Fjodorgrim Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har også erfart det der med 99% CPU-bruk .. Veldig kjedelig. Ikke ofte det skjer men det skjer her og der. På flere forskjellige pcer. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) gikk vekk fra opera for mange år siden, synd egentlig.. savner ihvertfall mouse gestures *edit: mange år er vel å lyve, men et par kanskje Endret 11. september 2008 av lokalen Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har også erfart det der med 99% CPU-bruk .. Veldig kjedelig. Ikke ofte det skjer men det skjer her og der. På flere forskjellige pcer. Jeg har også hatt det problemet, men fant løsningen på My Opera-forumet. Tror det var en konflikt mellom ulike plugins eller lignende, og at det løste seg når jeg slettet plugins-mappene (se opera:about) og la til alle plugins på nytt. Se ellers My Opera for eventuelle andre løsninger. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg fikk 3422 Sunspider i Firefox og 5072 i Opera med en Core 2 Duo 2,2 GHz + 2 GB RAM. Det var en voldsom forskjell. @DarkSlayer: Det er et kjent faktum at Flash er litt småbuggy. Jeg vil heller sette pengene på at Flash drar 100 % CPU enn at Opera gjør det. Det samme skjer i Firefox også til tider. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men det fikses ved å blokkere Flash (Flashblock i Fx f.eks.) uten at jeg vet hvordan det gjøres i Opera. Tror det finnes et tilleggscript for Flashblock til Opera også, men jeg mener å huske at det fungerte dårlig i forhold til originalen i Fx. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Får håpe flash-håndtering under Linux har blitt bedre. Må hele tiden ha en terminal åpen for å kjøre "killall operapluginwrapper"..... Lenke til kommentar
BrynjarN Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg fikk 3422 Sunspider i Firefox og 5072 i Opera med en Core 2 Duo 2,2 GHz + 2 GB RAM. Det var en voldsom forskjell. I praksis er ikke forskjellen så stor, særlig når man tenker på at Firefox er spesielt optimalisert for å gi gode tall på denne testen. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men det fikses ved å blokkere Flash (Flashblock i Fx f.eks.) uten at jeg vet hvordan det gjøres i Opera. Du kan skru av og på innstillinger (plugins) for spesifikke nettsteder. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Får håpe flash-håndtering under Linux har blitt bedre. Må hele tiden ha en terminal åpen for å kjøre "killall operapluginwrapper"..... Hos meg så restartes operapluginwrapper dersom en plugin henger seg etter ca 20 sekunder. Det eneste jeg synes er at det skulle vært mulig å gjøre denne "timeout" tiden noe kortere, for i denne perioden så er Opera somoftest ikke-responsiv. Resten av systemet fungerer finfint dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå