verd det. Klistremerket på min CPU er likt det i posten din. Yes! Endelig litt medgang! Men med min flaks tipper jeg det går hull på en slange eller.no når jeg skal fyre opp maskina for første gang. Typisk min flaks :/ Den blir desverre ikke montert med en gang for jeg må gjøre myye skolearbeid. Har en del å ta igjen :/ Jaja, er bare min egen feil Kan takke deg at jeg fikk denne supre steppingen, Havegg. Takk for raskt svar på PM Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Tok å sjekka CPUen havegg hadde fått her. Den mener det er en nedgradert XP2800+. Hadde vært litt spennende å vite om den klarer XP2800+ hastighet (2250MHz) med standard spenning. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Tok å sjekka CPUen havegg hadde fått her. Den mener det er en nedgradert XP2800+. Hadde vært litt spennende å vite om den klarer XP2800+ hastighet (2250MHz) med standard spenning. Får se hva jeg får til når burken blir satt sammen. Jeg håper Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Selv om dette er et 100% unødvendig innlegg så må jeg bare ( Nei. Det er IKKE et unødvendig innlegg. Har selv lyst på en slik prosessor (hvis det er cpu som er hærpa og ikke hk da.....). Prøver jo da å finne ut hvor og når den selges. Vil ikke ende opp med t-breed A eller J-breed Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 CPU eller HK som er herpa? Hva? Ikke helt med her.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 CPU eller HK som er herpa? Hva? Ikke helt med her.. Det vet ikke jeg heller http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...9535&highlight= http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...6059&highlight= Tror derfor jeg enten må kjøpe ny cpu (håper det er cpu) eller nytt hk. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 CPU eller HK som er herpa? Hva? Ikke helt med her.. Det vet ikke jeg heller http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...9535&highlight= http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...6059&highlight= Tror derfor jeg enten må kjøpe ny cpu (håper det er cpu) eller nytt hk. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Tok å sjekka CPUen havegg hadde fått her. Den mener det er en nedgradert XP2800+. Hadde vært litt spennende å vite om den klarer XP2800+ hastighet (2250MHz) med standard spenning. Hmm.. en nedgradert XP2800+ ja.. Ser de mener dette her også; Choosing OC King for Tbred B (Revised Article MUST READ!!!) Jeg prøvde å boote med standard vcore 1.600V på 174 * 13 = 2262MHz. Da rebootet maskinen før jeg fikk startet 3DMarktestene. Men som nevnt er CPU-en min god for mer. Det skal nok bare litt høyere vcore til! 166 * 13 = 2158MHz (XP2600+) går derimot glatt. Fikk 1186 poeng i 3DMark03 med et uklokket Sapphire Radeon 9100. Jeg har mye å gå på når det gjelder vcore, men hovedkortet mitt har bare en 1/5-divider. Dvs. at hvis jeg går over 166 i FSB, så øker PCI-hastigheten. Skulle gjerne ha stilt multiplier også opp, men mitt EPoX 8K3A+ er ikke nytt nok til å finne ut at prosessoren egentlig er opplåst. Jeg gidder faktisk ikke demontere hele skiten og modifisere CPU. :-? Jeg får klokke mer senere, men har ikke tid nå.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det er noen som har det... Min JIUHB klarer ikke 2,25 på 2,1v engang.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Det er noen som har det... Min JIUHB klarer ikke 2,25 på 2,1v engang.. Hahaha. lol @ forman Ser lovendes ut dette. Får håpe jeg får gjort noe i helga. Får vondt av å se delene ligger i en stabel og taper seg i verdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå