Kongen av Lassa Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Problemet med å krimminalisere sexkjøp er som flere her har nevnt at virksomheten går under jorden, noe som gjør forholdene værre og ikke bedre for dem det gjelder. Å tro at kjøp og salg forsvinner pga et forbud er i beste fall naivt, kundegrunnlaget er der uansett. Narkotikaindustrien er et godt eksempel på dette. Personlig synes jeg at gateprostitusjon burde forbys, men at det burde bli lovlig med bordeller. Man kan da ha streng kontroll på at de som jobber der ikke er offer for trafficing, har arbeidstillatelse, ikke har sykdommer osv. For de som er inntresert kan jeg anbefale tv-serien Cathouse som gikk på HBO. Denne serien ble tatt opp på et bordell i Nevada og viser litt av det daglige livet der. Den er lagt opp som en dokumentar, men det er nok en del av innholdet som er scriptet. Den viser allikevel hvordan prostitusjon kan gjøres lovlig uten noen form for tvang. Alle som jobber der er frivillige og de velger selv hvor mange kunder de vil ha. Det er nok ikke så lett å få tak i denne lovilig i norge, men det finnes jo andre metoder.. Lenke til kommentar
Martine71 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hi alle sammen! Jeg er en av de dere snakker om ja nemmelig prostituert sådan,men selv kaller jeg meg sexarbeider og gjør dette frivillig -og mine kunder er slett ikke gammle,feite og slimete ekkle menn så det er sakt...Jeg syns dette med kriminalisering av kjøp og salg av sexuelle tjenester er bare helt bak maål og syns det er et politisk overgrep på oss som en minoritets gruppe i dette land! Jeg vil bare si at med et slikt forbud kommer jeg ikke til å slutte å selge sexuelle tjenester sååå det er sakt :!: Folkens våkn opp detter er jo et av verdens eldste yrker! Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Problemet med å krimminalisere sexkjøp er som flere her har nevnt at virksomheten går under jorden, noe som gjør forholdene værre og ikke bedre for dem det gjelder. Å tro at kjøp og salg forsvinner pga et forbud er i beste fall naivt, kundegrunnlaget er der uansett. Narkotikaindustrien er et godt eksempel på dette. Personlig synes jeg at gateprostitusjon burde forbys, men at det burde bli lovlig med bordeller. Man kan da ha streng kontroll på at de som jobber der ikke er offer for trafficing, har arbeidstillatelse, ikke har sykdommer osv. For de som er inntresert kan jeg anbefale tv-serien Cathouse som gikk på HBO. Denne serien ble tatt opp på et bordell i Nevada og viser litt av det daglige livet der. Den er lagt opp som en dokumentar, men det er nok en del av innholdet som er scriptet. Den viser allikevel hvordan prostitusjon kan gjøres lovlig uten noen form for tvang. Alle som jobber der er frivillige og de velger selv hvor mange kunder de vil ha. Det er nok ikke så lett å få tak i denne lovilig i norge, men det finnes jo andre metoder.. Jeg synes "kongen" her skriver mye fornuftig! Nei, prostitusjonen vil ikke forsvinne. Og argumentet om at folk blir tvunget av økonomiske grunner til å selge seg skulle da snarere være et argument MOT forbud. Dersom de ikke har noe valg, skal man da ta fra dem det eneste valget de har? Dette argumentet henger jo ikke på greip! Man må da eventuelt heller øke sosialhjelp eller lignende. Dersom det er narkomane, må man bedre tilbudet for avrusing. Et forbud tar jo bare for seg symptomene på dypereliggende problemer. Offentlig kontrollerte bordeller vil kunne føre til at mafiaen mister kontrollen over de prostituerte. Et forbud vil derimot bare føre til at mafiaen blir styrka! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så du mener altså at et forbud løser denne damas økonomiske problemer? Nei, en jobb i kassa på Rimi løser damas økonomiske problemer. Ved å selge kroppen sin får vedkommende bare større problemer, med seg selv og rus, blant annet. Lenke til kommentar
Nazrac Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Det er vel mer prinsippielt. Kvinner som drives til salg av kroppen sin gjør ikke det frivillig. Ingen VIL bli prostituert, å kjøpe sex er å utnytte et menneske i en svært dårlig situasjon. Jeg er helt uenig i det du sier. Det finnes drøssevis av eksempler på det som på fint kalles "luksusprostituerte". Disse har ofte helt vanlige jobber og vanlig inntekt, men velger å selge kroppen sin for å unne seg dyre merkeklær og kunne spise på resturant når de vil. Selvfølgelig er dette og MÅ fortsette å være kvinnens eget valg. I andre land finnes det kvinner som jobber på helt vanlige bordeller og betaler skatt som alle andre. Dette er jobben deres og ikke noe de er TVUNGET til. Konklusjon: Ikke generaliser prostitusjon da det er et utrolig vidt begrep men samtidig bare tre ord: SALG AV SEX. Endret 17. september 2008 av Nazrac Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Nei, en jobb i kassa på Rimi løser damas økonomiske problemer. Ved å selge kroppen sin får vedkommende bare større problemer, med seg selv og rus, blant annet. Ja, vi får vel forby rockemusikk også, da. I hvert fall utøvelsen av den. Endret 17. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så du mener altså at et forbud løser denne damas økonomiske problemer? Nei, en jobb i kassa på Rimi løser damas økonomiske problemer. Ved å selge kroppen sin får vedkommende bare større problemer, med seg selv og rus, blant annet. Så da innrømmer du altså at de IKKE blir tvunget til å prostituere seg, men at de gjør det frivillig? Bør de ikke sjøl få bestemme over sin egen kropp? Sjøl ville jeg nok anbefale en jobb på Rimi dersom jeg ble spurt om råd, men dersom de heller vil selge kroppen, så er jo det deres eget valg. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Nei, en jobb i kassa på Rimi løser damas økonomiske problemer. Ved å selge kroppen sin får vedkommende bare større problemer, med seg selv og rus, blant annet. Ja, vi får vel forby rockemusikk også, da. I hvert fall utøvelsen av den. Spar meg, det der er overrepresentert kattejammer. Jeg kan nevne rockeartister i fleng som ikke brukte eller bruker narkotika regelmessig, og det antallet overkjører antallet som bruker det. Men, blah, nei, som mangel på motargument får jeg vel bare slengt "KILDE!!!1!11" slengt i trynet og jeg gidder ikke å bruke resten av livet mitt på å finne fram kilder på hvem som brukte narkotika og bluh-de-bluh-de-bluh, når uansett hvor overbevisende argumentene dine er, kommer man aldri til noen enighet eller konklusjon, man sitter bare og finpusser de samme argumentene helt til evigheten kommer og tar oss alle. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Frohman. Hvor blei det av det å sette ordet "tvang" i et breiere perspektiv? Dersom det bare er å ta seg en jobb på Rimi, så er det da ikke snakk om tvang! Da har de jo faktisk et valg! Det er snarere de som vil forby kjøp av sex som begrenser valgmulighetene! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Spar meg, det der er overrepresentert kattejammer. Takk, det var akkurat hva jeg ville si om ditt argument angående horer og dop. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Nei, en jobb i kassa på Rimi løser damas økonomiske problemer. Ved å selge kroppen sin får vedkommende bare større problemer, med seg selv og rus, blant annet. Ja, vi får vel forby rockemusikk også, da. I hvert fall utøvelsen av den. Spar meg, det der er overrepresentert kattejammer. Jeg kan nevne rockeartister i fleng som ikke brukte eller bruker narkotika regelmessig, og det antallet overkjører antallet som bruker det. Men, blah, nei, som mangel på motargument får jeg vel bare slengt "KILDE!!!1!11" slengt i trynet og jeg gidder ikke å bruke resten av livet mitt på å finne fram kilder på hvem som brukte narkotika og bluh-de-bluh-de-bluh, når uansett hvor overbevisende argumentene dine er, kommer man aldri til noen enighet eller konklusjon, man sitter bare og finpusser de samme argumentene helt til evigheten kommer og tar oss alle. Du sier ganske så direkte at de som selger kroppen sin får problemer med rus. Når noen sier det samme om rockestjerner blir du sur. Det er jo ganske modent. Å bli sur når noen bruker det samme argumentet mot deg. Du må jo se at du generaliserer helt hinsides om noe du ikke har grunnlag for å si! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Frohman. Hvor blei det av det å sette ordet "tvang" i et breiere perspektiv? Dersom det bare er å ta seg en jobb på Rimi, så er det da ikke snakk om tvang! Da har de jo faktisk et valg! Det er snarere de som vil forby kjøp av sex som begrenser valgmulighetene! http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin En rekke sosiale problemer som kriminalitet og prostitusjon er knyttet til heroinavhengighet. Tingen er at når man har et rusproblem så får man ikke arbeid, en av grunnene til at man tvinges inn i prostitusjon. Er det noen som gidder å finne ut hva prisen på et fix og et ligg er? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 En rekke sosiale problemer som kriminalitet og prostitusjon er knyttet til heroinavhengighet. Det var ikke en eneste kilde i "heroinavhengighet"-avsnittet. Og hvordan vet du at det ikke er det ulovlige miljøet horene tvinges inn i som er grunnen til at rusmiddelmisbruk er (angivelig) så vanlig? