4mbition Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har laget meg et treningsprogram som jeg skal teste. Jeg har ikke trent på ca 2 år så jeg kommer til å starte veldig forsiktig. Har trent 2 uker nå. Har startet med en spinningtime for så å ta en muskelgruppe på slutten. Har kjørt igjennom hele kroppen nå og skal nå starte på dette programmet. Syns dere det ser greit ut? Noe jeg burde tilføye? Skal etter et par mnd forandre programmet. Er bare i inntreningen jeg skal kjøre dette. Regner med å trene 3-4 dager i uken. Programmet jeg har laget er delt i 4. Trener jeg bare 3 ganger i uken starter jeg neste uke på "Dag 4" i programmet, for så å starte på dag 1 igjen etter det. Jeg kommer til å starte hver dag med enten jogging i 20-40 min på tredemølle eller en spinningstime. Dag 1 Bryst: 4xbenkpress (hantel eller stang) 3x pec dec 3x Stående flyes i apparat. Triceps: 3xfranskpress 3xtricepspress i maskin Mage: Situps, magemaskin etc ---------------------------------------------------- Dag 2 Rygg: 4xNedtrekk 4xRoing Biceps: 4xHammercurl m hantel 3x bicepscurl m stang 4x enhånds konsentrasjonscurl i maskin ----------------------------------------------------- Dag 3 Ben: 5xBeinpress 3xlårpress 2xlårcurl 3xtåhev Mage ------------------------------------------------------ Dag 4 Skuldre: 4xSkulderpress m hantel 3xutehevninger m hantel 3x skulderhev m hantel Underarmer: 3xunderarmscurl m stang 3x underarms konsentrasjonscurl m hantel på benk. Mange rare navn her, men det er reelle øvelser. Er bare noen jeg ikke vet navnet 100% på Takker for svar:) Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Basisøvelser som benkpress, markløft og knebøy må du kjøre med. Disse skaper så aldeles mye mer fremgang til deg. Siden de aktiv kjører i gang hele kroppen. Søk etter RyP, kjør dette i en 9-ukers periode. Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Benkpress hadde jeg med i programmet serru.. Har nå lagt til knebøy i programmet Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Markløft blir nok også lagt til i programmet før eller siden også skal du se. Takker for svar så langt. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ikke kjør kardio før styrketrening. Maks 5-10 min som oppvarming. Jeg synes splitten din ser tvilsom ut, men hvis du har peiling nok til å sette opp ditt eget program så vet du nok bedre enn meg. Hvis du ikke vet akkurat hva du driver med, så foreslår jeg at du finner et ferdig program og følger dette slavisk. RYP, som nevnt tidligere, funker bra. Tipper Stronglifts 5x5 også vil gi deg masse fremgang. Hva vil du oppnå med treningen, forresten? Slanking eller økning i styrke/volum? Endret 4. oktober 2008 av Frank2004 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg kan ikke se at du har lagt til bøy, bytt og beinpressen med bøy og legg til mark, ser ingen grunn til å vente med å legge til det. og hvorfor har du 2 foskjellige franskpress øveler? bytt ut med dips, personlig synts jeg franskpress er en skikkelig jallaøvelse, da det tærer på håndledd albuer som f.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kjør f.eks RYP eller stronglifts 5x5. Fokuser på store baseøvelser og evt krydre litt med noen isolasjonsøvelser. Av baseøvelser du bør ha med er 3 nevnt, ser du kjører nedtrekk, greier du chins? Hva kjører du på roing? Stang\hantelroing kan jeg anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå