Gå til innhold

Hjelp til kosthold. Når man ska bruke tilskudd ol.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal begynne og trene igjen, etter et års pause (grunnet slitasje i håndledet). Og jeg lurte litt på hvor ofte folk her tar tilskudd og lignende. Har funnet de ulike tilskuddene jeg skal bruke men er usikker på hvor ofte jeg skal bruke det. Blir og trene 3-4 ganger i uka, har ikke ennå satt opp en plan. Blir vel noe ala man-, ons- og fredag eller man-, tirs-, tors- og fredag. Jeg lurer ikke på hvor ofte om dagen jeg burde bruke det, men hvor ofte i uka. Skal man bare bruke det de dager man trener? eller alle dager, inkludert helger? Eller reduseres bruken de dager man ikke trener? Jeg har det med å skifte kosthold og søvn rutiner i helgene (hender ofte at man tar en fest også), hvordan kan man tilpasse dette til treningskostholdet?

 

Skal bruke vektøkningspakken fra PF, blir og bruke dagsplanen til PF også. Grunn til at jeg skal bruke gainer er fordi jeg har vanskeligheter med og legge på meg. Veier omtrent 70kg og er ca 190 høy, og meget høy forbrenning.

 

Tar gjerne i mot råd og forslag til kostholdet, og råd ellers...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess.. vell, for det første reagerte jeg på prisen av de produktene du har tenkt til å kjøpe.. Det var ganske drøy pris. Og når du tar kosttilskudd kommer heeeeelt an på hvilket tilskudd det er snakk om. Vanlige proteiner kan du ta når du vil. For eksempel når du står opp om morgenen, etter trening + carbs (som er viktigere rett etter trening). Sett opp alle tilskuddene du skal ha, så skal vi se om vi kan få satt noen tidspungter:)

Lenke til kommentar

Takk, oppdaget selv i går etter å ha regnet ut litt om hvor det i så ville kostet i året. Hvis jeg hadde brukt tilskudd hver treningsdag, hadde jeg brukt 20000 i året. Noe som er litt drøyt ja :p

 

Tenkte jeg skulle bruke noe av d samme bare ikke samme frekvensen. Ser egentlig ingen grunn til å bruke Super Omega Sport, har allerede noe lignende, Fri flyt Omega3E.

 

Big Mass Gainer, Kreatin (usikker på hvilken jeg skal velge), Karbo og Cell Max (Har før brukt denne liten dose før trening og 2-3 målebeger etter trening)

 

Trenger selvfølgeli ikke være fra PF, så lenge det blir noe ala det samme.

Lenke til kommentar
du skal opp i vekt sier du, og skal ha tilskudd, åssen ser kostholdet ditt ut? noe som må prioriteres FØR tilskudd.. siden tilskudd faktisk er t.i.l.s.k.u.d.d

word

 

Sett opp hvor mye du behøver av proteiner, karbo etc i løpet av en dag for å oppnå målet ditt. Planlegg måltider så du får dekket så mye som mulig av behovet gjennom vanlig mat.

Det du ikke klarer å få i deg gjennom maten, kan du evt erstatte med tilskudd...

Lenke til kommentar

sant nok. No for tida går det mye i hybel mat, altså: Nudler, frysepizza, lett å lage mat får å si det sånn. Skal legge om kostholdet fra å med neste uke:

 

06.00 Frokost: 1 skål havregryn, 1 kokt egg og 1 glass melk

 

09.30 Mellom måltid: Matpakke som består av grovt brød, smør, salami og majones.

 

11.00 Lunsj: Salatbar som består av kylling, kinakål, egg, skinke, mais, dressing?

 

17.30 før trening: Usikker

 

19.00 Middag: magert kjøtt; kylling, svin, storfe eller fisk.

 

21.00 Før leggetid: Vurderte om jeg skulle gå til anskaffelse av litt Casein og ta til kvelds?

 

Det er min foreløpige plan.

Lenke til kommentar

Hvis du skal trene 3-4 ganger i uka er det totalt unødvendig med kostilskudd som proteinshaker og lignende. Det er gunstig med slike tilskudd hvis du rett og slett ikke klarer å få i deg mat etter trening. Hvis du skal benytte slike tilskudd må du opp i VERTFALL 20 treningstimer i uka.

Uansett er det mye bedre å få i seg ordentlig mat etter trening fordi den inneholder mer mineraler som kroppen trenger. En banan for raske karbohydrater og en skive med kjøttpålegg er en veldig fin måte å få i gang restutisjonen med. dette er mye bedre enn å bruke bort tusner av kroner på proteinpulver og kreatin tull! Vanlig Maxim sports drikke er fin under lange harde økter som varer over en time med over. Sportsdrikker inneholder fruktsukker og et par mineraler, det er ikke vanskeligere enn det

Lenke til kommentar
Uansett er det mye bedre å få i seg ordentlig mat etter trening fordi den inneholder mer mineraler som kroppen trenger. En banan for raske karbohydrater og en skive med kjøttpålegg er en veldig fin måte å få i gang restutisjonen med. dette er mye bedre enn å bruke bort tusner av kroner på proteinpulver og kreatin tull! Vanlig Maxim sports drikke er fin under lange harde økter som varer over en time med over. Sportsdrikker inneholder fruktsukker og et par mineraler, det er ikke vanskeligere enn det

Enig i at ordentlig mat er det beste, men vil trekke frem at tilskudd er billige i forhold, samtidig som de er raskere å tilberede og få i seg.

 

Du får 1kg isolat med 81% protein-innhold for 100 kr. Kylling inneholder vel rundt 25% protein og koster 140 kr/2kg?

 

Karbohydrater koster fra 35kr/kg (mye billigere enn maxim-greiene, btw). Kreatin begynner på 160kr/kg, men med noen få gram som dagsdose ville t.o.m. en placeboeffekt være verdt prisen imo. ;)

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Hvis du skal trene 3-4 ganger i uka er det totalt unødvendig med kostilskudd som proteinshaker og lignende. Det er gunstig med slike tilskudd hvis du rett og slett ikke klarer å få i deg mat etter trening. Hvis du skal benytte slike tilskudd må du opp i VERTFALL 20 treningstimer i uka.

Har du en kilde på at kosttilskudd er "totalt unødvendig" ved mindre enn 20 treningstimer i uka, eller er det noe du har kommet på selv?

 

edit: glem det..så svaret ditt i "Mattehjelp" tråden og forstår hvor lista ligger....

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Hvis du skal trene 3-4 ganger i uka er det totalt unødvendig med kostilskudd som proteinshaker og lignende. Det er gunstig med slike tilskudd hvis du rett og slett ikke klarer å få i deg mat etter trening. Hvis du skal benytte slike tilskudd må du opp i VERTFALL 20 treningstimer i uka.

Uansett er det mye bedre å få i seg ordentlig mat etter trening fordi den inneholder mer mineraler som kroppen trenger. En banan for raske karbohydrater og en skive med kjøttpålegg er en veldig fin måte å få i gang restutisjonen med. dette er mye bedre enn å bruke bort tusner av kroner på proteinpulver og kreatin tull! Vanlig Maxim sports drikke er fin under lange harde økter som varer over en time med over. Sportsdrikker inneholder fruktsukker og et par mineraler, det er ikke vanskeligere enn det

 

 

det der er noe av det dummeste jeg har hørt, og hvis du kommer over 20,5 timer så er plutselig tilskudd viktig? bare tullball.. Merker selv veldig mye når jeg er på en kreatin syklus..

 

la meg gjette, du trener f.eks friidrett eller løping, har gått på Idrettslinja eller NTG, og har hørt av "erfarene" idrettsfolk at tilskudd ikke hjelper noe, du har rett og slett ikke peiling på styrketrening, anbefaler deg å skifte navn da du villeder folk med våset ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...