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 En rekke sosiale problemer som kriminalitet og prostitusjon er knyttet til heroinavhengighet. Det var ikke en eneste kilde i "heroinavhengighet"-avsnittet. Og hvordan vet du at det ikke er det ulovlige miljøet horene tvinges inn i som er grunnen til at rusmiddelmisbruk er (angivelig) så vanlig? Det kommer da vel for søren på det samme? Det er en grunn til at man begynner med både heroin og prostitusjon. Er det noen som gidder å finne ut hva prisen på et fix og et ligg er? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tingen er at når man har et rusproblem så får man ikke arbeid, en av grunnene til at man tvinges inn i prostitusjon. Tingen er at horer i dette landet består av en majoritet ulovlige invandrere som har store problemer med å skaffe seg jobb på grunn av det, ikke en avhengighet av heroin eller andre rusmidler. Ved å forby dette vil de fleste av disse bli tvunget ut av landet, og strømmen av nye stopper. Jeg sikter her spesielt til kvinner fra Nigeria som blir lurt/tvunget til Norge. På tide at det gjøres, lei av å bli spurt 10 ganger på en eneste tur opp Karl Johan. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Frohman. Hvor blei det av det å sette ordet "tvang" i et breiere perspektiv? Dersom det bare er å ta seg en jobb på Rimi, så er det da ikke snakk om tvang! Da har de jo faktisk et valg! Det er snarere de som vil forby kjøp av sex som begrenser valgmulighetene! http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin En rekke sosiale problemer som kriminalitet og prostitusjon er knyttet til heroinavhengighet. Tingen er at når man har et rusproblem så får man ikke arbeid, en av grunnene til at man tvinges inn i prostitusjon. Er det noen som gidder å finne ut hva prisen på et fix og et ligg er? Men nå sa du ovafor at det bare var å skaffe seg en jobb på Rimi. Da ser du altså at det ikke er FULLT så lett? Et forbud løser jo ikke problemene i de tilfeller noen av en eller annen grunn føler at de ikke har noe valg. Det gjør bare problemene deres STØRRE! De blir tvunget til å bruke hallikker og/eller sjansen for at de blir utsatt for vold øker. Skal man hjelpe de prostituerte, så er i hvertfall IKKE forbud løsninga! Da må man sette i gang sosiale tiltak. For de narkomane vil det si tilbud om avvenning. For andre så kan det kanskje bety at man må øke sosialhjelpa. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Det kommer da vel for søren på det samme? Det er en grunn til at man begynner med både heroin og prostitusjon. Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det er så langt fra det "samme" som man kan komme. I et av tilfellene vil jo legalisering av sexkjøp bli kvitt av heroin-problemet. Og mener du virkelig at folk begynner med med heroin for å tjene penger? :/ Endret 18. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Tingen er at horer i dette landet består av en majoritet ulovlige invandrere som har store problemer med å skaffe seg jobb på grunn av det, ikke en avhengighet av heroin eller andre rusmidler. Ved å forby dette vil de fleste av disse bli tvunget ut av landet, og strømmen av nye stopper. Jeg sikter her spesielt til kvinner fra Nigeria som blir lurt/tvunget til Norge. På tide at det gjøres, lei av å bli spurt 10 ganger på en eneste tur opp Karl Johan. I disse tilfellene vil det beste være en innstramming av visumreglene. Man må dessuten slå fast at salg av sex skal foregå på avgrensa områder. Salg utenom disse områdene må bøtlegges. Det samme gjelder de som er for pågående. Endret 18. september 2008 av eivind1972 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Men nå sa du ovafor at det bare var å skaffe seg en jobb på Rimi. Da ser du altså at det ikke er FULLT så lett? Nå renner det så mye drit ut av snakkehullet ditt at jeg lurer på om du hadde rævsmør på brødskiva til frokost. Jeg sa at en jobb på Rimi ville løse damas dårlige økonomiske situasjon, ikke at det var BARE å skaffe seg jobb. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Men nå sa du ovafor at det bare var å skaffe seg en jobb på Rimi. Da ser du altså at det ikke er FULLT så lett? Nå renner det så mye drit ut av snakkehullet ditt at jeg lurer på om du hadde rævsmør på brødskiva til frokost. Jeg sa at en jobb på Rimi ville løse damas dårlige økonomiske situasjon, ikke at det var BARE å skaffe seg jobb. Du har åpenbart for lengst gått tom for seriøse argumenter. Jeg ser ingen grunn til å fortsette å diskutere med en så useriøs debattant. Forøvrig er det NULL problem å skaffe seg en jobb på Rimi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg