Nemesis90 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hei, noen som har tips på div hardware til en skole server? den skal brukes til og lagre div skole ting på og prisen er 4500,- kr maks! kanskje det vil lønne seg og kjøpe ferdig bygd? Endret 11. september 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Dropzone har en HP Proliant ML115 til den prisen og er veldig bra Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Ganske lite lagringsplass på den da (160Gb?), det beste vil være og bygge selv og legge in win 2k3 eller en linux variant. Jeg vil annbefale noe ganske simpelt og billigt -> CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ (billig og god, så det holder vertfall) Ram: GeIL Value DDR2-800 4096 MB (Billige + Da takler den masse belastninger) HK: MSI K9NU Neo (Greit så det holder) HDD: Er bare og kjøre på med 1-2 stk med samsung spinnpoint F1 - 1TB disker. Også et eller annet kabinett med innebygd PSU Dette koster ca. 3-4000 kr Se min "handlevogn" her Jeg har lagt in 2 stk 1Tb disker, dette er kansje ikke nødvendig, så den blir altså 1000kr billigere om vi fjerner en. Endret 21. september 2008 av GuggenJR Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg hadde _LETT_ gått for noe annet enn hjemme-mekk på noe som skal kjøres som en server, for all del, ikke mye feil på hjemmemekk, men akkurat det å ikke å være sikker på kvaliteten. Lagringsplass kan alltids utvides senere uansett. Jeg heller nok mer mot Lindsay sin løsning. Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Dette kommer mye ann på behov, og dette skal være en lagrings server o.l det krever ikke noe spesielle programmer, o.l. Så selv laget "normal" PC, vil funke fint til det behovet. Skulle han brukt den til noe som: Terminal, eller andre ting som krever mer den retningen, eller er viktigere, så vil det bli behov for "ekte" server. Men, det er en storage server eller noe slikt går jeg ut i fra da, siden dette gjelder en Folkehøgskole, der de kansje har ftp tilgang eller noe slikt, kansje noe Mysql, apace-web server?.. så krever det null og nix, og en "hjemme mekk" gjør susen, og kraften er der til de grader da. Men, jeg vet egentlig ikke hva den er til.. så jeg skal ikke si noe.. - Men ut i fra det jeg skrev nå, så vet ham selv best, hva som må til. Endret 21. september 2008 av GuggenJR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå