Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjerm fylles med fargede prikker i vista og linux


Anbefalte innlegg

hei, oppdaget idag at jeg hadde fått 10-12 grønne prikker i nettleser vinduet mitt(så det først da jeg gikk inn på en side med sort bakgrunn), og etter jeg ble oppmerksom på dette kjørte jeg Dead Pixel Tester, og oppdaget at disse prikkene var overalt på skjermen, så jeg tenkte naturligvis at dette var pga skjermdriveren min, som er beta versjon, og byttet tilbake til 175.15 versjonen (har ett XfX nvidia 9600GT xxx) og trodde det var slutten på det problemet, men nei. Så jeg logget over i linux, for å teste om problemet var der også, noe det var. pixel feilene holder seg på samme plass og forsvinner om jeg scroller i vinduet, og kommer ikke tilbake før jeg lukker/minimerer vinduet og åpner det igjen. Så det jeg ikke er sikker på er om jeg har en defekt skjerm eller skjermkort.

 

skjerm: samsung 913bm

skjermkort: XfX 9600GT 512mb XXX

hk: asus p5q deluxe

ram: ocz platinum pc2-6400 4gig (2x2gig)

cpu: E8400 @3GHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har snakket med butikken jeg bestillte kortet ifra og opprettet klagesak.

kortet har ikke vært overklokket, da det er ett XXX kort som er overklokket fra fabrikk så jeg ikke vitsen i å gjøre det.

 

problemet har foresten forverret seg utover dagen, striper og "hull" i grafikken har begynt å dukke opp

Endret av arkael
Lenke til kommentar

har akkurat testet med ett annet skjermkort, og feilen var der fortsatt, prikkene beveger seg ikke på skjermen, så det kan tyde på at skjermen min er på tur til å ta kvelden :hrm:

 

har nå testet med en annen skjerm også, og har fortsatt de samme prikkene dansende over skjermen min, kan det være hovedkortet mitt som er på tur til å si takk og farvel?

Endret av arkael
Lenke til kommentar
har akkurat testet med ett annet skjermkort, og feilen var der fortsatt, prikkene beveger seg ikke på skjermen, så det kan tyde på at skjermen min er på tur til å ta kvelden :hrm:

 

har nå testet med en annen skjerm også, og har fortsatt de samme prikkene dansende over skjermen min, kan det være hovedkortet mitt som er på tur til å si takk og farvel?

Hmm. Sannsynlegvis HK'et ditt som er feilen da, ja.

 

 

Mvh

Rgr00n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...