RBW Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 MSI er klare med kort basert på AMDs nye grafikkprosessorer i Radeon HD 4600-serien. Les mer Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Var ikke referansedesignet med DDR3-minne, og ikke GDDR3? Lenke til kommentar
snoxkato Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hvordan blir to 4670 kort i crossfire? tenker i forhold til et 4850 eller 9800gtx? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Var ikke referansedesignet med DDR3-minne, og ikke GDDR3? Hvis du hadde sjekket litt rundt, f.eks http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR3 , hadde du sett at GDDR, som i dette tilfellet er GDDR3 brukes på skjermkort, mens DDR3 er noe annet igjen som brukes på hovedkort Tidligere var antall MB på skjermkortet oppgitt i DDR, av uviss årsak. Om så ble brukt i forrige artikkel, har nok Leif vært en tur innom Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Eneste Crossfire-benchmarkene jeg har sett er 3DMark06 og Vantage, der 4670 i CF snek seg noe foran. Men 3DMark forteller jo forsåvidt ikke alt. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Finnes det noe sted man kan sammenligne ytelsen på de forskjellige kortene? Det er jo et hav av varienater og nærmest klin umulig å holde oversikten. Mitt x1900xt 256mb er modent for utskiftning, men jeg aner ikke om denne nye budsjettserien gir meg så mye.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Et HD4670 vil uansett være et godt steg over ditt nåværende 1900XT. HD4670 kan noen ganger måle seg med HD3870. Om prisen blir et sted i 500 kronersområdet, kan det bli en god og billig oppgradering. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 500 spenn er jo faktisk helt latterlig billig i forhold til hva man får av power. Tradisjonelt har prisen holdt seg ganske bra, men ytelsen har vokst. Nå får vi dobbel effekt med lav pris og høyere ytelse. Tror ikke de tjener allverdens på hver brikke.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 slik jeg har lest det er dette de kortene i markedet som gir best ytelse/watt Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Var ikke referansedesignet med DDR3-minne, og ikke GDDR3? Hvis du hadde sjekket litt rundt, f.eks http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR3 , hadde du sett at GDDR, som i dette tilfellet er GDDR3 brukes på skjermkort, mens DDR3 er noe annet igjen som brukes på hovedkort Tidligere var antall MB på skjermkortet oppgitt i DDR, av uviss årsak. Om så ble brukt i forrige artikkel, har nok Leif vært en tur innom DDR3 er det da fult mulig å bruke på skjermkort også, noe jeg mener AMD i dette tilfellet gjør pga. lavere pris. Men ser nå i følge AnandTech at 512MB utgaven har GDDR3, mens 1024MB utgaven har DDR3. HD4650 har forøvrig enda billigere og treigere DDR2-minne. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Vil HD4650 kunne levere 1080p over HDMI sammen med 8-kanals full HD lyd (slik HD47xx serien kan)? I såfall er det jo en sikker vinner for folk som vil oppgradere sin HTPC til neste genereasjon lyd og bilde - for skarve 100-lapper! Edit: Ser ut til å stemme: # Upscale Beyond 1080p - Watch the hottest Blu-ray movies or other HD content at full 1080p display resolution1 and beyond.4 # HDMI - Enjoy the latest audio technologies using HDMI with 7.1 digital surround sound support delivering 8-channel audio. Also, xvYCC support allows the user to enjoy a wider range of colors when connected to a capable HDTV. # Integrated DisplayPort technology5 with audio # Consumes Less Than 75 Watts under full load - ATI Radeon™ HD 4600 Series graphics cards consume less than 75 watts under full load, eliminating the need for an external power connection and making them easy to install. Sakset fra http://ati.amd.com/products/radeonhd4600/index.html Perfekt HTPC kort m.a.o... Endret 12. september 2008 av Misantropen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå