Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er PC'n Ødelagt?

Anbefalte innlegg

Okay, dette er problemet.

Nå skal jeg likssom prøve å hjelpe naboen min som har enda mindre peil enn meg på data..

Jeg slo på maskina, stasjonær, så kom først denne meldinga: Attention ”No Signal” deretter kom denne, NTLDR is missing osv…

Jeg gikk så inn på BIOS for å sette det på dafult, deretter satte jeg inn WIN XP CD, som er operativsystemet hun bruker. Jeg boota pc’n og starta den fra CD’driveren.

Når jeg kom inn fikk jeg beskjed om å prøve å reparere, og jeg ville seff prøve, men uten hell…

Så jeg sletta og formaterte partisjonen, og fikk en ny rå partisjon uten noe på, derette prøvde jeg installere XP på nytt.. Under installeringa, faktisk i begynnelsen kom problemene, kan ikke kopiere .sys filer, dll filer, osv.. og hele prosessen tok mange timer, prøvde gjøre det om igjen men uten hell, så den installerte uten disse filene (mangemange) og reboota seg selv når den var ferdig..

Fremdeles så starta den med ”no signal” og endelig kom winxp logoen frem og alt så bra ut, men så får jeg bare beskjed om at en fil (STOP: c0000135 Finner ikke komponentet) Programmet kan ikek starte fordi msvcrt.dll ikke finner, det prob kan la seg løse ved å installere prog på nytt.. dermed så ble jeg sittende fast:/ Hele natta gikk..

Jeg prøvde inn med CD’n og tenkte kanskje at nå kunne den kanskje klare å reparere, men da jeg trykket på r fikk jeg plutselig spm om administratorpassordet??? Så da ramlet jeg helt av lasset, for instalasjonen ble misslykket,…. Noen som kan hjelpe meg med dette?? Finner ingen forum med nøyaktig dette, men trenger virkelig en nøyaktig gjennomgang av hva jeg skal gjøre videre…

Jeg har null peil på boot disker, og hvordan jeg lager de og hva de skal brukes til annet enn å starte maskinen opp fra de og installere OS.. Så er det noen som kan være så snill å hjelpe meg???

Har msn: [email protected] om noen kan hjelpe meg;)

Takk:D

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg synes du kunne valgt en mer passende overskrift.

F.eks Får ikke installert Windows.

Treg Windows installasjon.

Eller; Manglende filer på Windows installasjonsfiler.

Det er VELDIG mange som bare skriver: Pcen virker ikke, ødelagt, eller hjelp! Og da er det vanskelig å vite om man kan hjelpe før man åpner posten..

"No Signal" meldingen kommer fra skjermen, og akkurat i det datamaskinen starter. Det er helt normalt at du får dette i noen sekunder hver gang du restarter/slår på maskinen.

Jeg har vært borti Windows XP cder hvor installasjonsprogrammet sier cden mangler filer. Det er imidlertid ikke nødvendigvis sant - men det kan være at cden er ripete på de områdene hvor den vanligvis ville funnet filene.

Hvis cden ikke er ripete støtter jeg det som er skrevet over her, at problemet kan være harddisken. Under installasjonsprogrammet valgte du å slette og gjenopprette en partisjon hvor Windows skal installeres. Valgte du full formatering (NTFS) eller valgte du hurtigformatering? Full formatering er anbefalt.

Om dette ikke gjør at du kommer noe videre vil det være lett å tro harddisken begynner å bli dårlig. Kan du si noe om hvor gammel datamaskinen/harddisken er?

En harddisk koster svært lite i dag i forhold til størrelse.

Bruk Prisguiden for å sammenligne priser, men husk at du må kjøpe samme tilkobling som eksisterende harddisk (IDE/SATA).

De fleste fabrikantene av harddisker har diagnoseverktøy som kan lastes ned fra nettsidene deres. Disse skal kunne brukes for å finne ut om harddisken er problemet. I Norge har vi 5 års reklamasjonsrett på harddisker, og HVIS det er harddisken som er gåen, så får du en ny ved å henvende deg til butikken der harddisken/datamaskinen er kjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...