The Stig Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hallo. Opplevde noen heller kjedelig da jeg skulle ut en tur med kjerra (Opel Vectra-A 95' 2.0) forleden. Til min store forskrekkelse måtte jeg trykke fryktelig hardt på bremsen i det jeg kom susende nedover en bakke, jeg fikk heldigvis stoppet, men noe var åpenbart feil. Bremsene var steinharde å trå på, og følelsen var som om bremsekraftforsterkeren ikke er "på". Det snodige var at etter den kraftige nedbremsningen(fikk forøvrig hjullås foran), var bremsene normale et lite minutt, før de igjen ble steinharde. Jeg har tidligere hatt litt problemer med vibrasjoner bakfra ved bremsing, så mistenker at problemet kanskje har "rot" der. Spørsmålet er enkelt og greit om det er noen enkle ting jeg kan sjekke selv, eller om jeg likegodt skal sende den rett på verkstedet? Har forøvrig prøvd å pumpe bremsene, med akkurat samme resultat - pedalen siger altså ikke inn slik den skal. Har også sjekket nivået for bremseveske, som ser helt ok ut. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sjekk røret som går fra bremseforsterkeren og inn på innsuget! Gummien på bremseforsterkeren kan være morknet. Slangen kan ha løstnet på innsuget. (Det hendte på Astraen min) Bremseforsterkeren kan ha fått et rust hull! Disse koster ikke mere enn 700kr på huggeri med hovedsylinder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå