Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får svarte og hvite striper på skjermen.

Anbefalte innlegg

jeg har en hp6715b som uten noe grunn pluslig får svarte og hvite striper nedover skjermen. har ringt hp, dem sa jeg skulle prøve og bytte minne, så dem sendte nytt minne. men hjalp tydligvis ikke.

får det kanskje en gang pr 2 uke eller noe, er umulig og se noe mønster i det når det skjer.

takk for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går utfra at maskinen er en bærbar PC. Prøv å koble til en ekstern skjerm og se om stripene også vises på denne. Hvis det gjør det, kan du utelukke den innebyggede skjermen.

Du kan forsøke å installere de siste tilgjengelige, godkjente driverne for skjermkortet, kontrollere at maskinen ikke er full av støv - dette kan gjøre at viftene ikke fungerer optimalt - og komponenter kan overopphetes.

Når stripene oppstår, forsøk å bevege på skjermen, vri litt FORSIKTIG på den for å avgjøre om det kan være kontaktproblemer mellom hovedort og LCD-panel.

Lenke til kommentar

jeg fikk min HP6715b som skolepc og i peroiden jeg hadde den så hadde jeg akkuratt samme problem som du beskriver.

jeg forhørte meg oss it-avdeligen på skole og de sa at det var et fellesproblem på mange av laptop'ene av den modellen så det er antageligvis skjemkortet som forårsaker problemet ellers så er det varmeproblemer.

merket flere ganger nå jeg satt i sengå å så på film med min bedre halv del at pcen ble varm og slo seg av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...