MailMan13 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hvordan ser headeren i en wav fil ut, altså den delen som definerer bitrate, samplerate, antall kanaler osv...? Jeg lurer fordi jeg har laget meg en liten VB app som normaliserer lydfiler, men foreløbig fungerer det bare for 16-bits .pcm filer siden jeg ikke får programmet til å tolke formatet til .wav filer. Hadde tenkt å implementere et støyfilter som jeg "forsker" litt på også etterhvert, lenger enn det strekker nok ikke mattekunnskapene mine seg :sad: Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Et kjapt søk på Google gav meg dette, dette, dette. Den linken i midten, innehaldt linkar vidare, men dei sjekka eg ikkje ut. Såg òg eksempel på bruk i både Pascal og C/C++. Lykke til. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Takker for de (får vel begynne å lete litt bedre selv...) btw. Det virker som ingen av de har fått med seg riktig forklaring for antall kanaler, så vidt jeg kan se ihvertfall. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Joda, nr. 2 har det. Sjå på den øverste tegningen! :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Hos meg returnerer den 2 for 16bit mono, og 4 for 16bit stereo... kan være jeg tar feil. Det virker som om det er antall byte pr sample for alle kanaler som skal være riktig. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Kan stemme det, eg har ikkje spesielt peil på wave-headers, men har berre søkt.. Nokon andre? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Don Cross har noe bra informasjon på audiorelatert programmering, http://www.intersrv.com/~dcross/wavio.html. Har ikke sett så nøye på den siden, men den ser ut til å forklare .wav ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå