Gå til innhold

Kan man lagre steam-spill et annet sted enn steam?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal snart kjøpe 3 spill via Steam, og lurte på om man kan lagre spillene utenom Steam på en måte.

 

Jeg spør fordi, for litt siden kunne jeg ikke spille Cs, så reinstallerte steam, men tenkte at save'ene var uten om steam, men nå må jeg starte på nytt på alle spill.

 

Så når jeg skal kjøpe spillene, vil jeg helst ikke måtte starte på nytt hver gang jeg reinnstalere steam (er strategi-spill, så tar lang tid å komme langt).

 

Så er det en mulighet og lagre save'ene eller spillet "utenom" steam, så ikke save'ene forsvinner ved reinnstalering av steam?

 

Takker for alle seriøse svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Steam liggende på en annen harddisk - x:\Games\Steam.

 

Når jeg reinstallerer Windows (noe som skjer titt og ofte), så henter jeg Steam klienten fra www.steampowered.com og installerer den i samme mappe som jeg hadde den i tidligere (altså x:\Games\Steam).

 

Når jeg da logger inn, så er alle spillene mine der fortsatt (trenger ikke å hente dem på nytt) og alle savegamene er også der.

 

En annen fin ting er at alle innstillingene mine i feks Counter Strike også blir tatt vare på! Så jeg slipper å stille inn mouse sensitivity og annet småplukk jeg bare MÅ ha.

Lenke til kommentar

Fred7555, du kan lese mer om det her, det skal hete Steam Cloud: http://www.maximumpc.com/article/valves_st...vegames_forever

 

"The biggest news is that game-generated data will now be stored with your Steam accounts in Valve servers. This includes game profiles, configuration settings, and even savegames! Valve will first be rolling this feature out to existing games like the Half-Life franchise, TF2, Counter-Strike. Left4Dead will be the first new game to remotely save your progress."

Lenke til kommentar
Jeg har Steam liggende på en annen harddisk - x:\Games\Steam.

 

Når jeg reinstallerer Windows (noe som skjer titt og ofte), så henter jeg Steam klienten fra www.steampowered.com og installerer den i samme mappe som jeg hadde den i tidligere (altså x:\Games\Steam).

 

Når jeg da logger inn, så er alle spillene mine der fortsatt (trenger ikke å hente dem på nytt) og alle savegamene er også der.

 

En annen fin ting er at alle innstillingene mine i feks Counter Strike også blir tatt vare på! Så jeg slipper å stille inn mouse sensitivity og annet småplukk jeg bare MÅ ha.

 

PS, du trenger ikke å reinstallere Steam en gang. Bare lag en snarvei på desktop(evt der du vil ha den) av x:\games`steam\steam.exe (lettest er å høyreklikke på steam.exe og høold høyre museknapp inne, deretter dra ut til desktop og slipp høyre musknapp. Velg lag snarvei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...