Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Not responding" på tilfeldige tidspunkter

Anbefalte innlegg

For en 2-3 måneders tid siden gikk jeg til anskaffelse av en ny pc. Detaljene står i signaturen.

Først hadde jeg Crucial Ballistix 8500. Som jeg forsto det i testene Komplett hadde linket fra skulle disse rambrikkene være flotte å overklokke. Det viste seg at det var to forskjellige versjoner av brikkene, og at den versjonen jeg hadde ikke kunne overklokkes.

Først hadde jeg overklokket CPU til 3,6ghz og dette gikk uten problemer. Når jeg etterpå forsøkte å overklokke RAMen fungerte ikke dette, økte volten litt og brikkene tok kvelden :)

Dermed: Nye Crucial Tracer brikker.

Når jeg installerte de nye brikkene satte jeg ned alt til standardklokk.

Fikk boota fint, og satte deretter prosessoren opp til 3,6ghz igjen. Etter en stund opplevde jeg problemer. Problemet var at programmer frøs tilsynelatende tilfeldig. Det vanligste er at Firefox fryser når jeg surfer på nyheter eller youtube eller hva det skulle være. Det hender også at Warcraft 3 fryser midt i en game. Begge disse er programmer som krever forholdsvis lite.

Trodde dette var på grunn av overklokken, så jeg stilte dette ned igjen til standard frekvenser og spenninger.

Dette hjalp ingenting. Får fremdeles de samme problemene. Kjørte Orthos på både RAM og CPU i sikkert minst 12 timer (12 timer på hver), uten feil. Forsøkte å stenge alle programmer som ikke var essensielle. Hjalp ingenting. Trodde deretter at det muligens kunne være Vista-installasjonen som bugga, så jeg kjørte en format. Får fremdeles samme problemet :p Når jeg la inn Vista på nytt la jeg det inn på den andre harddisken min, så det er lite sannsynlig at det er harddisken heller.

Noen som har noen forslag her? Tror det kan være hovedkortet som ikke har det helt godt, men vet ikke helt hvordan jeg skal få sjekket dette. Alle forslag mottas med stor takk.

EDIT: Har forresten siste versjon av BIOS og alle drivere

Endret av Toggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...