hlnd Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Systeminformasjon Vista HP x64 (mer info:) Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775 Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM *2 ASUS HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S Microsoft Windows Vista Home Premium OEM LG W2452T-PF 24" LCD Wide Sort glossy Multikortleser 3.5" USB2 sort Kjøpt for ca en måned siden. Beskrivelse av problem Hver gang jeg setter maskina i hvilemodus (sleep), får jeg problemer. Maskina ser jeg begynner å jobbe, og slår seg på, men skjermen får ingen signaler, og skjermen går så i hvilemodus. Må restarte manuelt for å bruke maskina igjen. LCD-skjermen på G15-tastaturet viser heller ingen ting, så det er nok maskina det er et problem med. Dvalemodus (hibernate) fungerer problemfritt. Har hatt problemet siden jeg fikk PC-en, så tviler sterkt på at det kan ha noe med installert programvare å gjøre. Status Har nå fulgt denne guiden: gått gjennom alle punkter, men ingenting hjalp. Fant ikke alle alternativene i BIOS som kunne utgjøre en endring, men dette varierer jo fra hovedkort til hovedkort. Syltynn teori PC-en er meget lik netshop sin daværende standardkonfigurasjon, med noen få endringer: CPU og psu (??->MIST, 650W). Kan det ha med strømforsyningen å gjøre? Ellers valgte jeg jo også 64-bit istedet for 32-bit. Også fint om noen kan avbekrefte dette, dersom det er helt på jordet. Takk på forhånd! Endret 15. september 2008 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Bump. Fulgt guiden, men ikke funnet ut av det. Hadde vært flott med alle former for tips, etc. Skjønner virkelig ikke hvor feilen ligger. Evt. ideer til andre (norske eller engelske) fora hvor jeg kan spørre? Er innstillt på å finne ut av dette, selv om det er mulig å leve med problemet ... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvis det kan løses - må det til en BIOS oppdatering fra foxconn som tar for seg S3 resume problemer spesielt. Det er ikke noe nytt at mange desktop hovedkort funker dårlig med S3 standby. Er det et stort problem for deg så unnlat å benytte det helt. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Greit, så hvis jeg forstår deg rett er det beste jeg kan gjøre å se etter oppdateringer regelmessig og håpe at jeg har flaks...? Flott å få konkretisert problemet litt mer. Nå begynner det å bli en stund sida jeg leste meg opp på problemet, men tror du at det da likevel kan fungere med S2 eller S1? (S4 var dvalemodus?) Lenke til kommentar
Nanostray Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 SysteminformasjonVista HP x64 (mer info:) Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775 Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM *2 ASUS HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S Microsoft Windows Vista Home Premium OEM LG W2452T-PF 24" LCD Wide Sort glossy Multikortleser 3.5" USB2 sort Kjøpt for ca en måned siden. Beskrivelse av problem Hver gang jeg setter maskina i hvilemodus (sleep), får jeg problemer. Maskina ser jeg begynner å jobbe, og slår seg på, men skjermen får ingen signaler, og skjermen går så i hvilemodus. Må restarte manuelt for å bruke maskina igjen. LCD-skjermen på G15-tastaturet viser heller ingen ting, så det er nok maskina det er et problem med. Dvalemodus (hibernate) fungerer problemfritt. Har hatt problemet siden jeg fikk PC-en, så tviler sterkt på at det kan ha noe med installert programvare å gjøre. Status Har nå fulgt denne guiden: gått gjennom alle punkter, men ingenting hjalp. Fant ikke alle alternativene i BIOS som kunne utgjøre en endring, men dette varierer jo fra hovedkort til hovedkort. Syltynn teori PC-en er meget lik netshop sin daværende standardkonfigurasjon, med noen få endringer: CPU og psu (??->MIST, 650W). Kan det ha med strømforsyningen å gjøre? Ellers valgte jeg jo også 64-bit istedet for 32-bit. Også fint om noen kan avbekrefte dette, dersom det er helt på jordet. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har også noen problemer med hibernation i Vista x64. Funka ca 95% i Windows XP, men i Vista funker det kanskje 60%. Samme symptomene som deg. Tror det er Vista som ikke er så bra. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Litt av det samme som jeg har. Maskinen min fungerte fint helt fram til begynnelsen av November, da dette plutselig begynte å skje i kombinasjon med at jeg fikk "Overcloking failed" (dette selv om det var null OC, og alle innstillinger var default - og selv om null forandringer var gjort i forhold til hva som har virket i over et halvt år). https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1035461&hl= Det jeg sitter igjen med er feil på HK eller PSU. Sistnevnte har jeg forsåvidt mulighet for å teste (bytte en 600w med en 500w), å bytte HK blir en dyr affære bare for å teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå