Gå til innhold

Billigste DC-klær online


Flurry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skateamerica har billige klær generelt, men jeg fraråder deg å kjøpe derfra.

bare surr. skulle vist nok ha blitt bedre, men den gang ei.

Kjøp fra skatewarehouse.com. Har handlet der mange ganger. billig og god service.

Sist gang fikk jeg varene mine 3 dager etter jeg bestilte hjem på døren:-)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Kjøp over 200 så må du betale 75 kroner i avgift + 25 % av prisen. Derfor lønner det seg best å bestile fra ebay og be selgeren sette prisen til under 200 på pakken. Seriøse sider gjør som oftest ikke det. :)

 

Ok takk... Det blir uansett billigere om man kjøper fra f. eks. loserkids elns ;)

 

1 DC T-shirt = 100 kr

+ frakt 140 kr (Globalmail)

=240kr

+tollafgift 75 kr og moms 25%

Totalt = 395 kr

 

En T-shirt koster 400 på urban, men 350 på Session, men Session har jo nesten ikke noe utvalg.

Endret av BenAus
Lenke til kommentar

Mener jeg leste på Spreadshirt sine sider en gang at denne 200 kroners grensa også innbar fraktkostnadene, dvs. at hvis varen + frakten blir over 200 kroner så må man betale toll og moms osv..

 

Men jeg har ett annet spm; Hvis man ber dem merke pakken med "gift", er det ikke slik da at man slipper toll og moms hvis totalkostnadene er under 1000 kroner?

Lenke til kommentar

Man skal betale moms på frakten, og tollavgifter er ikke bestemt til 75 kroner, men 10,7% av vare + frakt.

 

Korrigert regnestykke:

 

T-skjorte = 100 kr

+140 kr i frakt (globalmail)

= 240 kr

 

Merverdiavgift = 60 kr

Tollavgift = 25,68 kr

 

TOTALT = 325,68,- NOK

 

Så da ble det billigere enn både Urban og Session :D

Lenke til kommentar

Ok, jeg føler nesten at jeg har tatt over tråden her ( :whistle: ), men som en avslutning, og for ikke å skape noe tvil om reglene, så legger jeg ved eposten jeg sendte till Tollvesenet 28/02 (se spoiler). Regnestykket jeg brukte er det samme som jeg brukte i forrige post, og det er også dette regnestykket jeg fikk tilbake av Tollvesenet, men her med noen feil rettet opp:

 

 

Hei

 

Du nevner at selve fakturaverdien på T-skjorta er 100 kroner, og siden fakturaverdien i sendingen dermed er under NOK 200,- skal den gå fritt inn uten avgifter.

Fraktkostnadene spiller ingen rolle når du oppfyller 200 kronersgrensen. Vær oppmerksom på at transportøren som mottar sendingen i Norge fortsatt kan kreve deg for et gebyr for mottak, utevering etc, men slike gebyrer er ikke en avgift til staten og vedkommer ikke tollmyndighetene.

 

Videre kan du ikke benytte deg av gavebestemmelsene her. For at en sending skal gå inn fritt som gave, må den sendes vederlagsfritt direkte fra en privatperson som er bosatt i utlandet til en privatperson bosatt i Norge.

 

Beregningen din blir korrekt når du legger på momsen helt til slutt. Som nevnt ovenfor skal sendingen gå fritt inn om den kun inneholder varer for NOK 100 ekskl. frakt-/porto, men for ordens skyld benytter vi de tallene du har:

 

Fakturaverdi 100,-

Frakt: 140,-

= 240,-

 

+ 10,7 % 25,68

= 265,68

+ 25 %mva 66, 42

Total 332,10

 

Lenke til kommentar

@yavel: Det kunne du egentlig ha regnet selv, men jeg gjør det for deg nå.

 

Her er et lite regnestykke på hvor mye dyrere det blir å kjøpe én og én, fremfor mange om gangen.

Her har jeg gitt at frakten alltid er 140 kroner uansett mengde.

 

Her er en liten graf som viser hva prisen blir. Er noe unøyaktighet her, droppet et par desimaler på formelen for flere om gangen.

post-76108-1236009334_thumb.jpg

 

Og så prosentvis hvor mye dyrere det blir;

post-76108-1236009340_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...