Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm,hva er feil?

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har en maskin som stadig kommer opp med blå skjerm og så slår den seg av. Jeg har ikke instalert noen ting på maskinen i det siste.Det står at det er problem med windows men jeg får ikke fatt i feilkodene for den slår seg for fort av. Hvordan kan jeg finne ut hva som er problemet???? Fryktelig irriterende dette siden jeg bruker maskinen til nettstudier og er helt avhengig av at den hele tiden virker. Den har ikke slått seg av så lenge jeg bruker den men når den bare står på uten p vøre i bruk så slår den seg av og på ganske ofte. Har veldig lite peiling på sånt så jeg håper inderlig noen kan hjelpe meg med å finne ut av det.

Vennlig hilsen en fortvilet meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kalles Blue Screen Of Death. Et problem som har følgt windows i evig tid. Google Blue Screen Of Death og prøv å finn en løsning. Må ofte skrive om noen filer i windows, kan være litt vanskelig, men gjorde det selv en gang - tar bare lang tid.

Uff,dette forsto jeg ingenting av.....Det er ikke mulig å søke gjennom maskinen på noe vis for å finne ut hvor problemet ligger??

Lenke til kommentar

Hei, og velkommen i forumet :)

Tror vi trenger litt mere informasjon om hvilken maskinvare du har i pc'n. Da ser vi om den er gammel eller ny også. Gamle hovedkort fra enkelte produsenter har dårlige kondensatorer, som lekker elektrolyt og altså kan feile på den måten du beskriver.

Hvis det stemmer, så vil den ha ymse referanse til feilen - Det kan være nyttig å sjekke eventlog/hendelsesloggen (Kontrollpanel->administrative verktøy), men betegnelsen der er også forskjellig på operativsystemene som er i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har en hp maskin som er litt over et år gammel,bruker windows vista. Bildet er fremme så liten stund at jeg ikke rekker få med alt som står...Første delen har jeg skrevet ned: Stop:oxoooooo7A(0xc0403E48, Mer enn dette fikk jeg ikke tid til åå skrive før maskinen slo seg av,håper det kan hjelpe litt...

Lenke til kommentar

Ja, da har du en BSOD

Det kommer av enten hardwarefeil eller driverfeil

Første som bør gjøres er å plukke ut eventuelle lydkort. Hjelper ikke det, test en og en minnebrikke om det kan være en av dem som forårsaker det

edit:

Din feil er visst: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Å så flott når noen kan si hva som er galt,da er resten litt lettere liksom...Har jo null greie på deette også men er det noen fare for at ting kan forsvinne fra maskinen på grunn av dette? Skal få noen til å hjelpe meg med dette men hvet ikke når,er det kanskje noe som burde vært gjort med en gang?

Tusen takk for alle de raske og gode svarene!! :)

Lenke til kommentar

Les over dette, kanskje det ikke er verre :)

http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...6.mspx?mfr=true

edit: http://support.microsoft.com/kb/130801

The following are all common causes of STOP Messages 0x00000077 and 0x0000007A:

• The paging file contained a bad block.

• If the page file is on a SCSI device, the trap could have been caused by improper termination.

• Bad cabling from hard disk to controller.

• An error on the disk controller.

• Running out of non-paged pool resources on the server.

Start - Kjør - "cmd" - chkdsk /f /r

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...