Gå til innhold

Kjøpe Yamaha Z11 fra USA


Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp fått tilbake melding fra et firma i USA som selger Yamaha Z11.. at de kan sende til norge for 3350 dollar.. det er jo ikke mer enn drøye 18 000,- !!!

Og om det kommer moms på dette så blir total summen for herligheten ca 22000,-

Og det må jo sies å være billig !! den koster jo det dobbelte her hjemme...

3000 for Z11 og 350 dollar for frakt til Norge.

 

 

Men så kommer spørsmålet..

Er det ikke 110 Volt i USA? er det noen bryter på denne tro som gjør at jeg kan svitje fra 110 til 220V ?

De bruker jo NTSC i USA og her hjemme så har vi jo PAL.. vil det bli et problem (tenker på opskalering mm).. Det er jo muligheter for opdateringer mellom rs232 porten på disse (og via internett? hører jeg rykter om)..

 

Ønsker å vite om det er noen som vet noe mer om Z11 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Forsterkerene lages for verden, men den kan ha problemer med PAL signalene hvis det ikke er åpnet for dette i den amerikanske softwaren.

 

Radio vil også ikke funke spesielt da USA bruker annet system/freksvens enn oss.

 

Det store problemet er strøm. Den har ikke switch. Så da må du ha trafo. Og minst det dobbelte av hva det står bakpå at forsterkeren trekker. Det hender ofte at de oppgir gjennomsnitts forbruket, og ikke maks.

 

En skikkelig sånn koster litt, men fortsatt en bra deal. Man finner også mange slike i USA til en billigere penge enn her hjemme. Prøv også å les fordeler og ulemper mellom elektroniske og jernkjerne trafoer. Sistnevte er mange ganger tyngre, men har ferre komponenter som kan ryke, som regel kun en sikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...