robertaas Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Regner da med at butikken kun disponerer arealet hvor det er markert at butikken er og ikke arealer utenfor dette. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ville kanskje sjekket ut dette før jeg uttalte meg om misbruk av offentlige midler. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ville kanskje sjekket ut dette før jeg uttalte meg om misbruk av offentlige midler.Kan ikke se hvordan det skulle forandre situasjonen her:a) Butikken leier kun selve butikklokalet og Oslo Lufthavn AS misbruker offentlig midler ved å sette opp fysiske sperrer for å lede passasjerene inn i butikken hvor de får prosenter av omsetningen. b) Butikken leier også områdene utenfor butikken og blir av Oslo Lufthavn AS tillatt å ta seg til rette med fysiske stengsler for å lede passasjerer inn i butikken hvor Oslo Lufthavn AS får prosenter av omsetningen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 De "fysiske stengslene" var der nok en gang i hovedsak for å holde orden på handlevognene. Oslo Lufthavn AS er et aksjeselskap med overskudd og utbytte til eierene som hovedmål. Således ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Denne tråden er skilt ut fra "Flytråden for de reiseglade" og vi fortsetter diskusjonen om forholdene på Gardermoen her. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det er fryktelig irriterende, og jeg husker jeg reagerte litt første gang jeg så det, men det er da virkelig to/tre år siden. Er det ikke? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 For å være helt ærlig, jeg har ikke noe imot å gå den butikken for å komme meg til avgangen. Man trenger egentlig ikke å gå så veldig langt i butikken for å komme seg ut av den. Dessuten har jeg ingenting imot billig tobakk og alkohol. Det er selvsagt litt dumt å satse mye på en så stor butikk når man pleier å handle på vei INN i landet igjen, ikke ut. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Det er fryktelig irriterende, og jeg husker jeg reagerte litt første gang jeg så det, men det er da virkelig to/tre år siden. Er det ikke? Bildene jeg tok en gang i høst, og som ligger i Flytråden, viser at det da ikke var noen stengsler. For å være helt ærlig, jeg har ikke noe imot å gå den butikken for å komme meg til avgangen. Man trenger egentlig ikke å gå så veldig langt i butikken for å komme seg ut av den. Dessuten har jeg ingenting imot billig tobakk og alkohol. Det er selvsagt litt dumt å satse mye på en så stor butikk når man pleier å handle på vei INN i landet igjen, ikke ut. Folk velger gang på gang og handle på utreise, enten det er for konsum på turen, eller det er fordi de trenger gaver til noen de skal besøke. Denne butikken har jo helt klart et eksistensgrunnlag! Endret 11. september 2008 av cyclo Fjernet reaksjon på moderasjon Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Reaksjoner og kommentarer på moderasjon tas på PM folkens. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selv om denne tråden har ligget død noen dager nå, så er kanskje på tide å informere alle om at dette gjerde nå er borte. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ser ut til at vi som klagde ikke var helt fjerne likevel. http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2675767.ece Noe jeg ikke helt likte var kommentaren til OSLs informasjonssjef Jo kobro, "Vi må nå finne en ny ordning som ivaretar hensynet til grei ferdsel inne på utenriksterminalen for de som ønsker å gå rett ut til flyene, og som samtidig ivaretar den nødvendige service for de som tross alt skal handle. Og det vet vi jo fra før er rundt 95 prosent av de reisende." Dette betyr altså at de vil finne på nye sprell. Skjønner heller ikke at å ha mulighet til å gå inn i en butikk som man går forbi ikke skulle holde som nødvendig service. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Grunnen til at "95%" av de reisende handlet var kanskje fordi man måtte gå gjennom butikken? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Da kjenner du ikke den norske reisendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå